پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

آشنایی با ارز دیجیتال نکسو (NEXO)

نکسو یک پلتفرم وام دهی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران وامهای فوری با پشتوانه ارز دیجیتال ارائه می دهد. در این مطلب بر اساس اطلاعات وبسایت مرجع ارز های دیجیتال Coinmarketcap.com به معرفی ارز دیجیتال بومی این پلتفرم می پردازی

نکسو یک پلتفرم وام دهی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران وامهای فوری با پشتوانه ارز دیجیتال ارائه می دهد. کاربران یک توکن پذیرفته شده مانند بیت کوین، اتر، لایت کوین یا XRP را برای دریافت وام در قالب یک ارز فیات یا استیبل کوین به وثیقه می گذارند.

نکسو یک توکن بومی به نام NEXO دارد، که وقتی در پلتفرم قفل می شود، از مزایایی مانند تخفیف در سود وام و امکان دریافت سود وجوه سپرده شده به کاربران اعطا می کند. دارندگان توکن نیز سود سهام می گیرند.
این پروژه اولین بار در دسامبر 2017 معرفی شد و در آوریل 2018 آغاز به کار کرد.

چه کسانی بنیانگذار نکسو هستند؟

نکسو توسط تیمی از متخصصان امور مالی و علاقه مندان به رمزارز تاسیس شد که به دنبال استفاده از بلاک چین برای انجام امور مالی رمزارزی مطابق با امور مالی سنتی بودند. در سال 2018، این تیم، پلتفرم نکسو را راه اندازی کرد، با ارائه اولین خطوط اعتباری رمزارز در جهان که به دارندگان دارایی های دیجیتال اجازه می دهد وام های فیات و استیبل کوین را در قبال ارز های دیجیتال خود دریافت کنند.

مجموعه نکسو دارای تجربه ترکیبی بیش از 30 سال در خدمات مالی، از جمله وام های غیر رمزارزی، بانکداری سرمایه گذاری، ادغام و اکتساب، و صندوق های سرمایه هستند. بنیانگذار و مدیر عامل آنتونی ترنچف علاوه بر این دارای تجربه در قوانین مالی و راه حل های شناخت مشتری و ضد پولشویی است.

ترنچف، که به عنوان چهره عمومی رهبری نکسو ایفای نقش کرده است، سابقه ای در حمایت گسترده تر از بلاک چین و پذیرش رمزارز دارد، به ویژه به عنوان عضو پارلمان در مجلس شورای ملی بلغارستان از 2015 تا 2017 ، جایی که وی اجرای راه حل های بلاک چین برای خدمات دولت الکترونیکی را ارتقا داد و همچنین به طور مکرر در مورد رویدادهای جاری مربوط به رمزارز و امور مالی دیجیتال برای رسانه های جریان اصلی، از جمله بلومبرگ، ایندیپندنت، و سی ان بی سی اظهار نظر می کرد.
نکسو در حال حاضر بیش از یک میلیون کاربر دارد و بیش از 4 میلیارد دلار دارایی را مدیریت می کند. این شرکت در حال حاضر 150 کارمند دارد و مدیریت آن در لندن مستقر است.

چه چیزی نکسو را منحصر به فرد می کند؟

نکسو با توجه به وایت پیپر خود، اولین ارائه دهنده وام های فوری با پشتوانه ارز دیجیتال است و قصد دارد ناکارآمدی در بازار وام ها را حل کند. روند وام دهی خودکار آن از قراردادهای هوشمند و اوراکل در بلاک چین اتریوم برای مدیریت وام استفاده می کند. پس از انتقال وجوه رمزارز توسط کاربر به کیف پول تحت کنترل نکسو، اوراکل وام را برقرار می کند و بلافاصله بودجه به کاربر اختصاص می یابد. هنگامی که کاربر برای بازپرداخت وام سپرده گذاری می کند، اوراکل ارز دیجیتال را برمی گرداند و تراکنش را در بلاک چین ثبت می کند. از قراردادهای هوشمند برای تقویت NEXO و ثبت موجودی های کاربر استفاده می شود.
نکسو با هدف سرمایه گذاران فردی و سازمانی، شرکت های ارز دیجیتال، صرافی ها، استخراج کنندگان و سایر افرادی که نقدینگی را از دارایی های خود می خواهند، به بازار عرضه می شود. این شرکت از بهره جمع شده در وام ها سود کسب می کند و همچنین خدمات وام دهی و مشاوره را ارائه می دهد.
نکسو به دنبال ایجاد یک پایگاه کاربری از مشتریانی است که به استفاده از پلتفرم ادامه می دهند و در NEXO سرمایه گذاری می کنند. به همین ترتیب، این شرکت یک برنامه وفاداری را اعلام کرد که به کسانی که NEXO را در حسابهای خود نگه می دارند پاداش می دهد و به آنها نرخ سود انتخابی وام و بهره بالاتر پس انداز می دهد. نکسو همچنین 30 درصد از سود خود را به صورت سود سهام به دارندگان توکن NEXO توزیع می کند.

چه تعداد سکه نکسو (NEXO) در گردش وجود دارند؟

عرضه نکسو به صورت ثابت 1 میلیارد توکن است. از این مقدار، عرضه به روش زیر تخصیص یافت:

  • 250 میلیون NEXO (25٪) برای منابع مالی اضافه برداشت شرکت، مشروط به یک دوره واگذاری 12 ماهه
  • 112.5 میلیون NEXO (11.25٪) برای بنیانگذاران و تیم، مشروط به یک دوره واگذاری هر سه ماه مجموعا به طول 48 ماه
  • 60 میلیون NEXO (6٪) برای ایجاد جامعه و انجام ایردراپ، مشروط به یک دوره واگذاری هر سه ماه مجموعا به طول 18 ماه
  • 52.5 میلیون NEXO (5.25٪) برای مشاوران، هزینه های حقوقی و بازاریابی، مشروط به یک دوره واگذاری 12 ماهه
  • 525 میلیون NEXO (52.5٪) برای فروش به سرمایه گذاران

در اکتبر سال 2020 ، این شرکت اعلام کرد که در حال آغاز ابتکار Nexonomics برای هدایت توکنومیک و افزایش ارزش NEXO است. این شرکت متعاقباً فاش کرد که 12 میلیون دلار NEXO باز خرید خواهد کرد.

امنیت شبکه نکسو چگونه است؟

نکسو یک شرکت خصوصی است و به همین ترتیب مسئولیت امنیت شبکه ها و وجوه کاربر را بر عهده دارد. نکسو دارایی های دیجیتال خود را با «بیت گو»، نگهدارنده دارایی های رمزارز که توکن ها را در کیف پول های سرد نگهداری می کند و تحت پوشش بیمه نامه 100 میلیون دلاری است، ذخیره می کند.

توکن اصلی آن، NEXO ، یک توکن ERC-20 است که در بلاک چین اتریوم عرضه شده است، به این معنی که هر معامله NEXO روی زنجیره با استفاده از الگوریتم اجماع اثبات کار ات هش، توسط شبکه اصلی اتریوم تأیید و ایمن می شود. ماینرها برای افزودن بلوک های جدید به بلاک چین بین یکدیگر رقابت می کنند و اکثر نود های موجود در شبکه باید سابقه ای را برای ثبت آن تأیید کنند.

پس از راه اندازی، نکسو گزارش داد که توکن آن کاملا تحت بررسی قرار گرفته است. در نوامبر 2019، قراردادهای هوشمند آن توسط شبکه Castillo به طور مستقل مورد بررسی قرار گرفت، که هیچ مسئله امنیتی مهمی پیدا نکرد.

نکسو (NEXO) را از کجا می توانید خریداری کنید؟

NEXO را می توان در صرافی های رمزارز مانند هوبی گلوبال، آپکس، هو، بیترو، و غیره خریداری کرد. این رمزارز را می توان در مقابل ارزهای فیات مانند وون کره جنوبی و روپیه هند، ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتر و استیبل کوین تتر مبادله کرد.

کد خبر: 1400012611MGMCMH

مطالب مرتبط:

آشنایی با ارز دیجیتال امنی (OMNI)

آشنایی با ارز دیجیتال درِپ (DREP)

آشنایی با ارز دیجیتال پولیگان (MATIC)

آشنایی با ارز دیجیتال نییر پروتکل (NEAR)

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین اس وی (BSV)

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته