شنبه 1 اردیبهشت 1403

همکاری بلاک چینی شرکت‌های IBM و Yara برای متحول کردن آینده کشاورزی

شرکت‌های IBM و Yara با تلفیق فناوری‌های خود، پلتفرمی جهانی برای متحول کردن آینده کشاوری ایجاد خواهند کرد.

شرکت‌های IBM و Yara در حال برنامه‌ریزی برای ساخت بزرگ‌ترین پلتفرم دیجیتال کشاورزی هستند که خدمات دیجیتال جامع و مشاوره برزشناسی (استفاده از گیاهان به عنوان غذا و سوخت) ارائه می‌دهد.

تریه نوتسن یکی از مدیران Yara می‌گوید:

«مشارکت ما مبتنی بر هدف مشترکی است و می‌خواهیم تفاوتی واقعی در صنعت کشاورزی ایجاد کنیم. کشاورزها باید بتوانند بازدهی تولید خود را افزایش دهند تا مجبور نباشند برای تأمین مواد غذایی بیشتر، زمین‌های بیشتری را جنگل‌زدایی کنند. Yara و IBM راه‌حل‌هایی دیجیتال ایجاد خواهند کرد که به کشاورزهای کوچک و بزرگ امکان بهینه کردن بازدهی محصولاتشان و افزایش درآمدشان از طریقی پایدار را می‌دهند».  

شرکت‌های IBM و Yara به طور مشترک به نوآوری و تجاری‌سازی راه‌حل‌های کشاورزی دیجیتالی خواهند پرداخت که به افزایش تولید جهانی غذا کمک خواهند کرد و این کار را با استفاده از توانایی‌های مکمل دو شرکت انجام خواهند داد: Yara دانشی بسیار زیاد در زمینه برزشناسی دارد که حاصل فعالیت 800 متخصص این حوزه و بیش از یک قرن تجربه است و IBM پلتفرم‌ها سرویس‌های متنوعی در زمینه هوش مصنوعی و آنالتیکس داده دارد.

این پلتفرم کشاورزی مشترک از هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و داده‌های میدانی برای تقویت اطلاعات موجود و کشف دانش جدید استفاده خواهد کرد. این پلتفرم دیجیتال دارای پوشش جهانی خواهد بود و برای رسیدن به ۱۰۰ میلیون هکتار زمین کشاورزی برنامه‌ریزی کرده است که معادل دو برابر اندازه اسپانیا یا نزدیک به ۷ درصد تمام زمین‌های زراعی در سراسر جهان، از جمله میلیون‌ها مزرعه کوچک، است،

لاک نیازی، مدیر جهانی IBM در زمینه صنایع مصرفی می‌گوید:

«در حالی که تقاضا برای غذا همراه با جمعیت جهان افزایش می‌یابد، این پلتفرم کشاورزی دیجیتالی نقشی کلیدی در افزایش تولید کشاورزی در جهان ایفا خواهد کرد. این همکاری تلفیقی بی‌نقص از توانمندی‌های IBM در هوش مصنوعی، مدیریت داده‌های بزرگ و فناوری بلاک‌چین با دانش برزشناسی، نوآوری دیجیتال در زمینه کشاورزی و سابقه اثبات‌شده Yara در سرتاسر جهان است».

Yara و IBM به عنوان اولین گام، تیم‌های نوآوری مشترکی را تاسیس خواهند کرد که در مراکز هاب دیجیتال در اروپا، سنگاپور، ایالات‌متحده و برزیل همکاری می‌کنند. این تیم‌ها همکاری نزدیکی با محققان IBM برای توسعه قابلیت‌های جدید مانند تجزیه و تحلیل بصری و تکنیک‌های یادگیری ماشینی برای کسب اطلاعات جدید در مورد محصولات کشاورزی خواهند داشت. طبق برنامه‌ریزی‌ها اولین خدمات در پایان سال ۲۰۱۹ ارائه خواهند شد.

پیشبرد مرز دیجیتالی کشاورزی با همکاری شرکت‌های IBM و Yara

مشارکت شرکت‌های IBM و Yara روی تمام جنبه‌های بهینه‌سازی کشاورزی متمرکز خواهد بود. یکی از حوزه‌های خاص همکاری، تحلیل داده‌های آب و هوا خواهد بود. توانایی پاسخ بهینه به شرایط آب و هوا برای کشاورزی حیاتی است. این پلتفرم با ادغام اطلاعات تحلیلی IBM Watson Studio، فناوری IBM PAIRS، شرکت Weather Company و دیگر خدمات IBM با دانش و توانایی مدل‌سازی Yara نه تنها می‌تواند پیش‌بینی هوا را در سطح فرامنطقه‌ای انجام دهد بلکه پیشنهادها و توصیه‌هایی قابل اقدام برای رفع نیازهای هر زمین کشاورزی ارائه کند.

با گسترش این پلتفرم دیجیتال کشاورزی، تیم‌های دو شرکت راه‌حل‌های نوآورانه‌ای برای ادغام این پلتفرم با IBM Food Trust پیدا خواهند کرد که شبکه مبتنی بر بلاک‌چین IBM برای نقش‌آفرینان زنجیره تأمین غذاست. این امر به قابلیت ردیابی و افزایش کارایی زنجیره تامین غذا کمک می‌کند و می‌تواند برای جلوگیری قاچاق غذا، کاهش ضایعات غذایی و افزایش پاداری مفید باشد. به این ترتیب زنجیره تأمین غذا به صورت مستقیم به مزرعه وصل می‌شود و رویکردی جامع برای مدیریت مسیر حرکت غذا از مزرعه به سر سفره‌ها به وجود می‌آید.

در بیانیه Yara آمده است:

Yara دانش موجود در مورد تغذیه را افزایش می‌دهد تا مسئولیت‌پذیری در این صنعت را بالاتر ببرد، از سیاره زمین مراقبت کند و گرسنگی را از دنیا حذف کند. ما برای برآورده کردن این تعهدات، پیشگام توسعه ابزارهای کشاورزی دیجیتال برای کشاورزی دقیق هستیم و همکاری نزدیکی با شرکای سراسر زنجیره ارزش غذایی داریم تا بتوانیم راهکارهایی مناسب برای آب و هواهای مختلف ارائه کنیم.

 علاوه بر آن، ما متعهد به کار در جهت تولید کودهای شیمیایی پایدار هستیم. ما فرهنگ باز مبتنی بر اصول تنوع و شمول را پرورش می‌دهیم که امنیت و سلامت کارکنان، پیمانکاران و شرکای تجاری ما و کل جامعه را افزایش می‌دهد. Yara که در سال ۱۹۰۵ برای حل مشکل قحطی در اروپا تاسیس شد، تقریبا در سراسر جهان فعالیت می‌کند و حدود ۱۷،۰۰۰ کارمند و شعبه‌های مختلف در بیش از 60 کشور دارد. Yara در سال ۲۰۱۸ درآمد ۱۲.۹ میلیارد دلاری داشت.

منبع : the-blockchain

بیشتر بخوانید

چین و اپلیکیشن مبتنی بر بلاک چین برای نظارت

در یکی ازایالت های چین قانونگذاران بازار با استفاده از بلاک چین اپلیکیشن موبایلی ابداع کرده اند تا بر فروش آنلان کالا و سرویس از...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته