چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

حذف بیت فینکس از محاسبات صرافی‌ها در CoinMarketCap

در ادامه ماجراهایی که برای  بیت فینکس پیش آمده است، اکنون CoinMarketCap تصمیم به حذف بیت فینکس از پلتفرم خود کرده است. به این دلیل که قیمت‌های این صرافی با نرمال جهانی فاصله زیادی دارند.

یک هفته پس از مشکلات عجیبی که برای شرکت iFinex، صاحب و گرداننده بیت فینکس و تتر رخ داد، CoinMarketCap تصمیم گرفت بیت فینکس را داده‌های مورد استفاده خود برای محاسبه قیمت‌ها حذف کند.

ماه گذشته، گزارشی توسط TIE فاش کرد که تقریبا 60 درصد از 100 صرافی برتر دنیا، داده‌هایی دروغین در مورد تراکنش‌های خود منتشر می‌کنند. به دنبال این گزارش، CoinMarketCap اعلام کرد که طرحی به نام «اتحاد مسئولیت‌پذیری و شفافیت داده» (DATA) را کلید زده است تا بتواند «شفافیت داده‌های گزارش شده توسط پروژه‌های مختلف در فضای رمزارز را افزایش دهد».

بر اساس این اقدام، صرافی‌های مختلف 45 روز زمان داشتند تا اطلاعات تراکنش‌های انجام شده روی پلتفرمشان را به صورت بی‌درنگ در اختیار CoinMarketCap قرار دهند.

با این وجود، به خاطر اضافه قیمت 300 دلاری بیت فینکس، CoinMarketCap تصمیم گرفت آن را از محاسبات خود حذف کند. این پلتفرم که داده‌های بازار رمزارزها را ردیابی می‌کند، در گذشته نیز شرکت‌های دیگری مثل Bithump، Coinone و Korbit را به خاطر «تفاوت بسیار زیاد قیمت‌هایشان با نرمال جهانی و محدود بودن فرصت آربیتراژ آن‌ها» حذف کرده است.

در حال حاضر قیمت بیت‌کوین در بیت فینکس 6065 دلار است ولی Coinbase، Bitstamp و باینانس آن را 5735 دلار اعلام می‌کنند.

از زمانی که دادستان کل نیویورک اعلام کرد که پرونده‌ای علیه شرکت مادر بیت فینکس تشکیل داده است، حجم خرید و فروش در این صرافی به شدت کاهش پیدا کرده است و افراد زیادی از آن خارج شده‌اند.

تحقیقات دفتر دادستانی نشان می‌دهد که این شرکت سعی کرده ضرری 850 دلاری را از سرمایه‌‌گذاران خود مخفی کند. طبق حکم دادگاه، هر گونه هزینه‌کرد پشتوانه‌های مالی تتر ممنوع شده است تا تحقیقات روند خود را طی کنند.

به نظر می‌رسد دارندگان تتر، توکن‌های خود را با بیت‌کوین، اتر یا استیبل کوین‌های دیگری معاوضه کرده‌اند و از این صرافی خارج شده‌اند. شاید همین موضوع باعث افزایش قیمت دیگر کوین‌ها از این پلتفرم باشد که در نهایت باعث حذف آن از CoinMarketCap شد.

منبع : cryptoslate

بیشتر بخوانید

هاوینگ (Halving) چیست؟

میزان تولید شبکه بیت کوین هر چهار سال یک بار طی یک رویداد ویژه به نام "Halving" نصف می شود. هاوینگ در لغت نیز...

آشنایی با ارز دیجیتال ترو یو اس دی (TUSD)

ترو یو اس دی یک استیبل کوین با پشتوانه دلار آمریکا است که با نرخ 1: 1 به دلار آمریکل متصل می شود. ترو...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین دایمند (BCD)

بیت کوین دایمند (BCD) یک هارد فورک از بیت کوین است. فورکی که در بلوک 495866 اتفاق می افتد، و تغییراتی از جمله الگوریتم...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین BEP2 (BTCB)

یک توکن با استاندارد BEP2 است که 100 درصد توسط بیت کوین (BTC) پشتیبانی می شود. آدرس های ذخیره برای هر کسی جهت حسابرسی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته