جمعه 10 فروردین 1403

SEC سه نفر را به اتهام همکاری در کلاهبرداری ICO محکوم کرد

سه نفر پس از کلاهبرداری از صدها سرمایه گذار با بیش از 11 میلیون دلار از طریق کلاهبرداری ICO ، تبلیغ شده از طریق استیون سیگال، توسط SEC متهم شده اند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کریپتو پوتیتو کمیسیون بورس و اروراق بهادار ایالات متحده (SEC) سه شخص را در مورد کلاهبرداری عرضه اولیه سکه (ICO) متهم کرده است، جایی که شرکت آنها Bitcoiin2Gen بیش از 11 میلیون دلار از سرمایه گذاران خرده فروش شادی کرده است. ICO که در سال 2018 انجام شد، بازیگر استیون سیگال را به عنوان مروج توکن تازه ایجاد شده درگیر کرد.

بیش از 11 میلیون دلار کلاهبرداری

 کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) به دنبال سه نفر به اتهام کلاهبرداری از صدها سرمایه گذار خرده فروش رفت. این سازمان دیده بان ایالات متحده آنها را برای پیشنهاد اولیه سکه 2018 برای توکن بسیار ترویج شده Bitcoiin2Gen، تبلیغ شده توسط استیون سیگال بازیگر مشهور هالیوود، متهم کرده است.

آژانس فدرال آمریكا ادعا كرد كه كریستیان كرستیچ، بنیانگذار Start Options و Bitcoiin2Gen، جان دمار، مروج اصلی این شركت ها در آمریكا، و رابین انوس توانستند بیش از 11 میلیون دلار از بسیاری از سرمایه گذاران کلاهبرداری کند.

گفته می شود این سه نفر از دسامبر 2017 تا مه 2018 در دو کلاهبرداری سازمان یافته و عرضه اوراق بهادار دارایی های دیجیتال ثبت نشده دست داشتند.

در این ادعاها آمده است که این افراد اعلام کرده اند که مبادله دیجیتال آنها از نظر حجم یورو و نقدینگی بهترین و امن ترین مبادلات ممکن است. آنها این تبلیغات را از طریق رسانه های خبری مستقل انجام می دادند.

مطالب تبلیغاتی تقلبی ظاهراً حاوی ادعاهای گمراه کننده ای بود ، از جمله این واقعیت که توکن های B2G در بلاک چین Ethereum قابل تحویل هستند.

این سه همچنین به قربانیان خود تأیید کردند که وجوه سرمایه گذاری شده به تولید یک سکه «قابل استخراج» کمک می کند، که در آوریل 2018 در یک پلتفرم معاملات دارایی دیجیتال قابل تجارت است.

«کریستینا لیتمن»، رئیس واحد مبارزه سایبری SEC، گفت: «اقدامات این اشخاص تلاشی آشکار برای به خطر انداختن علاقه مندان به فناوری دارایی دیجیتال است و این متهمان باید پاسخگو باشند. در واقع، ما ادعا می كنیم كه این سرمایه گذاری ها شركت‌های متقلبانه ای بوده و هدف آنها صرفاً سو استفاده از وجوه سرمایه گذاران بوده است.»

شکایت SEC ادعا می کند که کرستیچ و دمار مقررات ضد تقلب و ثبت قوانین اوراق بهادار فدرال را نقض کرده اند. در همان زمان، شریک آنها انوس به اتهامات مشارکت در تخلفات ضد کلاهبرداری متهم می شود.

در طول تبلیغات Bitcoiin2Gen، طراحان پروژه موفق شدند از بازیگر استیون سیگال استفاده کنند. در سال 2018 وی با استفاده از حساب های شبکه اجتماعی عمومی خود به عنوان مروج سکه دیجیتال B2G عمل کرد.

در آن زمان، سیگال طرفداران خود را تشویق کرد که فرصت را از دست ندهند. در مراحل اولیه ICO، این نام تجاری تقلبی حتی بیانیه مطبوعاتی را با عنوان Zen Master Steven Seagal سفیر برند Bitcoin2Gen منتشر کرد.

همانطور که کریپتو تومیتو گزارش داد، پس از اتمام فروش، به سیگال 250،000 دلار پول نقد و 750،000 $ پول رمز ارز بومی ICO برای تبلیغ پروژه وعده داده شد.

در ادامه ، SEC این بازیگر را به دلیل عدم اعلام این پرداخت ها متهم کرد. دو سال بعد، سیگال موافقت کرد 157000 دلار غرامت، 157000 دلار جریمه و مقدار نامعلوم سود پیش از قضاوت بپردازد. این بازیگر همچنین پذیرفت که به مدت سه سال هیچ اوراق بهاداری را تبلیغ نکند.

بیشتر بخوانید

نگاهی به تاریخچه ارز: از داد و ستد ماقبل تاریخ تا ارزهای دیجیتال

  روایت ارز، اودیسه ای فریبنده است که تلاش بی وقفه بشریت برای نبوغ اقتصادی و ارتباط متقابل را ترسیم می کند. از سیستم‌های مبادله...

نگاهی به میراث ادامه دار سوئیس

  سوئیس که در میان زیبایی های باشکوه کوه های آلپ قرار گرفته است، نه تنها به عنوان یک ملت بلکه به عنوان نمادی از...

لذت های بهاری: نگاهی به سنت های نوروزی و اروپایی

  این مقاله که توسط دکتر پویان قمری، یک ایده پرداز سوئیسی نوشته شده است، به نقش جشن های بهاری می پردازد و ارتباطات بین...

جشن نوروز: ضربان قلب مشترک بشریت

نوروز فقط یک جشن سال نو نیست. نوروز یک نفس عمیق از زندگی تازه است، گواهی بر این که چگونه ما، به عنوان انسان،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته