شنبه 1 اردیبهشت 1403

2.3 میلیون دلار از رمزارزهای صرافی بیت‌پوینت پیدا شد!

صرافی بیت‌پوینت که چند روز پیش بیش از 30 میلیون دلار از دارایی‌های خود را از دست داده بود، اکنون توانسته حدود 2.3 میلیون دلار آن را پیدا کند.

به گفته روزنامه ماینچی، یکی از صرافی‌های رمزارز ژاپن به نام بیت‌پوینت بخشی از 32 میلیون دلاری که هفته پیش از آن‌ها دزدیده شده بود را پیدا کرده و بیش از 250 میلیون ین (2.3 میلیون دلار) رمزارز پس گرفته ‌است.

طبق گزارش این روزنامه محلی انگلیسی‌زبان، بیت‌پوینت این رمزارزهای سرقتی را در صرافی‌های خارج از کشور پیدا کرده؛ این صرافی ها از سیستم مبادله‌ای استفاده می‌کردند که خود بیت‌پوینت ارائه داده بود.

 بیت‌پوینت به روزنامه ماینچی گفته که با پیدا شدن این ارزهای سرقتی، میزان کل دارایی‌های هک‌شده‌شان از 3.5 میلیارد ین (32 میلیون دلار) به 3.02میلیارد ین (28 میلیون دلار) کاهش پیدا کرده ‌است.

طبق اخبار بلاک چین و رمزارز این صرافی در دوازدهم جولای هک شد. 2.5 میلیارد ین (23 میلیون دلار) از این ارزهای سرقتی متعلق به مشتریان بود و فقط 1 میلیارد ین (9.2میلیون دلار) از آن ها به خود صرافی تعلق داشت.

هکرها هم بیت کوین (BTC) و هم لایت کوین (LTC)، اتر (ETH) و XRP  دزدیده بودند و همه این رمزارزها از کیف پول‌های داغ صرافی صورت گرفته بود.

بیت‌پوینت همه‌فعالیت هایش را بعد از این سرقت معلق کرد و شرکت مادر این صرافی، یعنی Remixpoint Inc نیز 19 درصد افت سهام داشت. طبق گزارشات، بعد از این سرقت کسی دیگر در توکیو سهام شرکت Remixpoint را مبادله نمی‌کرد.

بعد از صرافی Coincheck، که (به دلیل سیستم امنیتی ضعیف) در ژانویه سال 2018 حدود 534 میلیون دلار توکن NEM از آن به سرقت رفت، در ژاپن بیت‌پوینت مقام دوم را در میزان ارزهای سرقتی دارد.

بیت‌پوینت یکی از صرافی‌هایی بود که سیستم نگهبان مالی ژاپن (FSA) در ژوئن سال پیش به آن دستور داده بود فرآیندهای کسب‌وکارش را بهبود دهد. یکی از مهم‌ترین نگرانی های FSA این بود که پیت‌پوینت از قانون «ضدپولشویی» و «احراز هویت مشتری (KYC)» پیروی نمی‌کرد.

یکی دیگر از ایرادهای سیستم نگهبان آن بود که این صرافی دارایی‌های مشتریان را آن‌طور که باید از دارایی‌های خود صرافی جدا نگه نمی‌دارد.

منبع : cointelegraph

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته