جمعه 31 فروردین 1403

توسعه بلاک چین سامسونگ و احتمال صدور توکن‌های ویژه آن

با ورود شرکت‌های مختلف به حوزه بلاک چین، این بار خبر از بلاک چین سامسونگ توکن‌های اختصاصی آن به گوش می‌رسد.

غول وسایل الکترونیکی کره جنوبی در حال ایجاد بلاک‌چین اختصاصی خود است قصد دارد در ادامه مسیر، توکن اختصاصی خود را نیز صادر کند.

به گزارش CoinDesk Korea، کارگروه بلاک‌چین سامسونگ که بخشی از واحد خدمات بی‌سیم آن است، در حال ساختن مین‌نتی مبتنی بر اتریوم است ولی این اقدام هنوز در مرحله آزمایش‌های اولیه است.

منبع آگاهی در این زمینه گفته است:

«در حال حاضر به فکر ایجاد یک بلاک‌چین خصوصی هستیم ولی هنوز تصمیمان قطعی نشده است. شاید بتوانیم در آینده بلاک‌چین عمومی هم داشته باشیم ولی احتمالاً حالتی ترکیبی را پیاده‌سازی خواهیم کرد».

زمانی که بلاک‌چین موردنظر پیاده‌سازی شد، سامسونگ احتمالاً به فکر ایجاد توکن اختصاصی خود نیز خواهد بود.

به گفته همان منبع: «بازار انتظار دارد که Samsung Coin هم ارائه شود ولی جهت حرکت سامسونگ در این زمینه هنوز مشخص نیست».

اگر این شرکت تصمیم به پیاده‌سازی بلاک‌چین عمومی بگیرد، آنگاه Samsung Coin می‌تواند مثل بیت‌کوین (BTC) و اتر (ETH) به صورت عمومی در صرافی‌های مختلف عرضه شود. سامسونگ همچنین می‌تواند بلاک‌چین موردنظر را به اپلیکیشن پرداخت Samsung Pay متصل کند ولی هنوز تصمیمی در این زمینه گرفته نشده است.

کارگروه بلاک چین سامسونگ حدود یک سال است که شروع به فعالیت کرده و روی چند پروژه مختلف کار می‌کند. این شرکت دو ماه گذشته، همزمان با رونمایی از تلفن همراه پرچم‌دارش Galaxy S10، اعلام کرد که این گوشی قابلیت ذخیره کردن کلیدهای خصوصی رمزارزها را دارد و ویژگی‌های دیگری مثل پشتیبانی از امضای دیجیتال مبتنی بر بلاک‌چین نیز در آن گنجانده شده است.

سامسونگ در ماه مارس به صورت رسمی از کیف پول دیجیتالی خود رونمایی کرد که با اتر (ETH) و دیگر توکن‌های مبتنی بر اتریوم ERC20 همخوانی دارد ولی نکته قابل‌توجه این است که از بیت‌کوین پشتیبانی نمی‌کند. طبق برخی گزارش‌ها، این کیف پول هنوز در بعضی منطقه‌ها قابل استفاده نیست.

سامسونگ Galaxy S10 از اپلیکیشن‌های توزیع شده (DAapps) مثل پلتفرم بازی Enjin، جامعه سلامتی و زیبایی Cosmee، پلتفرم اشیای کلکسیونی CryptoKitties و سرویس پرداخت CoinDuck پشتیبانی می‌کند.

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال اسکیل نتورک (SKL)

اسکیل نتورک (SKL) به عنوان یک شبکه انعطاف پذیر توصیف شده است که برای ایجاد مقیاس پذیری در اتریوم طراحی شده است. این پروژه...

آشنایی با ارز دیجیتال بیکری توکن (BAKE)

ارز بیکری توکن (BAKE) در سپتامبر سال 2020 راه اندازی شد و بخشی از اکوسیستم بیکری سواپ است. ارائه دهندگان نقدینگی از طریق توکن...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین BEP2 (BTCB)

یک توکن با استاندارد BEP2 است که 100 درصد توسط بیت کوین (BTC) پشتیبانی می شود. آدرس های ذخیره برای هر کسی جهت حسابرسی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته