جمعه 10 فروردین 1403

فولکس واگن از بلاک چین برای ردگیری تأمین مواد معدنی استفاده می‌کند

گروه ولکس‌ واگن اعلام کرده است از فناوری بلاک چین برای ردگیری زنجیره‌های تأمین مواد معدنی خود استفاده خواهد کرد.

فولکس واگن، خودروساز آلمانی اعلام کرد که با هدف جلوگیری از هدر رفتن منابع مواد معدنی مثل کوبالت (که در باتری‌های یون لیتیوم خودروهای الکتریکی استفاده می‌شود) همکاری جدیدی را با دیگر شرکت‌های صنعت خود آغاز کرده و شرکت فورد نیز جزو این همکاران است. به گفته ولکس‌ واگن در حال حاضر، شرکت‌ها و برندها برای تضمین رعایت شدن استانداردهای مورد پذیرش در صنعت استخراج، به شرکت‌های حسابرسی و فرآیندهای دستی اعتماد می‌کنند.

استفاده از فناوری بلاک چین برای ردگیری  زنجیره‌های تأمین به این شرکت در رعایت استانداردهای استخراجی که توسط سازمان توسعه همکاری‌های اقتصادی تعیین شده‌اند، کمک می‌کند زیرا تمام مواد معدنی منتقل شده در تمام مسیرها کاملاً ثبت می‌شوند و فرآیند حسابرسی به شدت ساده‌تر خواهد شد.

ولکس‌ واگن برای این کار از پلتفرم permissioned جدیدی استفاده می‌کند که روی بلاک‌ چین IBM توسعه داده شده (که خودش با کمک Hyperledger Fabric ایجاد شده است). این پلتفرم به ولکس‌ واگن اجازه می‌دهد تمام مواد معدنی منتقل شده در زنجیره‌های تأمین جهانی‌اش را ردیابی کند.

علاوه بر شرکت‌های فورد و ولکس‌ واگن، شرکت استخراج کوبالت Huayou، شرکت LG Chem (یکی از واحدهای شرکت کره‌ای LG) و شرکت حسابرسی زنجیره تأمین مواد خام RCS Global هم در این پروژه مشارکت خواهند داشت. ولکس‌ واگن در بیانه خود اینگونه اعلام کرده است:

شرکت‌های مشارکت‌کننده در این شبکه که حسابرسی آن به عهده RCS Global است، می‌توانند به داده‌های غیرقابل تغییر دسترسی داشته باشند و داده‌های خود را نیز در شبکه ثبت کنند تا بتوانند جریان حرکت مواد معدنی خود را در سراسر جهان و تقریباً بدون هیچ تأخیری مشاهده و ردیابی کنند.

این شرکت خودروساز همچنین اعلام کرده است که می‌خواهد صنایع دیگری مثل هوافضا، وسایل الکترونیکی و معادن را نیز به این شبکه اضافه کند.

منبع : coindesk

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

آشنایی با ارز دیجیتال استراتیس (STRAX)

استراتیس یک پلتفرم بلاک چین به عنوان یک سرویس است که چندین محصول و خدمات را برای شرکتها ارائه می دهد، از جمله راه...

توکن و استاندارد ERC20 چیست؟

ERC-20 مجموعه ‌ای از قوانینی است که باید روی یک توکن پیاده‌ سازی شود تا امکان فعالیت روی شبکه اتریوم برای آن ایجاد شود. ERC-20ها...

آشنایی با ارز دیجیتال تتا (THETA)

تتا یک شبکه مبتنی بر بلاک چین است که برای پخش ویدئو ساخته شده است. در مارس 2019 راه اندازی شد، و شبکه اصلی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته