شنبه 1 اردیبهشت 1403

بیت فینکس توکن اختصاصی صرافی (IEO) عرضه می‌کند

صرافی بیت‌فینکس که به تازگی با دادستان کل و مقامات نیویورک مشکل پیدا کرده و 850 میلیون دلار از دارایی‌هایش نیز توقیف شده است، می‌خواهد شروع به صادر کردن توکن اختصاصی خود کند.

صرافی رمزارز Bitifnex که در هنگ کنگ مستقر است، به زودی توکنی اختصاصی ارائه خواهد کرد. این موضوع را یکی از سهام‌داران این شرکت به رسانه‌ها اعلام کرده است.

دانگ ژائو که در فرابورس شهرت زیادی دارد و یکی از سهام‌داران Bitifnex نیز هست، به CoinDesk اعلام کرده که این صرافی قصد ارائه توکن اختصاصی خود را دارد ولی برنامه‌های لازم برای انجام این کار هنوز 100 درصد تأیید نشده‌اند.

در این مرحله مشخص نیست که چه زمانی جزئیات این برنامه مشخص می‌شود یا اینکه چه وعده‌ای به خریداران این توکن داده خواهد شد. با این حال، اگر این اتفاق رخ دهد، اهمیت زیادی خواهد داشت زیرا مدت زیادی از ادعای دفتر دادستان‌کل نیویورک مبنی بر اینکه که بیت‌فینکس ۸۵۰ میلیون دلار از سرمایه مشتری‌هایش را از دست داده‌، نگذشته است.

دادستان‌کل نیویورک در آن زمان گفته بود که، Bitifnex به طور مخفیانه وامی ۹۰۰ میلیون‌دلاری از شرکت خواهر خود به نام Tether (ارائه‌دهنده استیبل کوین USDT) دریافت کرده بود تا این کمبود را پوشش دهد.

Bitifnex بعدا ادعا کرد که مبلغ ۸۵۰ میلیون دلار از دارایی‌هایش توسط مقامات مختلف توقیف شده‌است و برای بازیابی این سرمایه‌ها تلاش می‌کند.

ژائو که بنیان‌گذار شرکت سرمایه‌گذاری DGroup است، گفت که خودش این پیشنهاد را به Bitifnex ارائه داده است. در ۲۸ آوریل، چند روز پس از اتهامات دادستان نیویورک، او در حساب کاربری خود در Weibo اعلام کرد که این صرافی باید از این فرصت استفاده کرده و توکن‌هایی به ارزش ۸۵۰ میلیون دلار صادر کند تا بتواند مبلغ توقیف شده را دوباره به دست آورد. افرادی که در فروش توکن شرکت می‌کنند نیز، سکه‌های این صرافی را دریافت خواهند کرد.

به اعتقاد او، مزیت توکن‌های صرافی برای کاربران این است که نقدشوندگی بیشتری دارند.  

ژائو می‌گوید:

روش صدور می‌تواند مشابه سایر توکن‌های صرافی باشد که از طریق بسته‌های از پیش پرداخت‌شده توزیع می‌شوند و افزود که او نهایت تلاش خود را برای اجرا شدن این برنامه انجام خواهد داد.

واکنش‌های کاربران Weibo به پیشنهاد ژائو بدبینانه بوده‌ است و برخی از افراد معتقدند که Bitifnex توانایی پس گرفتن دارایی‌های توقیف شده را ندارد.

جمعه گذشته، ژائو گفت که مدیر ارشد مالی Bitifnex به وی گفته‌است که ۸۵۰ میلیون دلار توقیف شده در عرض چند هفته آتی آزاد خواهد شد.

Dovey Wan موسس صندوق بلاک‌چین Primitive نیز نگرانی خود را مورد ناهماهنگی‌های موجود در اطلاعات ارائه شده توسط Bitifnex و Tether ابراز کرده است. برای نمونه اگر 850 میلیون دلار توقیف شده به زودی آزاد خواهد شد، چه دلیلی برای عرضه توکن وجود دارد؟ و اگر Bitifnex سوددهی بسیار زیادی دارد، چرا باید مجبور به وام گرفتن از Tether باشد؟

منبع : coindesk

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال اسکیل نتورک (SKL)

اسکیل نتورک (SKL) به عنوان یک شبکه انعطاف پذیر توصیف شده است که برای ایجاد مقیاس پذیری در اتریوم طراحی شده است. این پروژه...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته