شنبه 8 اردیبهشت 1403

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد، خود را به عنوان اولین شبکه حفظ حریم خصوصی همتا به همتا با سیستم تشویقی در سطح جهان توصیف می کند. در این مطلب بر اساس اطلاعات موجود در وبسایت مرجع ارزهای دیجیتال Coinmarketcap.com به معرفی این شبکه و سکه کاربردی آن می پردازیم.

هدف ارکید، غلبه بر محدودیت ها و آزادسازی اینترنت با استفاده از پرداخت ارزهای دیجیتال برای اجازه دادن به هر کس برای خرید پهنای باند از هر ارائه دهنده شرکت کننده در شبکه است. این کار با استفاده از به اصطلاح نانوپرداخت های احتمال گرایانه (probabilistic) انجام می شود، که با استفاده از OXT، یک توکن استاندارد ERC-20 در اتریوم اتفاق می افتد.
پرداخت های منظم به ارائه دهندگان، خارج از زنجیره انجام می شود، و به ارکید اجازه می دهد تا از مشکلات تراکم و کارمزدهای گس در شبکه اتریوم جلوگیری کند.
این سرویس به صورت پرداخت به ازای استفاده است، به این معنی که کاربران فقط در هنگام اتصال به جای پرداخت هزینه های ماهانه یا سالانه، مجبور به مشارکت مالی هستند.

چه کسانی بنیانگذاران ارکید هستند؟

چهار بنیانگذار ارکید از حوزه های بلاک چین و امور مالی هستند. آنها دکتر استیون واترهاوس به عنوان مدیرعامل، جی فریمن، برایان جی فاکس و گوستاو سیمونسون هستند.
واترهاوس یک شخصیت شناخته شده در حوزه ارز دیجیتال است، همچنین یکی از بنیانگذاران پنترا کپیتال است که مسئول سرمایه گذاری در برخی از محبوب ترین شرکت های صنعت است.
فریمن خالق Cydia است، یک اپ استور جایگزین اپل برای دستگاه هایی با قفل آی او اس شکسته شده، که در حال حاضر دارای حدود 30 میلیون محصول است.
فاکس مسئول ایجاد اولین سیستم بانکی آنلاین تعاملی بانک ولز فارگو در ایالات متحده در اواسط دهه 1990 است.
در همین حال، سیمونسون یکی از توسعه دهندگان اصلی امنیت شبکه اتریوم است که به راه اندازی شبکه اصلی آن در سال 2015 کمک کرد.
بر اساس مقاله رسمی، واترهاوس پس از اینکه قربانی یک حمله تعویض سیم کارت شد، از نیاز به بهبود حریم خصوصی اینترنت آگاه شد و شروع به تحقیق درباره فناوری وی پی ان کرد.

چه چیزی ارکید را منحصر به فرد می کند؟

ایده اصلی ارکید استفاده از فناوری بلاک چین برای بهبود تجربه موجود در استفاده از وی پی ان بود.
با استفاده از نانوپرداخت های احتمال گرایانه مبتنی بر ارز دیجیتال، کاربران می توانند از وی پی ان ناشناس که به یک سرور متمرکز متصل نیست و به زیرساخت های یک کشور خاص اعتماد نمی کند، بهره مند شوند.
OXT به عنوان یک توکن آزاد برای مبادله با استاندارد ERC-20 همچنین انگیزه برای مالکیت توکن و افزایش ارزش شبکه را برای دارندگان فراهم می کند.
یک ویژگی جداگانه به کاربران امکان می دهد اصطلاحاً اعتبارات ارکید را با ارز فیات خریداری کنند. در این حالت، OXT قابل برداشت و تبدیل به جای دیگر نیست و فقط برای ارائه دهندگان در شبکه صرف می شود. این هدف برای جلب نظر کسانی که مایل به معامله با ارز دیجیتال نیستند، طراحی شده است.
جذابیت ارکید فقط در بین کاربران ارزهای دیجیتال نیست. توسعه دهندگان روند رو به رشد آزادی اینترنت را در مواجهه با افزایش تنش های ژئوپلیتیکی و محدودیت های محلی برجسته می کنند.

چه تعداد سکه ارکید (OXT) در گردش وجود دارد؟

عرضه 1 میلیارد واحد است. تورمی وجود ندارد، اما احتمال کاهش سکه ها با سوزاندن احتمالی توکن های OXT به عنوان بخشی از عملکرد منظم شبکه وجود دارد.
از کل عرضه، 51.13 درصد برای مشوق های شبکه (در خزانه ارکید) و سایر اهداف در نظر گرفته شده است. 25.17 درصد هم به واگذاری های آینده اختصاص یافت.
توکن های باقیمانده بین چهار تیم توسعه دهنده توزیع می شود. بسته به هدف و مقصد توکن ها، چندین برنامه واگذاری موجود است.

امنیت شبکه ارکید چگونه است؟

OXT یک توکن با استاندارد ERC-20 در شبکه اتریوم است و خطرات امنیتی عمدتاً حول توانایی یک مهاجم در برداشت اطلاعات کاربر از ارکید است.
با توجه به اینکه اطلاعات بسیار کمی در قراردادهای هوشمند این پلتفرم که برای پرداخت استفاده می شود، وجود دارد، پیوندهای ضعیف در این زنجیره بیشتر مربوط به خود کاربر است. همانطور که توسعه دهندگان متذکر می شوند، درگیر کردن اشخاص ثالث در خریدهای توکن برای استفاده از ارکید، به عنوان مثال صرافی های بزرگ، در نهایت می تواند منجر به یادگیری هویت کاربر توسط یک مهاجم از طریق پیگیری تراکنش ها در کیف پول صرافی آنها شود.

ارکید (OXT) را از کجا می توانید خریداری کنید؟

OXT با جفت های معاملاتی استیبل کوین و ارز فیات، صرافی های بزرگ رمزارزی مانند صرافی بایننس، کراکن و کوین بیس پرو قابل معامله است.
توجه به این نکته مهم است که سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال مانند هر فرصت سرمایه گذاری دیگر با خطراتی همراه است.

کد خبر: 1400030804MGMCMH

مطالب مرتبط:

آشنایی با ارز دیجیتال استاتوس (SNT)

آشنایی با ارز دیجیتال کازماس (ATOM)

آشنایی با ارز دیجیتال آکیتا اینو (AKITA)

آشنایی با ارز دیجیتال اینجکتیو پروتکل (INJ)

آشنایی با ارز دیجیتال ای بی بی سی کوین (ABBC)

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال هگز (HEX)

ارز هگز توسط ریچارد هارت در 2 دسامبر 2019 طراحی و راه اندازی شد و خود را به عنوان یک گواهی سپرده بر روی...

آشنایی با ارز دیجیتال سینتروپی (NOIA)

سینتروپی، اینترنت عمومی را به یک اینترنت ایمن و کاربر محور تبدیل می کند که در آن رمزگذاری و عملکردِ داخلی وجود دارد و...

آشنایی با ارز دیجیتال متال (MTL)

متال (MTL) واحد پول بومی محصولات متال و بخشی اساسی از اکوسیستم متال است. به گفته تیم سازنده، ارسال و دریافت هرگونه رمزارز به...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته