جمعه 10 فروردین 1403

صرافی OKEx به کاربران اجازه خرید و فروش می‌دهد

صرافی‌ OKEx، یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های رمزارز دنیا، معتقد است که ارزهای دیجیتال می‌توانند برای افرادی که در کشورهای بی‌ثبات و دارای تورم بالا زندگی می‌کنند، استقلال مالی به ارمغان بیاورند.

صرافی‌ OKEx معتقد است که در دنیای فناوری امروزی، سیستم‌های مالی سنتی در سراسر جهان با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند و مجبور به ایجاد تحول هستند تا بتوانند نیازهای متعدد افراد مختلف را برآورده کنند. این شرایط در کشورهای در حال توسعه، به مراتب حادتر است. مسائلی مثل دسترسی نداشتن به سیستم بانکداری باثبات و بالا بودن هزینه خرید و فروش ارزهای مختلف، مشکلات را تشدید می‌کنند. در این حین، بلاک چین و رمزارز می‌توانند راه خروجی از این شرایط باشند.  

با توجه به داده‌هایی که بانک جهانی در سال 2017 منتشر کرد، بیش از 1.7 میلیارد نفر از بزرگسالان در سراسر جهان، نزد هیچ موسسه مالی یا بانکی حساب ندارند. این عدد در سال 2014، حدود 2 میلیارد نفر بود.

به طور کلی شاهد افزایش محبوبیت ارزهای دیجیتال بین افرادی هستیم که حساب بانکی ندارند یا در کشورهایی زندگی می‌کنند که نرخ تورم بسیار زیادی دارند.

بلاک چین می‌تواند تأثیر زیادی در زندگی کارگرانی داشته باشد که در کشورهای دیگر کار می‌کنند و برای خانواده‌های خود پول می‌فرستند. سرویس‌های موجود برای این کار، بسیار کند هستند و زمان انتظار زیادی دارند. بلاک چین می‌تواند با حذف کردن واسطه‌ها، پیچیدگی و طول این فرآیند را به شدت کاهش دهد.

افراد در سراسر جهان علاقه بیشتری به دنیای کریپتو پیدا کرده‌اند و هر روز کاربردهای متنوعی برای فناوری‌های این حوزه ارائه می‌شود. همزمان با این پیشرفت‌ها، شاهد بحران‌های مالی و کاهش ارزش ارزهای فیات در نقاط مختلف جهان هستیم. نوامبر سال گذشته بود که لیر ترکیه دچار بحران شد، نرخ تورم این کشور به بالای 25 درصد رسید و لیر بیش از یک سوم ارزش خود در مقابل دلار آمریکا را از دست داد. این اتفاق‌ها فشار زیادی به افراد این کشور وارد کرد که قبل از آن نیز با گرانی و تورم دست‌وپنجه نرم می‌کردند.

افراد ساکن ونزئولا نیز تمایل بیشتری به استفاده از رمزارز پیدا کرده‌اند زیرا این کشور با ابرتورم 80 هزار درصدی مواجه ات. در همین حال، نیجریه به دنبال پیدا کردن جایگزینی برای دلار آمریکاست و بیت کوین می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

ورود به دنیای کریپتو

پلتفرم OKEx که به کاربران اجازه خرید و فروش رمزارز می‌دهد و رویکردی همتا به همتا (P2P) دارد، امکان تبدیل انواع ارزهای مختلف به بیت کوین، اتر، لایت کوین و تتر را فراهم کرده است. کاربرها می‌توانند به صورت مستقیم با یکدیگر وارد معامله شوند و خودشان در مورد نرخ تبادل و روش پرداخت پول به توافق برسند.

ارزهای فیات متنوعی در OKEx قابل استفاده هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به رمینبی چین، پوند انگلستان، دانگ ویتنام، روبل روسیه، لیر ترکیه، بات تایلند و یورو اشاره کرد. به این ترتیب، میلیاردها نفر در سراسر جهان می‌توانند با استفاده از ارز فیات کشور خود، رمزارز خریداری کنند. این راهکار می‌تواند جایگزین مناسبی برای افرادی باشد که اعتماد خود به ارزهای فیات را از دست داده‌اند.

گروهی خاصی از افراد در مدل P2P صرافی OKEx وجود دارند که «بازارساز» (market maker) نامیده می‌شوند. نقش بازارسازها، به هم رساندن خریدارها و فروشنده‌هاست به طوری که هر دو طرف از انجام معامله سود ببرند و امن بودن تراکنش نیز تضمین شود. هر کسی که بخواهد نقش بازارساز را بازی کند، باید چند مرحله تأیید صلاحیت را طی کند و مبلغی نیز به عنوان ضمانت فعالیت، نزد صرافی گرو بگذارد.

این شرکت معتقد است که اکوسیستم مالی جهان به تدریج به سمت زیرساخت بلاک چین حرکت خواهد کرد و به این ترتیب، ارائه خدمات به افرادی که در کشورهای در حال توسعه زندگی می‌کنند و به حساب بانکی دسترسی ندارند، ساده‌تر خواهد شد.  

آینده پول

به اعتقاد OKEx، دارایی‌های دیجیتال به افراد اجازه می‌دهند خودشان پولشان را کنترل کنند. زمانی که افراد پول فیات خود را به سکه دیجیتال تبدیل می‌کنند، در برابر کاهش ارزش پول در آینده مصون خواهند بود. همچنین، استیبل کوین‌هایی مثل تتر که پشتوانه دلار دارند، می‌توانند از سرمایه‌گذارها در برابر نوسانات بازار محافظت کنند.

علاوه بر این موارد، وزیر اقتصاد فرانسه اعلام کرده که فناوری بلاک چین، اهمیت زیادی برای این کشور دارد. شرکت خدمات مالی ING هلند نیز در پژوهشی متوجه شد که 35 درصد از اروپایی‌ها معتقدند که آینده خرید و فروش آنلاین به بیت کوین تعلق دارد.

منبع : cointelegraph

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

ایردراپ (Airdrop)چیست؟

مقدمه در حال حاضر بیش از 9,000 سکه دیجیتال در سایت کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) ثبت شده است، این بدان معناست که پروژه های جدید...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته