جمعه 31 فروردین 1403

شرکت لویی ویتون از بلاک چین در صنعت مد و لباس استفاده می‌کند

شرکت لویی ویتون که یکی از بزرگ‌ترین برندهای لوکس در صنعت مد دنیاست، پروژه‌ای برای اثبات اصل بودن کالاهای تولیدی خود اجرا کرده و در این مسیر از کمک مایکروسافت استفاده کرده است.

شرکت ConsenSys همکاری جدیدی را با برند لباس لویی ویتون (LVMH) و مایکروسافت شروع کرده تا پلتفرمی مبتنی بر بلاک چین برای صنعت مد و لباس‌های لوکس ایجاد کند. این کنسرسیوم که AURA نامیده می‌شود از فناوری بلاک چین اتریوم و پلتفرم Azure مایکروسافت استفاده خواهد کرد. مشتری‌ها با کمک این پلتفرم می‌توانند اصل بودن کالاهای خود را تأیید کنند.

شرکت لویی ویتون و ورود بلاک چین به صنعت مد

دو مورد از بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری که یکی در زمینه بلاک چین فعالیت زیادی دارد و دیگری از غول‌های صنعت نرم‌افزار به حساب می‌آید همکاری جدیدی را با بزرگ‌ترین برند لباس‌های لوکس آغاز کرده‌اند تا ورود بلاک چین به صنعت مد رسما اعلام شود.

ConsenSys و مایکروسافت بیانیه‌ای مشترک صادر کرده‌اند و در آن از آغاز به کار پلتفرم AURA خبر داده‌اند که با هدف تقویت قابلیت ردیابی لباس‌های لوکس در صنعت مد و لباس ایجاد شده است. این پلتفرم روی بلاک چین اتریوم اجرا خواهد شد و از بستر محاسبات ابری Azure بهره خواهد برد.

چند برند زیرمجموعه LVMH از جمله لویی ویتون، پارفامز و کریسشین دیور در حال حاضر با این پروژه همکاری دارند و مذاکره‌هایی برای اضافه شدن سایر برندهای این گروه و دیگر شرکت‌های فعال در زمینه لباس‌های لوکس در حال انجام است.

ردیابی کالاها و اثبات اصل بودن آن‌ها

پروژه AURA نتیجه اقدامات شرکت لویی ویتون روی برنامه‌ای به نام Track&Trace است که بیش از سه سال پیش آغاز به کار کرد. لویی ویتون به چرخه تولید محصولات خود افتخار می‌کند و اکنون تمام گام‌های تولید و ارسال تمام محصولات روی بلاک چین ثبت می‌شوند. به این ترتیب مصرف‌کننده نهایی می‌تواند با استفاده از اپلیکیشن لویی ویتون و گواهینامه AURA، اصل بودن کالا را تأیید کند.

پروژه AURA به شکل یک کنسرسیوم پیاده‌سازی شده و بنابراین دیگر برندها و شرکت‌ها نیز می‌توانند به عضویت آن در بیایند و همین امر باعث انعطاف‌پذیری بسیار زیاد این پروژه می‌شود.

منبع : cryptoslate

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

آشنایی با ارز دیجیتال استراتیس (STRAX)

استراتیس یک پلتفرم بلاک چین به عنوان یک سرویس است که چندین محصول و خدمات را برای شرکتها ارائه می دهد، از جمله راه...

توکن و استاندارد ERC20 چیست؟

ERC-20 مجموعه ‌ای از قوانینی است که باید روی یک توکن پیاده‌ سازی شود تا امکان فعالیت روی شبکه اتریوم برای آن ایجاد شود. ERC-20ها...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته