سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

XRP مبنای ایجاد یورو دیجیتال می‌شود؟

یکی از مهمترین بانک‌های مرکزی اروپا به XRP به عنوان یک پلتفرم بالقوه برای انتشار یورو دیجیتال نگاه می کند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از یوتودی، سی پی ای استرالیا گزارشی را منتشر کرده است که می گوید بانک مرکزی فرانسه در حال بررسی استفاده از ریپل و XRP به عنوان یک پلتفرم بالقوه برای انتشار یورو دیجیتال است.


ریپل چیست؟


بیت کوین و اتریوم به عنوان مبنای CBDC رد شدند

سی پی ای استرالیا یک سازمان حسابداری حرفه ای در استرالیا است که از سال 1886 با بیش از 166،000 کارمند در بیش از 150 کشور در جهان کار می کند.

آنها گزارشی تحت عنوان «ارزهای دیجیتال بانک مرکزی: یک بررسی تطبیقی» منتشر کرده اند. این سند نشان داده است که بانک مرکزی فرانسه در مورد ریپل و XRP به عنوان مبنای احتمالی برای راه اندازی یورو دیجیتال بحث کرده است.

دو ارز بزرگ دیجیتال نیز مورد بررسی قرار گرفته اند. با این حال، این گزارش بیت کوین را یک روش مبادله ای بسیار خطرناک می داند. در مورد اتریوم، غیر متمرکز است و توسط هیچ دولتی قابل کنترل نیست.

بر اساس این گزارش، دولت استرالیا در حال بررسی یک برنامه CBDC برای جامعه اتریوم است.

در این سند آمده است که جهان به دلیل پاندمی اخیر که از چین منشا گرفته است، به سرعت وارد مرحله جدیدی از توسعه فناوری می شود. این امر موجب پذیرش ارزهای دیجیتال و پرداخت های آنلاین در مقابل پول نقد شده است، پولی که می تواند باکتری ها را از یک دارنده به دیگران منتقل کند.

از XRP به عنوان جایگزین بهتر و متمرکز یاد شده است

این گزارش از ریپل به عنوان پلتفرم جایگزین برای اتریوم و XRP به عنوان سکه ای که روی دفتر اصلی خود کار می کند یاد می کند و بیان می کند که ریپل فی نفسه روی شبکه بلاک چین کار نمی کند اما برای انجام معاملات دفتر مخصوص به خود را دارد، که احتمالا اشاره ای است به XRPL.

نویسندگان همچنین ذکر کرده اند که ریپل به دلیل متمرکز بودن زیاد مورد اعتماد بسیاری از بانک ها به عنوان مدلی برای CBDC است.

در گزارش می خوانیم: «ریپل و XRP به عنوان یک مدل برای ارز های دیجیتال بانک مرکزی از اعتماد بسیاری از بانک ها برخوردار هستند زیرا بسیار متمرکز هستند و مبتنی بر یک شبکه مجاز که در آن تنها نود های خاصی از شبکه می توانند تراکنش ها را تأیید کنند، در مقابل بیت کوین و اتر که غیرمتمرکز و بدون مجوز هستند.»

در این گزارش همچنین آمده است که بانک مرکزی فرانسه قبلاً درباره XRP و ریپل به عنوان یک پلتفرم بالقوه برای ساخت یورو دیجیتال بحث کرده است.

این گزارش اظهار می کند: «بانک مرکزی فرانسه، صریحاً درباره ریپل و XRP به عنوان بستر احتمالی ارز دیجیتال مرکزی اروپا بحث کرده است.»

کد خبر: 1399121811MGMMMF

مطالب مرتبط:

ایجاد بلاک چین خصوصی ریپل برای ساخت CBDC

ریپل به دنبال استفاده از XRP در ارزهای دیجیتال بانک مرکزی

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته