جمعه 31 فروردین 1403

مایکروسافت کیت توسعه نرم‌افزار اتریوم برای Azure Cloud منتشر کرد

مایکروسافت که به نظر می‌رسد به شکل خیلی جدی وارد حوزه بلاک چین شده، کیت توسعه نرم‌افزار اتریوم برای اکوسیستم توسعه‌دهندگان خود ارائه کرده است که با کمک آن می‌توانند اپلیکیشن‌های مختلفی بر پایه اتریوم ایجاد کنند.

مایکروسافت مجموعه‌ای از ابزارهای مختلف را منتشر کرده است که به مشتری‌های پلتفرم Azure این شرکت اجازه می‌دهند اپلیکیشن‌های مبتنی بر اتریوم بسازند.

این مجموعه ابزار که Azure Blockchain Development Kit for Ethereum نامیده می‌شود به توسعه‌دهندگان اجازه ساختن اپلیکیشن‌هایی مبتنی بر اتریوم را می‌دهد که در ادامه قابل استقرار روی Azure Blockchain Service یا بلاک چین اتریوم هستند. کریس پیت اشمان، یکی از برنامه‌نویس‌های حرفه‌ای مایکروسافت (MVP) و بنیان‌گذار سایت BuildAzure.com این خبر را روز دوشنبه اعلام کرد.

این جعبه ابزار به عنوان افزونه‌ای روی Visual Studio Code نصب می‌شود و اجازه خلق قراردادهای هوشمند اتریوم و استفاده از ابزارهای منبع باز بلاک چین مثل Solidity و Truffle را به توسعه‌دهندگان می‌دهد.  

این افزونه روی Windows 10 و macOS قابل اجرا است و می‌تواند روی ماشین مجازی در Azure هم اجرا شود.

پس از ارائه شدن افزونه‌های منبع بازی مثل Solidity برای Visual Studio Code، این اولین باری است که مایکروسافت یک جعبه ابزار رسمی ارائه کرده است.

مایکروسافت ماه گذشته با همکاری اتحاد اتریوم سازمانی (Enterprise Ethereum Alliance)، جعبه ابزاری را برای ساخت توکن ارائه کرد که به سازمان‌ها کمک می‌کند توکن‌هایی متناسب با نیاز خود تولید کنند. الگوریتم توافق «اثبات اعتبار» اتریوم نیز روی Azure پیاده‌سازی و جایگزین الگوریتم اثبات کار شده است.

مایکروسافت همچنین اعلام کرده بلاک‌چین JPMorgan Chase را از طریق پلتفرم Azure در اختیار مشتریان خود قرار خواهد داد.

منبع: coindesk

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

آشنایی با ارز دیجیتال زی کی سواپ (ZKS)

زی کی سواپ یک صرافی غیر متمرکز لایه 2 است که از مدل بازارگردان خودکار (AMM) و فناوری zk-Rollup استفاده می کند. این صرافی...

آشنایی با ارز دیجیتال سینگل کولترال دای (SAI)

سینگل کولترال دای (SAI) یک استیبل کوین وابسته به دلار آمریکا است که روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است و هیچ متولی متمرکزی...

آشنایی با ارز دیجیتال اسکیل نتورک (SKL)

اسکیل نتورک (SKL) به عنوان یک شبکه انعطاف پذیر توصیف شده است که برای ایجاد مقیاس پذیری در اتریوم طراحی شده است. این پروژه...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته