جمعه 31 فروردین 1403

تنها راه برای اثبات هویت واقعی ساتوشی ناکاموتو

به‌تازگی فرد دیگری ادعا کرده که ساتوشی ناکاموتوی واقعی است و اعلام کرده ۹۸۰۰۰۰ بیت کوین دارد. شرکت بلاک چینی به نام Satoshi Nakamoto Renaissance Holdings که پشت این قضیه است، گفته ساتوشی واقعی بعد از یک دهه گمنامی، سرانجام سکوتش را می‌شکند. حال خالق لایت کوین می‌گوید امضا کردن پیامی با کلید خصوصی اولین بلاک بیت کوین، تنها روش برای اثبات هویت واقعی ناکاموتو است.

بیت کوین در طول سال‌های گذشته پیوسته توجه جامعه کریپتو در توئیتر را جلب کرده و همیشه یکی از مباحث پرطرفدار این رسانه اجتماعی بوده است، با این حال هویت بنیان‌گذارش همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

به‌تازگی فرد دیگری با این ادعا که «ساتوشی ناکاموتوی واقعی» است، توجه جامعه کریپتو را جلب کرده است. این خبر زمانی در توئیتر به‌سرعت پخش شد که این فرد مدعی اعلام کرد ۹۸۰۰۰۰ بیت کوین دارد. از زمان شکل‌گیری بیت کوین، بسیاری از افراد مدعی شده‌اند که ساتوشی ناکاموتوی واقعی هستند. در این مورد، شرکت بلاک چینی به نام Satoshi Nakamoto Renaissance Holdings گفته که ساتوشی «واقعی» بعد از یک دهه گمنامی، سرانجام سکوتش را می‌شکند.

ازآنجایی‌که اولین بار نیست که فردی ادعا می‌کند ساتوشی ناکاموتو است، برای بسیاری از افراد این سوال پیش می‌آید که چطور می‌توان این‌گونه ادعاها را تایید یا رد کرد.

چارلی لی، بنیان‌گذار لایت کوین در مورد این پرسش در توئیتر نوشت:

« ساتوشی ناکاموتو ارزی منبع باز، غیرمتمرکز، بی‌نیاز از اعتماد، مقاوم در برابر سانسور و مبتنی بر ریاضی و رمزنگاری به جهان عرضه کرد. اگر ساتوشی بخواهد هویتش را افشا کند، پیامی را با کلید اولین بلاک بیت کوین (genesis block) امضا می‌کند. هر اقدامی که همراه با چنین پیامی نباشد، به احتمال زیاد شیادانه است.»

بسیاری از هواداران کریپتو از این نظر چارلی لی حمایت کردند که امضا کردن پیامی با کلید خصوصی اولین بلاک بیت کوین تنها روش برای اثبات هویت واقعی ناکاموتو است.

منبع : eng.ambcrypto

بیشتر بخوانید

ثروت میلیاردی ناکاموتو در دسترس کریگ رایت نیست

کریگ رایت در جلسه دادگاهش در 28 ژوئن به قاضی دادگاه اعلام کرد که قادر به دسترسی به 10 میلیارد دلار پول خود نیست. افرادی که در زمان شهادت او در دادگاه حضور داشتند، گفته‌اند که وقتی در مورد دلیل جدا شدنش از بیت کوین در سال 2010 صحبت کرده، به گریه افتاده است.

کریگ رایت دارایی‌های خود را به دادگاه اعلام نکرد

کریگ رایت، دانشمند و کارآفرین استرالیایی که ادعا می‌کند ساتوشی ناکاموتای واقعی است، بیش از یک سال است که متهم به دزدیدن بیش از 5 میلیارد دلار بیت کوین است و اکنون حاضر نشده صورت بیت کوین‌های خود را به دادگاه ارائه کند.

داده‌های مکانی جدید نشان می‌دهد که کریگ رایت، ساتوشی ناکاموتا نیست

گروهی از برجسته‌ترین پژوهشگران حوزه بلاک چین و رمزارز توانسته‌اند با همکاری یکدیگر نشان دهند که کریگ رایت، به هیچ وجه نمی‌تواند ساتوشی ناکاموتای واقعی باشد. آن‌ها برای انجام این کار، آدرس IP ساتوشی (مربوط به سال 2009) را پیدا کرده و با استفاده از آن، مکان او را در آن بازه زمانی مشخص کرده‌اند. مقایسه نتایج این کار با گفته‌های کریگ رایت نشان می‌دهد که او در سال 2009، در گوشه دیگری از دنیا بوده است.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

پرده برداری از واقعیت زندگی مجازی

  مفهوم نظریه زندگی مجازی به رابطه پیچیده بین واقعیت های دیجیتال و آگاهی انسان می پردازد. همانطور که علم در درک پیچیدگی های ذهن...

مطالب داغ هفته