شنبه 1 اردیبهشت 1403

آشنایی با ارز دیجیتال هگز (HEX)

ارز هگز توسط ریچارد هارت در 2 دسامبر 2019 طراحی و راه اندازی شد و خود را به عنوان یک گواهی سپرده بر روی بلاک چین توصیف می کند.
HEX یک توکن ERC20 است که در شبکه اتریوم راه اندازی شده است. HEX به عنوان ذخیره ارزش طراحی شده است تا جایگزینی برای گواهی سپرده، به عنوان همتای بلاک چین این محصول مالی مورد استفاده در بازارهای مالی سنتی شود. همچنین برای استفاده از اکوسیستم در حال ظهور دیفای (امور مالی غیرمتمرکز) در شبکه اتریوم طراحی شده است.
هگز از شبکه اتریوم برای لایه تراکنش (ارسال و دریافت توکن های HEX و همچنین تعامل با قرارداد هوشمند هگز) استفاده می کند، در حالی که کد اجماع و سازوکار سهم گذاری (استیکینگ) در قرارداد هوشمند هگز موجود است.

هگز به کاربر این امکان را می دهد که سکه های HEX خود را برای دریافت سهمی از عرضه جدید HEX یا تورم، سهم گذاری کنند و شامل ویژگی هایی است که باعث ایجاد انگیزه در رفتارهای افزایش دهنده قیمت و ایجاد دلسردی برای رفتارهای آسیب رسان به قیمت می شود. قرارداد هوشمند هگز سهم گذاران را به دلیل پایان دادن زودرس به سهم خود جریمه می کند و در صورت سهم گذاری مقادیر بیشتری HEX برای مدت طولانی به آنها پاداش می دهد.
HEX از طریق مجموعه خروجی های خرج نشده تراکنش بیت کوین که در 2 دسامبر 2019 در بلوک 606227 رخ داده است، بین دارندگان بیت کوین توزیع می شود. توزیع HEX به دارندگان بیت کوین، 10 هزار HEX در ازای 1 بیت کوین است. دارندگان بیت کوین فقط در اولین سال راه اندازی قادر به به دست آوردن HEX هستند.
در پایان اولین سال راه اندازی، تمام سکه هایی که توسط دارندگان بیت کوین کسب نشده است، به بقیه کاربران HEX که سهم گذاری فعالی دارند توزیع می شود. حداکثر تورم سالانه HEX پس از اولین سال راه اندازی، 3.69 درصد طراحی شده است.

از کجا ارز هگز را بخریم؟

اگر می خواهید بدانید HEX را از کجا بخرید، بهترین صرافی ها برای معاملات این سکه در حال حاضر ایکس تی داتکام، بای دسک، بایباکس، هیت بی تی سی و بیت کوین داتکام هستند.
توجه به این نکته مهم است که سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال مانند هر فرصت سرمایه گذاری دیگر با خطراتی همراه است.
منبع: کوین مارکت کپ

کد خبر: 1400030803MGMCMH

مطالب مرتبط:

آشنایی با ارز دیجیتال استاتوس (SNT)

آشنایی با ارز دیجیتال کازماس (ATOM)

آشنایی با ارز دیجیتال آکیتا اینو (AKITA)

آشنایی با ارز دیجیتال اینجکتیو پروتکل (INJ)

آشنایی با ارز دیجیتال ای بی بی سی کوین (ABBC)

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

آشنایی با ارز دیجیتال سینتروپی (NOIA)

سینتروپی، اینترنت عمومی را به یک اینترنت ایمن و کاربر محور تبدیل می کند که در آن رمزگذاری و عملکردِ داخلی وجود دارد و...

آشنایی با ارز دیجیتال متال (MTL)

متال (MTL) واحد پول بومی محصولات متال و بخشی اساسی از اکوسیستم متال است. به گفته تیم سازنده، ارسال و دریافت هرگونه رمزارز به...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته