جمعه 10 فروردین 1403

تلاش آفریقای جنوبی برای تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال

مرجع راهبرد بخش امور مالی آفریقای جنوبی برای جلوگیری از کلاهبرداری های فزاینده در حوزه ارزهای دیجیتال، اقدام به تنظیم مقررات در این بخش می کند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، نهادهای تنظیم مقررات آفریقای جنوبی پس از متلاشی شدن یک طرح کلاهبرداری که بزرگترین کلاهبرداری پانزی (Ponzi) در تاریخ این کشور به شمار می رفت، به دنبال اعمال کنترل بیشتری بر معاملات رمزارز در این کشور هستند.

شرکت خودخوانده معاملات بیت کوینی موسوم به Mirror Trading International (MTI) پس از آنکه سرمایه گذارانش موفق به خارج کردن سهام خود از آن نشدند، در ماه دسامبر مجبور به تصفیه شد. این شرکت مدعی بود که بیش از 260 هزار عضو از سراسر جهان جذب کرده و 23 هزار واحد بیت کوین را تحت مدیریت خود دارد.

اما تحقیقات مرجع راهبرد بخش امور مالی آفریقای جنوبی (Financial Sector Conduct Authority) نشان داد که این شرکت سوابق حساب ها را ثبت نکرده و هیچ نوع دیتابیس کاربری ندارد. در واکنش، این شرکت مدعی شد که قربانی سوء مدیریت «یوهان استینبرگ» (Johann Steynberg) مدیرعامل خود شده که به گفته آن ها به برزیل گریخته است.

وکلای اعضای باقیمانده هیات مدیره شرکت MTI تاکید دارند که FSCA هنوز نتوانسته ثابت کند که این شرکت با ترفند پانزی فعالیت می‌کرده، بلکه فقط مشخص شده که این شرکت مجوز نداشته است. ادعای شرکت MIT مبنی بر پرداخت 10 درصد سود ماهانه برای هر کاربر FSCA را به این شرکت مظنون کرده بود.

رییس اجراییات FSCA به شبکه بلومبرگ گفت که مقام های دادستانی باید بتوانند چنین طرح‌هایی را پیش از آنکه به حد ترفند پانزی برسد، متوقف کنند. او همچنین تاکید کرد که دو شرکت دیگر مظنون به ارتباط با MTI هستند.

این نهاد تنظیم مقررات بر همین اساس در حال آماده کردن طرح های پیشنهادی برای اعمال رسمی مقررات بر معاملات رمزارزها است.

در ماه ژوئیه سال گذشته میلادی، هیات اوراق بهادار ایالت تگزاس آمریکا فعالیت های MTI را بازاریابی شبکه ای ارزیابی کرده و در حوزه قضایی خود متوقف کرد.

کشورهای مختلف که سال ها تنظیم مقررات بر معاملات رمزارزی را کش داده اند، اکنون با رشد بازار رمزارزها برای تدوین قوانین مشخص تحت فشار هستند.

گزارش ها حاکی است که وزارت خزانه داری آمریکا طرحی قانونی را پیشنهاد کرده که صرافی ها را ملزم به ثبت نام و نشانی کاربرانی که تراکنش های بالاتر از 3 هزار دلار دارند، می کند.

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته