شنبه 1 اردیبهشت 1403

5 نکته دوست داشتنی درباره رمزارزها

در سالیان اخیر جهان رمزارزها دستخوش بالا و پایین های زیادی شده است. در سال 2018 و با فرا رسیدن زمستان بازارهای رمزارز، این بازار شاهد سقوط ارزش خود در جهان سرمایه بود. پس آن به مراتب، رمزارزها توانستند روند صعودی خود را دوباره احیا کنند و برآورد می شود در آینده با نهادینه سازی گسترده تکنولوژی بلاک چین، رمزارزها جایگاه ویژه ای در صنایع بین الملل به خود اختصاص دهند.


بلاک چین چیست؟


  5 نکته دوست داشتنی درباره رمزارزها

تبدیل داستان های علمی تخیلی به واقعیت

1- تبدیل داستان های علمی تخیلی به واقعیت

اولین نکته دوست داشتنی درباره رمزارزها این است که رمزارزها و صنعت بلاک چین داستان های علمی و تخیلی را به واقعیت تبدیل کردند. مثلاً تصور کنید در یک پایگاه فضایی دورافتاده، یک بطری نوشابه خنک خریداری میکنید و یا اینکه با یک سفینه فضایی به سفر آسمان ها و ستاره های دور می روید.

درست شبیه داستان های تخیلی ما، رمزارزها نیز روزگاری تنها در خیال انسان ها زیست می کردند. تا اینکه در سال 2010 اولین معامله واقعی در جهان رمزارزها صورت گرفت. در 22 می سال 2010 میلادی، در ازای 10 هزار واحد بیت کوین، دو عدد پیتزای پاپاجونز خریداری شد و به این ترتیب اولین خرید رسمی به واسطه رمزارز بیت کوین صورت گرفت.

تاثیر گسترده ای در سطوح اجتماعی جوامع بین الملل

2- تاثیر گسترده ای در سطوح اجتماعی جوامع بین الملل

یکی از مهم ترین نکات درباره رمزارزها و به صورت کلی تکنولوژی بلاک چین این است که رمزارزها تاثیر گسترده ای در سطوح اجتماعی جوامع بین الملل از خود به جا گذاشته اند. همین اکنون که برای ما دسترسی به داده های بانکی و سیستم های متمرکز بانک های مرکزی امری بدیهی محسوب می شود، بسیاری در سراسر دنیا به سیستم های بانکی هیچ گونه دسترسی ندارند.

گویی ما تنها به مسائل و مشکلات جهان زیسته خود نگاه می کنیم و عملاً هیچ توجهی نداریم که تکنولوژی های مدرن و به خصوص بلاک چین و بازارهای رمزارز می توانند جهان را برای همه انسان ها به جای بهتری برای زندگی تبدیل کنند.

کارایی به نسبت سریع‌تر

3- کارایی به نسبت سریع‌تر

رمزارزها به دلیل ماهیت نظیر به نظیر بودن خود، کارایی سریعتری دارند. در طی بیش از یک دهه گذشته احتمالاً درباره سرعت بالای معاملات رمزارز خیلی شنیده اید. در سیستم های بانکی به دلیل مرجع کلان نظارتی، انجام معاملات برخط (آنلاین) بسیار طاقت فرسا و زمان گیر است.

در سیستم های غیرمتمرکز به دلیل اینکه مرجع کلان نظارتی در معاملات وجود ندارد، سرعت معاملات تجاری بسیار بالاتر است. از طرفی تمرکز قدرت همیشه باعث ایجاد فساد و رانت خواری شده است. شبکه های غیر متمرکز نظیر سیستم های بلاک چین و شبکه های رمزارز توانسته اند شفافیت فعالیت های اقتصادی را به طرز چشمگیری افزایش دهند.

 انعطاف در محیط های تجاری

4- انعطاف در محیط های تجاری

رمزارزها ماهیت منعطفی دارند، به این معنی که در محیط های تجاری می توانند کارایی های مختلفی داشته باشند. مثلاً شما می توانید بر اساس نوع تجارت، شرایط مالی و مختصات جغرافیایی خود، توکن های رمزارز مخصوص به خود را توزیع کنید. از رمزارزها همچنین می توان در شرایط فروش کالاها، پرداخت های الکترونیک و قراردادهای هوشمند استفاده کرد.

بودن در لبه پرتگاه و ناشناختگی

5- بودن در لبه پرتگاه و ناشناختگی

رمزارز ها هنوز در لبه پرتگاه قرار دارند. در سالیان اخیر بازار درباره رمزارزها دستخوش آشفتگی ها و دوره های رکود بسیاری بوده است. با این اوصاف بیش از هر دارایی امن دیگر، ارزش رمزارزها در بیش از یک دهه گذشته رشد تصاعدی داشته است.

از طرف دیگر رمزارزها میراث دارِ ماهیت دوقطبی جهان پسامدرن هستند و در سالیان اخیر شاهد نوسانات شدیدی در قیمت خود بوده اند. همین امر باید باعث شود تا بیش از هر زمان دیگری، پیش از ورود به عرصه رمزارزها و دارایی های دیجیتال، جوانب احتیاط را در نظر داشته باشیم.

در سالیان اخیر بازار رمزارزها رشد چشمگیری داشته است و در جهان کنونی بسیاری از نهادهای بزرگ اقتصادی و شرکت های تجاری از تکنولوژی بلاک چین استفاده می کنند. شکی وجود ندارد که جهان تکنولوژی به سرعت در حال تغییر و دگرگونی است و در آینده ای که چندان دور از ما نیست، چه بسا شاهد دگرگشت ها و تحولات بنیادی بسیاری در شبکه های تجارت بین الملل باشیم. 

پلتفرم کونوس

پلتفرم کونوس

یکی از شرکت های بزرگ تجاری که از تکنولوژی بلاک چین استفاده می کند، شرکت کونوس است. پلتفرم کونوس با ایجاد یک شبکه غیر متمرکز مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین توانسته است در جهان رمزارزها، نوآوری های بی بدیلی ارائه کند.

در جهان کنونی که سهم و تراز عدالت و رفاه عمومی به شدت کاهش پیدا کرده است، پلتفرم کونوس در نظر دارد با ارائه انواع رمزارزها در بستر تکنولوژی بلاک چین، وزن معادله را به نفع اکثریّت عموم متعادل کند.

زمان به سرعت برای کشورهایی که خارج از دایره تکنولوژی قرار دارند، در گذر است اما شرایط جوّی و آسمان تکنولوژی به خوبی نشان می دهد که جهان آبستن حوادث بسیاری خواهد بود. آیا رمزارزها و تکنولوژی بلاک چین پرچمدار کاروان تجارت جهانی در دوران پسا کرونا خواهد بود؟ باید به نظاره نشست. شما آینده رمزارزها و تکنولوژی بلاک چین را چگونه پیش بینی می کنید؟ 

مطالب مرتبط:

آموزش رمزارز در دبیرستان های یک ایالت آمریکایی

مقام سابق آمریکایی: رمزارزها استفاده دارند، اما طلا ندارد

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

ایردراپ (Airdrop)چیست؟

مقدمه در حال حاضر بیش از 9,000 سکه دیجیتال در سایت کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) ثبت شده است، این بدان معناست که پروژه های جدید...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

پرده برداری از واقعیت زندگی مجازی

  مفهوم نظریه زندگی مجازی به رابطه پیچیده بین واقعیت های دیجیتال و آگاهی انسان می پردازد. همانطور که علم در درک پیچیدگی های ذهن...

مطالب داغ هفته