جمعه 7 اردیبهشت 1403

ثبت شرکت لیبرا در سوئیس توسط فیسبوک

گام بعدی فیس بوک برای ایجاد سیستم رمزارز خود مشخص شد. این شبکه اجتماعی اقدام به ثبت شرکت لیبرا در سوئیس کرده است تا بتواند اقدام‌های خود را تسریع کند.

طبق گزارش رویترز، فیس بوک شرکت جدیدی به نام شرکت لیبرا نتورکس (Libra Networks) را در ژنو ثبت کرده است. این اقدام همزمان با تلاش‌های این شرکت برای راه‌اندازی پروژه‌ای است که اولین اقدامش برای ورود به دنیای بلاک چین به حساب می‌آید.

شرکت Facebook Global Holdings یکی از سهام‌داران این شرکت جدید است و به گفته رویترز:

«خدمات مالی و فناوری [به این شرکت جدید] ارائه خواهد داد و نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای مربوطه را ایجاد خواهد کرد».

روند حرکت فیسبوک به سمت رمزارزها تاکنون آهسته و پیوسته بوده است. جدیدترین اقدام این شرکت استخدام دو نفر از مدیران سابق Coinbase است که روز 14 می به طور رسمی اعلام شد.

پروژه لیبرا توجه اعضای مجلس آمریکا را نیز به خود جلب کرده است. قانون‌گذاران آمریکا به تازگی نامه‌ای سرگشاده به این شرکت فرستاده‌اند و از آن خواسته‌اند در مورد هدف و پیامدهای رمزارز خود توضیحات بیشتری ارائه دهد.

بخشی از نامه آن‌ها به این شرح است:

وال استریت ژورنال به تازگی گزارش داد که فیسبوک در حال شروع همکاری با چندین شرکت مالی و فروشگاه آنلاین است تا بتوانند با کمک یکدیگر سیستمی برای پرداخت بر اساس رمزارز ایجاد کنند. فیسبوک سال گذشته از بانک‌های آمریکایی درخواست کرد اطلاعات جامعی در مورد رفتارهای مالی مشتری‌های خود در اختیارش قرار دهند. علاوه بر آن، متخصصان حوزه حریم خصوصی در مورد حجم اطلاعاتی که فیسبوک از کاربران خود جمع‌آوری می‌کند، ابراز نگرانی کرده‌اند.

فیسبوک حاضر به صحبت در مورد این شرکت جدید نشده است. شایعه‌ها حاکی از آن است که فیسبوک به دنبال جذب یک میلیارد دلار سرمایه برای ساخت فناوری موردنظر خود است.  

منبع : coindesk

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

شاخص ترس و طمع چیست؟

بازارهای مالی بر مدار عوامل مختلفی می گردند که به روندهای آن شکل داده و قیمت دارایی ها را تعیین می کنند. بخشی از...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته