جمعه 10 فروردین 1403

بیت کوین بعدی در دنیای رمزارزها چیست؟

از شروع فعالیت بلاک‌چین و رمزارزها تا کنون، بیت‌کوین نقش نخست صحنه را بر عهده داشته است.آیا تنها همین بیت کوین باقی می‌ماند یا بیت کوین بعدی در راه است؟

این روزها هم اوضاع بازار آن بهبود پیدا کرده و ذی‌نفعان رمزارزها به انتظار ورود سرمایه‌گذاران و دولت‌ها به این عرصه هستند. اما در سایه بیت‌کوین، رمزارزهای دیگری هم در حال رشد و توسعه هستند. یکی از این رمزارزها، باینَنس(Binance) است. کارشناسان با توجه به تحولاتی که این رمزارز در ماه‌های اخیر داشته و تأثیراتی که به بازار رمزارزها تحمیل کرده است، نوید بیت کوینی جدید را می‌دهند. یعنی ظاهرا با رمزارزی رو به رو هستیم که می‌تواند مانند بیت‌کوین به مسیر بازار رمزارزها جهت بدهد.

بایننس در مسیر بیت کوین بعدی قرار خواهد گرفت؟

با تغییرات در ارزش و قیمت بیت کوین، رمزارزهای دیگر هم شاهد تغییراتی در این زمینه هستند. اما با بلوغ بازار و ایجاد تنوع در آن، چنین چیزی دیگر تداوم پیدا نخواهد کرد. به نظر می‌رسد که بازار رمزارزها هم در حال طی کردن مراحل بلوغ است.

سرعت گرفتن مسیر حرکت رمزارزی مانند بایننس فارغ از اثرات مستقیم بیت‌‌کوین، می‌تواند نشانه‌ای از تغییرات تکاملی رمزارزها باشد. داده‌های تحلیلی نشان می‌دهد که سهم بازار بایننس در حال رشد بوده و در حال ورود به صحنه رقابت با رمزارزهای مهم‌تر بازار مانند بیت‌‌کوین و اتریوم است. کارشناسان معتقدند، تغییر سهم بازار بایننس و افزایش آن باعث شده تا به پانتئون رمزارزهای برتر وارد شود اما این افزایش ارزش و قیمت آن موقتی خواهد بود.

وضعیت بایننس در آینده چگونه خواهد بود؟

بایننس اخیرا از نظر سهم بازار در میان یکی از هفت رمزارز برتر قرار گرفته است. ارزش کلی این رمزارز در حال حاضر حدود ۳/۳ هزار میلیارد دلار اعلام می‌شود. بایننس در حال توسعه بستری مشابه بلاک‌چین است که منحصرا برای این رمزارز طراحی شده و ساختاری غیرمتمرکز دارد. این پلت‌فرم غیرمتمرکز به کاربران اجازه می‌دهد تا کنترل کلیدهای خصوصی(private keys) خود را در دست داشته باشند. در این صورت، هکرها توانایی ورود به سیستم و ایجاد تغییر در پایگاه‌های داده را نخواهند داشت.

رمزارزها افول خواهند کرد؟

هنوز هم کسانی هستند که به افول رمزارزها دل بسته‌اند. این محافظه‌کاران سنتی که وجود رمزارزها و شبکه‌های غیرمتمرکز را تهدیدی جدی برای مؤسسات مالی، بانکداری سنتی و سودآوری اقتصادی به سبک و سیاق قدیمی می‌بینند، رؤیای توقف رمزارزها را در سر می‌پرورانند. چنین رؤیایی هیچ‌گاه به تحقق نخواهد پیوست. پیگیری نه چندان جدی بازار هم حکایت از رشد و ورود رمزارزها به مرحله تازه‌ای از بلوغ دارند.

تحولات مثبتی که ارزش بیت‌کوین و هم‌تایانش در این چند ماه داشته‌اند و فعالیت‌های مثبت رمزارزهای کوچک‌تری مانند بایننس نشان می‌دهد که رمزارزها در حال ریشه انداختن در زمین فناوری، اقتصاد و امور مالی هستند.

توسعه پلت‌فرم بایننس یکی از مصادیق این توسعه و گسترش است. هر چقدر رقابت بیشتری میان عناصر فعال در دنیای رمزارزها صورت بگیرد، رشد و بلوغ این ارزها در چرخه تکاملی‌شان هم سرعت و شتاب بیشتری خواهد گرفت. تنوع یکی از اساسی‌ترین موضوعاتی است که فعالیت رمزارزهای مختلف به این بازار تقدیم می‌کند.

منبع: cintjournal

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

هاوینگ (Halving) چیست؟

میزان تولید شبکه بیت کوین هر چهار سال یک بار طی یک رویداد ویژه به نام "Halving" نصف می شود. هاوینگ در لغت نیز...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته