سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

اقتصاددان آمریکایی: نوسانات بیت‌کوین 5 برابر طلاست و قیمت آن حباب است

یکی از اقتصاددانان که چندی قبل ادعا کرده بود که بیت کوین دچار حباب بزرگی است، اکنون نیز گفته است که ترجیح می دهد روی طلا سرمایه گذاری کند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از بیت کوین، دیوید روزنبرگ اقتصاد دان آمریکایی پس از آنکه گفت بیت کوین دچار یک حباب بزرگ است، او اظهار کرد که ارزش بیت کوین فراتر از انتظارات او رفته اما همچنان طلا را ترجیح می دهد.

دیوید روزنبرگ اقتصاددان ارشد و استراتژیست موسسه تحقیقات روزنبرگ در مصاحبه ای با بلومبرگ در ماه دسامبر گفته بود: بیت کوین یک تجارت کلاسیک است که جمعیتی عظیم از یک روند پیروی می کنند و البته کسب وکاری بسیار شلوغ است.

او در آن مصاحبه ادعا کرده بود بیت کوین به ذخیره ۲۱ میلیون سکه ای محدود نمی شود و معتقد بود در بازار هیچ چیزی در پروتکل وجود ندارد که نشان دهد عرضه بیت کوین با افزایش این محدودیت رشد نمی کند.

اما هنگامی که در مصاحبه جدید از او خواسته شد پیش بینی خود در باره بیت کوین در ۲۰۲۱ بیان کند، گفت: پیش بینی من درباره طلا خوش بینانه بود. نکته مهمی که درباره طلا می دانم این است که نوسان بازار آن یک پنجم بیت کوین است از این رو طلا را به بیت کوین ترجیح می دهم.

این اقتصاددان درباره اینکه آیا بیت کوین را بزرگترین حباب بازار در حال حاضر می داند، گفت: معتقدم سهام هایی با قیمت بالاتر در S&P500 وجود دارد که با بیت کوین رقابت می کنند. اما پاسخم به این سوال مثبت است. کافی است نگاهی به جدول قیمت بیت کوین در چندماه گذشته بیندازید.این جدول سهمگین به نظر می رسد.

بیشتر بخوانید

هاوینگ (Halving) چیست؟

میزان تولید شبکه بیت کوین هر چهار سال یک بار طی یک رویداد ویژه به نام "Halving" نصف می شود. هاوینگ در لغت نیز...

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین دایمند (BCD)

بیت کوین دایمند (BCD) یک هارد فورک از بیت کوین است. فورکی که در بلوک 495866 اتفاق می افتد، و تغییراتی از جمله الگوریتم...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین BEP2 (BTCB)

یک توکن با استاندارد BEP2 است که 100 درصد توسط بیت کوین (BTC) پشتیبانی می شود. آدرس های ذخیره برای هر کسی جهت حسابرسی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته