چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

اندیشکده Avenir Suisse بر ایجاد رمزارز ملی تاکید می‌کند

اندیشکده Avenir Suisse که یکی از پرقدرت‌ترین اندیشکده‌های سوییس است، اعلام کرده که بانک مرکزی ملی این کشور باید خود را برای ساخت استیبل کوینی با پشتوانه فرانک سوئیس آماده کند.

Avenir Suisse که یکی از پرقدرت‌ترین اندیشکده‌های سوئیس به حساب می‌آید، به تازگی گزارشی منتشر کرده و در آن از بانک مرکزی این کشور (SNB) تقاضا کرده که شروع به کار روی پروژه رمزارز ملی این کشور کند.

این گزارش که «پس از جنجال‌های بلاک چین» نام دارد، مدلی اقتصادی مبتنی بر بلاک چین را برای کشور سوئیس پیشنهاد می‌دهد و اشاره می‌کند که دولت این کشور باید توکنی با پشتوانه فرانک سوئیس و تحت نظارت بانک مرکزی سوئیس به وجود آورد.

به اعتقاد این اندیشکده، ایجاد استیبل کوین ملی، می‌تواند سوئیس را به کشوری فعال در حوزه بلاک چین تبدیل کند و با فراهم کردن امکان خرید و فروش دارایی‌های رمزی، صنعت مالی این کشور را تقویت نماید.

در این گزارش می‌خوانیم:

«[به وجود آمدن رمزارز ملی] خرید و فروش اوراق بهادار توکنی را تسهیل می‌کند به این شرط که بانک مرکزی و دیگر نقش‌آفرینان بزرگ در صنعت مالی کشور، حاضر باشند پروژه استیبل کوین ملی را به پیش برانند.»  

همچنین، این رمزارز می‌تواند دروازه‌ای برای ورود فناوری بلاک چین به سایر بخش‌های صنعت مالی این کشور باشد و مدل‌های کسب‌وکار جدیدی را به وجود آورد. این رویکرد به سوئیس کمک خواهد کرد که از رقبای خود در اروپا پیشی بگیرد و همزمان فرصت‌های جدیدی برای خود در بازارهای جهانی به وجود آورد.

در این گزارش می‌خوانیم:

«اگر سوئیس بتواند خود را در سطح جهان به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در زمینه فروش اوراق بهادار توکنی مطرح کند، می‌تواند بازار سرمایه‌ای به نسبت کوچک خود را گسترش دهد.»

نیاز به اقدام سریع

پس از یک سال رفت و برگشت طرح‌های مختلف به بانک مرکزی سوئیس، اکنون به نظر می‌رسد که این بانک اثر مثبت رمزارزها را پذیرفته و قصد دارد از فناوری دفتر کل توزیع شده برای ایجاد پلتفرم خرید و فروش توکن استفاده کند.

همچنین، در گزارش اندیشکده Avenir Suisse ذکر شده که باید چارچوبی قانونی برای بلاک چین و رمزارزها ایجاد شود و قانون‌های فعلی نیز باید مورد بازبینی قرار بگیرند.

البته به نظر می‌رسد بانک مرکزی سوئیس هنوز دیدگاهی خنثی به رمزارزها دارد. این موضوع را می‌توان از اقدامات این بانک در زمان میزبانی کنفرانس دارایی‌های رمزی و نوآوری مالی متوجه شد.

سوئیس تا کنون سیاستی باز نسبت به انجام آزمایش‌های مختلف در زمینه بلاک چین داشته است ولی اندیشکده Avenir Suisse تأکید دارد که زمان سعی و خطا به پایان رسیده و نهادهای مالی این کشور باید به سمت جلو حرکت کنند:

«کشور سوئیس اکنون باید گام بعدی برای توسعه فناوری دفتر کل توزیع شده را بردارد و خود را از دره کریپتو (Crypto Valley) به کشوری تبدیل کند که به طور کامل از فناوری دفتر کل توزیع شده بهره می‌برد.»

منبع : coindesk

بیشتر بخوانید

فراتر از زمین: بررسی کاوش های کیهانی

  جذابیت خیره شدن به ستارگان، هزاران سال است که تخیل انسان را مجذوب خود کرده است و کنجکاوی عمیقی را در مورد کیهان مرموز...

نگاهی به آینده پیشرفت های فناوری

  پیشرفت سریع نوآوری و فناوری های آینده در سال‌های اخیر، سرعت نوآوری‌های فن‌آوری شتاب بی‌سابقه‌ای را تجربه کرده است که ناشی از پیشرفت‌های چشمگیر در...

پلی میان انسانیت، نوآوری و عدالت محوری

  در عصری که مرزهای بین واقعیت و تفکر گمانه‌زنی به طور فزاینده‌ای محو می‌شود، این ایده جذاب که انسان‌ها در اصل می‌توانند شبیه ماشین‌های...

فراتر از مرزهای تخیل: انسانیت، رباتیک، و تلاش برای برابری

    این ایده که انسان‌ها ممکن است شبیه ربات‌های پیشرفته باشند، به‌طور بالقوه توسط هوش‌های برتر از جهان‌های دور یا گوشه‌های مخفی سیاره‌ی خودمان مهندسی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته