پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

افزایش قیمت بیت کوین تا 10هزار پس از آغاز به کار لیبرا

طبق اعلام شرکت فیسبوک، باید به زودی منتظر معرفی رسمی پروژه گلوبال کوین این شرکت باشیم. تحلیل‌گران مختلف، نظرات متفاوت و گاهی متناقض در مورد این رمزارز و تأثیر آن روی افزایش قیمت بیت کوین تا 10هزار بیان کرده‌اند. در این مطلب به بررسی برخی این نظرها خواهیم پرداخت.

امروز هجدم ژوئن است و این یعنی رمزارز فیسبوک که انتظار می‌رود اصلا شبیه بیت کوین نباشد، به‌زودی معرفی خواهد شد.

آنطور که تک‌کرانچ و دیگر رسانه‌های خبری گزارش داده‌اند، فیسبوک قرار است هجدهم ژوئن مقاله سفیدی را برای «Libra» یا همان « گلوبال کوین » منتشر کند.

متخصصان زیادی نظرشان را در این رابطه اعلام کرده‌اند و جالب است که برخی از آن‌ها در مورد مفید یا مضر بودن این رمزارز برای بازار کریپتو، اختلاف نظر دارند. با این حال اغلب آن‌ها مطمئن هستند که ورود Libra به جریان اصلی بدون شک برای بیت کوین و دیگر آلت کوین‌ها مفید خواهد بود. 

جرمی آلر (Jeremy Allair)، مدیر عامل شرکت Circle در توئیتر نوشته است، راه‌اندازی Libra، نقطه عطف بسیار مهمی برای بازار جهانی رمزارز خواهد بود. این کارآفرین برجسته با این جمله ترس از دست دادن فرصت طلایی را در افراد ایجاد می‌کند و در ادامه می‌نویسد، انتظار دارد ارزش بیت کوین تا ۲۱ ژوئن به 10 هزار دلار برسد. 

شاید به‌نظر برسد 10 هزار دلار فقط عدد رند جالبی است، از نظر بسیاری از افراد این رقم مرز قیمتی بسیار مهمی است ولی به نقل از Fundstrat Global Advisors وقتی افزایش قیمت بیت کوین تا 10هزار دلار برسد، ترس از دست دادن فرصت طلایی بازار را فراخواهد گرفت، اتفاقی که آخرین بار در اواخر سال ۲۰۱۷ با عبور بیت کوین از مرز ۴۵۰۰ دلار افتاد. اگر به تاریخ توجه کنیم، می‌دانیم که وقتی بیت کوین از مرز ۱۰ هزار دلار عبور کند، بازار رمزارز بیشتر از این هم رشد خواهد کرد. همان‌طور که توماس لی، هم‌بنیان‌گذار Fundstrat چند هفته پیش در توئیتر نوشت:

«۱۰ هزار دلار در وجود افرادی که با غرور می‌گفتند بیت کوین ۹۰ درصد از ارزش خود را از دست می‌دهد و آن‌هایی که معتقد بودند بیت کوین برای همیشه نابود شده است، نیز ترس از دست دادن فرصت طلایی ایجاد می‌کند.»

اگرچه Fundstrat مدت‌هاست سطح قیمت 10 هزار دلار را در نظر دارد اما تاکنون هیچ‌وقت در تحلیل‌هایش قیمت هدف مشخص نکرده بود.

لی به‌تازگی در گفت‌وگویی با وی ژو (Wei Zhou)، مدیر ارشد مالی بایننس، توضیح داد که وقتی مرز 10 هزار دلار شکسته شود، بازار رمزارز دچار آشفتگی مطلق می‌شود. این سخنان با تحلیل بالا در مورد «مرز ایجاد ترس از دست دادن فرصت طلایی» در این بازار همراستاست.

به نقل از CCN که اولین بار این گزارش را منتشر کرد، این تحلیل‌گر وال‌استریت گفته که وقتی مرز 10 هزار دلار شکسته شود، بازار «دیوانه‌وار» به سمت ۲۰ هزار دلار حرکت خواهد کرد و بعد از آن در عرض ۵ ماه قیمت بیت کوین دو برابر می‌شود و به قیمت شگفت‌آور ۴۰ هزار دلار می‌رسد.

با این حال برخی از  افراد این باور سرخوشانه نسبت به Libra را رد می‌کنند.

پیتر شیف، سرمایه‌گذار برجسته در زمینه طلا و اقتصاددانی که گرایش‌های لیبرترین دارد، حدس می‌زند پروژه اخیر فیسبوک خبر ناگواری برای بیت کوین باشد.

شیف که با کارشناسان کریپتو مثل اریک ورهیز (Erik Voorhees) مناظره کرده است، می‌گوید فیسبوک افراد محروم از خدمات بانکی در «کشورهایی با تورم بالا (برای مثال، ونزوئلا)» را هدف خواهد گرفت و درنتیجه بزرگ‌ترین بازار پذیرش بالقوه بیت کوین را تهدید خواهد کرد.

این منتقد برجسته رمزارز که با این باور موافق است که بیت کوین هیچ‌گونه ارزش ذاتی ندارد، اضافه می‌کند که Libra احتمالا بسیار پایدارتر، ارزان‌تر و کاربرپسندتر از بیت کوین خواهد بود.

در واقع گزارش‌ها و افرادی وجود دارند که معتقدند رمزارز فیسبوک کارمزد بسیار پایین، سرعت انتقال بالا و سطحی از پایداری خواهد داشت که در بیت کوین شاهدش نبوده‌ایم چرا که این رمزارز جدید به مجموعه‌ای از ارزهای مرسوم و شاید دارایی‌های «پایدار» دیگر وابسته است که به آن ثبات می‌بخشند.

منبع : newsbtc

بیشتر بخوانید

افشای اطلاعات نیم میلیارد کاربر فیسبوک

این اطلاعات درز شده شامل شماره تلفن، شناسه فیسبوک، نام کامل، موقعیت مکانی، مکان های گذشته، تاریخ تولد، آدرس ایمیل، وضعیت ارتباط و بیوگرافی...

بیت بوی کریپتو: آماده پایان رشد قیمت بیت‌کوین باشید

تحلیلگر و تریدر رمزارز، بن آرمسترانگ پس از افزایش قیمت های اخیر بیت کوین اعلام کرده است که معامله گران باید آماده پایان روند...

بیت کوین چیست؟ هرآنچه که باید بدانید

بیت کوین یک ارز رمزپایه است و اولین و بزرگترین نمونه از آن محسوب می شود. در اصل، این پدیده نوظهور شکل جدیدی از...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته