شنبه 1 اردیبهشت 1403

ین دیجیتال بهار امسال آزمایش می شود

دولت ژاپن تصمیم دارد در بهار سال جاری میلادی مرحله دوم پروژه ین دیجیتال و بلافاصله بعد از آن مرحله سوم آن را اجرا کند.
به گزارش سکه نیوز به نقل از کریپتو نیوز، بانک مرکزی ژاپن(BOJ) تصیم دارد مرحله دوم پروژه ین دیجیتال را اجرا کند. این در حالی است که کشور به موعد عرضه رمزارز بانک مرکزی خود نزدیک می شود.
به طور رسمی بانک مرکزی ژاپن درباره صدور رمزارز موضع سختگیرانه ای دارد. اما به نوشته روزنامه «سانکی»، این سازمان به دقت روندهای بازار در اتحادیه اروپا، چین و آمریکا را دنبال می کند و می خواهد در صورت اجرای پروژه ین دیجیتال فناوری های درست را به کار گیرد.
این رسانه اشاره می کند که در بهار 2021 میلادی بانک مرکزبه طور حتم مرحله دوم پروژه مذکور را اجرا و قابلیت های ین دیجیتال، مانند چگونگی قانونگذاری جریان این رمزارز و این که آیا می توان از آن به طور آفلاین یا در صورت قطع ارتباطات استفاده کرد یا خیر را بررسی می کند.
بانک مرکزی ژاپن هنوز اعلام نکرده مرحله دوم به چه صورت است. اما طبق بیانیه های موجود مرحله سوم پروژه بلافاصله بعد از آن انجام می شود که یک طرح اولیه شامل کسب وکارهای خصوصی و مشتریانی است که به طور فعال از ین دیجیتال استفاده می کنند.
ژاپن و کره جنوبی ثابت کرده اند برای توسعه فناوری های موردنیاز جهت عرضه رمزارزبانک مرکزی هوشیارانه عمل می کنند. یکی از دلایل این امر نیز چین است که به به سرعت از رقبای خود در منطقه جلو زده و پروژه یوان دیجیتال را به مرحله آزمایش رسانده است.
دولت پکن به عرضه رمزارز بانک مرکزی خود نزدیک شده و تخمین زده می شود قبل از بازی های زمستانی المپیک در سال آینده (فوریه 22) آن را به طور عمومی عرضه کند.
از سوی دیگر روز گذشته بانک مرکزی اتحادیه اروپا و کمیسیون این اتحادیه در بیانیه ای مشترک اعلام کردند مشغول بررسی فنی سوالات مختلفی در طیف سیاستگذاری، حقوقی و فنی درباره عرضه یورو دیجیتال هستند. بانک مرکزی اروپا نیز مشغول بررسی است تا در اواسط 2021 میلادی پروژه یورو دیجیتال را اجرا کند.

بیشتر بخوانید

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

آشنایی با ارز دیجیتال هگز (HEX)

ارز هگز توسط ریچارد هارت در 2 دسامبر 2019 طراحی و راه اندازی شد و خود را به عنوان یک گواهی سپرده بر روی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته