شنبه 1 اردیبهشت 1403

وزیر پیشنهادی خزانه داری امریکا: رمزارز پتانسیل بهبود سیستم مالی را دارد

نامزد تصدی وزارت خزانه داری امریکا تصمیم به تشویق استفاده از دارایی های دیجیتال برای فعالیت های قانونی گرفته است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، «جنت یلن» انتخاب رییس جمهور جدید آمریکا، برای نشستن بر مسند وزارت خزانه داری احتمالا برای ارز های دیجیتال سودمند تر از وزرای پیشین است.

پس از شنیدن سخنان کمیته مالی سنا که روز سه شنبه به صورت مجازی برگزار شد، خانم یلن با پاسخ خود به سناتور دموکرات مگی حسن در مورد ظهور فناوری های مالی و استفاده از آن برای تامین مالی سازمان های مجرم و تروریست ها، به سر خط اخبار رسید. یلن ارزهای دیجیتال را یک نگرانی در حال رشد در ایالات متحده جهت استفاده غیر قانونی مالی خواند، و اظهار داشت که ایالات متحده باید راهی برای محدود سازی استفاده از رمزارز همزمان با تلاش ها برای مقابله با پولشویی پیدا کند.

با این حال بیانیه کتبی یلن که در وبسایت سنا منتشر شده حاکی از این است که دیدگاه وی آن چنان هم منفی نیست. در این بیانیه تاکید بر روی محدود سازی استفاده از رمزارز جهت پولشویی بوده و همچنین تشویق برای استفاده از دارایی های دیجیتال برای مقاصد قانونی.

یلن در این خصوص گفت: «به نطرم این مهم است که فواید دارایی ها و ارز دیجیتال، و پتانسیلی که برای بهبود عملکرد سیستم مالی دارا هستند را در نظر بگیریم.»

وزیر خزانه داری آینده امریکا همچنین میگوید که خواستار تبدیل این کشور به عنوان رهبر حوزه فناوری مالی و دارایی دیجیتال است. او افزود که برای گسترش یک چهارچوب رگولاتوری برای رمزارز و فناوری های مالی با شورای حکام فدرال رزرو همکاری خواهد کرد.

خانم یلن به عنوان عضو شورای حکام فدرال رزرو در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما مشغول به خدمت بود و در اکتبر 2018 از بیت کوین به عنوان هرچیزی به جز یک چیز کاربردی نام برد.

در صورت تایید سنا با اکثریت دموکرات، خانم یلن اولین زنی خواهد بود که وزارت خزانه داری را در دست می گیرد.

بیشتر بخوانید

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته