پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

افزایش قیمت طلا در پی اظهارات رئیس فدرال رزرو

اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو مبنی بر اینکه اقتصاد ایالات متحده هنوز به حمایت نیاز دارد، تقاضا برای طلا را افزایش داد و ارزش طلا در روز چهارشنبه افزایش یافت.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، هر اونس طلا پس از رسیدن به بالاترین قیمت خود در 16 فوریه با 1815.63 دلار در روز سه شنبه، با 0.2٪ افزایش به 18808.15 دلار در هر اونس رسید. معاملات آتی طلای ایالات متحده با 0.1٪ افزایش به 18808.40 دلار رسید.

استیون اینس، استراتژیست ارشد بازار جهانی در شرکت خدمات مالی Axi، گفت: «اظهارات جروم پاول به اندازه کافی موافق جهت بود. بنابراین طلا فضای بیشتری برای نفس کشیدن دارد.»

پاول به کمیته بانکی سنای ایالات متحده گفت که سیاست های پولی هنوز هم باید با بهبود اقتصاد «ناهموار و دور از کامل» سازگار باشد. با حمایت از طلا، دلار در برابر رقبا کاهش یافت، در حالی که شاخص سود دهی 10 ساله اوراق خزانه داری ایالات متحده نیز سقوط کرد.

اینس گفت: «در کوتاه مدت، طلا به واکنش در برابر سود دهی اوراق قرضه ادامه خواهد داد.»

سیاست پولی آسان تمایل به وزدت دادن به سود دهی اوراق قرضه دولتی دارد و جذابیت طلای بدون بازده را افزایش می دهد.

مایکل لنگفورد، مدیر شرکت مشاوره ای «ایر گاید» گفت: «اظهارات پاول نشان داد که معاملات محرک بعید است در هر زمان در شش ماه آینده از بین برود.»

وی افزود: «کاهش ارزش دلار آمریکا و تأثیر احتمالی تورم در نتیجه این اقدامات محرک، عامل اصلی کلیدی برای طلا خواهند بود.»

همچنین در میان سایر فلزات گرانبها، هر اونس نقره با کاهش 0.1 درصدی به 27.59 دلار رسید. پلاتینیوم 0.6 درصد صعود کرد و به 1244.97 دلار رسید، در حالی که پالادیوم هم با 0.2 درصد افزایش به 2356.29 دلار رسید.

مطالب مرتبط:

بانک سنگاپور: رمزارز می تواند جایگزینی برای طلا باشد

بیشتر بخوانید

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

افزایش قیمت طلا با رشد تورم در آمریکا

قیمت طلا روز پنجشنبه با کمک فشار ناشی از رشد تورم در ایالات متحده افزایش یافت، اگرچه پس از آنکه سیاست گذاران فدرال رزرو...

ثبات قیمت طلا نزدیک به بالاترین سطح در چهار ماه گذشته

پیش از انتشار آخرین صورتجلسه سیاستگذاری فدرال رزرو ایالات متحده که انتظار می رود دیدگاه سیاست گذاران در مورد تورم را روشن کند، قیمت...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

مطالب داغ هفته