شنبه 6 مرداد 1403

لغزش قیمت نفت در میان رشد تولید نفت خام

قیمت نفت در اوایل معاملات روز چهارشنبه کاهش یافت؛ چرا که گزارش ها حاکی از آن است که موجودی نفت خام ایالات متحده هفته گذشته به طور غیر منتظره ای به دلیل کاهش تقاضای پالایشگاه های ایالات جنوبی آمریکا در پی یخبندان و تعطیلی اجباری، افزایش یافته است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، سه شنبه انستیتو پترولیوم آمریکا (API) گزارش داد که ذخیره انبار های نفت خام در هفته منتهی به 19 فوریه 1 میلیون بشکه افزایش یافته است.

بهای معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) با 55 سنت یا 0.9٪ کاهش به 61 دلار و 12 سنت در هر بشکه کاهش یافت، پس از آنکه روز سه شنبه 3 سنت کاهش داشت.

معاملات آتی نفت خام برنت با 38 سنت یا 0.6٪ کاهش، به 64.99 دلار در هر بشکه رسید و سود 13 سنت روز سه شنبه را از بین برد.

سرمایه گذاران در اواخر روز چهارشنبه منتظر تأیید اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده هستند مبنی بر این که ذخایر نفت خام در هفته گذشته افزایش داشته است، علی رغم آسیب به تولید نفت شیل در میان طلسم یخ زدگی بی سابقه در جنوب ایالات متحده.

ویوک دار، تحلیلگر بانک مشترک المنافع گفت: «سوال اصلی این است که عرضه نفت ایالات متحده با چه سرعتی بهبود می یابد. به نظر می رسد عرضه سریعتر از پالایشگاه ها بهبود خواهد یافت و عرضه در چند هفته آینده از تقاضا پیشی خواهد گرفت. و این وزن منفی به بازار می بخشد.»

به دلیل اختلال در عرضه ایالات متحده و منظم کردن عرضه توسط سازمان کشور های صادرکننده نفت و متحدانش، یا همان اپک، و با هدایت یک میلیون بشکه در روز اضافی توسط عربستان سعودی، قیمت ها افزایش یافته بود.

در عین حال هزینه های محرک برای سرعت بخشی به رشد، چرخش سرمایه گذاران به کالا ها و امید به تولید واکسیناسیون برای کاهش محدودیت های پاندمی، همه و همه باعث افزایش قیمت نفت می شود.

مطالب مرتبط:

ورود غول نفتی روسیه به حوزه استخراج رمزارز

شرکت نفتی روسیه مزرعه استخراج بیت‌کوین ایجاد کرد

بیشتر بخوانید

کاهش بهای نفت خام با احتمال بازگشت عرضه ایران

پس از آنکه دیپلمات ها از پیشرفت در مذاکرات با ایران سخن گفتند، که می تواند باعث افزایش عرضه نفت خام شود، قیمت نفت...

کاهش بهای نفت خام با افزایش موارد کووید در آسیا

به دلیل افزایش نگرانی از کاهش تقاضا ناشی از افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آسیا، و ترس از رشد تورم و احتمال...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

کاهش بهای نفت خام با احتمال بازگشت عرضه ایران

پس از آنکه دیپلمات ها از پیشرفت در مذاکرات با ایران سخن گفتند، که می تواند باعث افزایش عرضه نفت خام شود، قیمت نفت...

مطالب داغ هفته