جمعه 10 فروردین 1403

آموزش تریدینگ TRADING خرید و فروش رمزارز در صرافی | فصل 3

اگر از تبادل واقعا لذت می برید پس تبادل روزانه سبک شماست!

به سبک خودتان بازی کنید!

راه و روش تبادل هر فرد در واقع بستگی به شخصیت او، میزان زمانی که می تواند در این کار سپری کند، و اهداف مورد نظر بستگی دارد. با یکدیگر در ادامه به انواع تبادل اعم از تبادل روزانه می پردازیم.

به طور کلی می توانید یا به طور روزانه تبادل کنید تا در طول زمان بتوانید سود کسب کنید، و یا از حرکات بلند مدت بازار به نفع خود استفاده کرده و به موقعیت های بزرگتری دست یابید.

تبادل روزانه

اگر از تبادل واقعا لذت می برید پس تبادل روزانه سبک شماست! کسانی که سبک تبادل شان روزانه است ترجیح می دهند که نتایج کارشان به صورت روزانه باشد و عادت دارند که خوب بخوابند چون در طول شب به تبادل ادامه نمی دهند.

کسانی که شغل اصلی شان تبادل است معمولا همین سبک را دارند. البته طبیعی است، چرا که برای موفقیت در این کار باید تمام روز خود را به آن اختصاص دهید. چرا که نوسانات قیمت باید به طور دائم مد نظر باشند و حرکات خود را به گونه ای انجام دهید که پیش از ضرر بیرون بکشید و به گونه ای تبادل کنید که از یک رویه بیشترین سود را پیش از سقوط آن ببرید.

همچنین تبادل روزانه با مبالغ پایین بهترین روش برای تمرین و یاد گرفتن است. شما می توانید رمزارز خود را در کونوس دکس با رمزارزهای دیگر معاوضه نمایید.

سودبری فوری

سودبری فوری روشی از تبادل است که با سرعت بسیار زیادی رخ می دهد. در این روش هدف این است که از کوچک ترین نوسانات قیمت در طول یک روز بیشترین سود را برده و این کار را به دفعات تکرار کرد. این روش تنها در صورتی جواب می دهد که کارمزدهای تبادل پایین باشند و یا تفاوت قیمت خرید و فروش کم باشد. فرد باید همواره کارمزد را از تراکنش کسر کند و دائم هوشیار باید که در حاشیه سود قرار دارد و نه ضرر.

 

سودبری فوری

 

یک تبادل با روش سودبری فوری معمولا در طول چند دقیقه و یا حتی چند ثانیه به پایان می رسد. برای اینکه این روش سودآوری بیشتری داشته باشد باید تعداد بسیار زیادی از این گونه تبادل ها را انجام داد، چرا که بر خلاف سودبری از نوسانات بلند مدت و بزرگتر بازار، در این روش هدف نوسانات بسیار کوتاه مدت و کوچک است و به همین دلیل باید به دنبال این بود که این گونه تبادل را در طول روز چندین و چند مرتبه به انجام رساند تا در مجموع به سود قابل توجهی دست یافته شود.

با توجه به ماهیت این نوع روش تبادل، تفاوت بین سود و ضرر کمتر از روش های دیگر تبادل است. چرا که همانطور که به آن اشاره شد هدف این نوع تبادل تمرکز روی کوچکترین نوسانات کوتاه مدت است و به همین دلیل امکان نرسیدن به سود از یک تبادل بیشتر از دیگر روش ها است. به همین دلیل، در این روش فرد باید در مجموع موفقیت های بسیار بیشتری از روش های دیگر داشته باشد تا بتوان او را موفق شمرد.

برای اینکه روش تبادل سودبری فوری را تمرین کنید می توانید از چارت های 5 دقیقه ای تا 1 دقیقه ای استفاده نموده و با استفاده از آنها روش های تبادل خود را در این حیطه افزایش دهید.

تبادل نوسانی

تبادل نوسانی به این معنی است که بازه زمانی تبادل شما بسیار زیاد است، این بازه می تواند از چند روز تا چند هفته باشد. البته این نوع روش فقط برای موقعیت های بزرگتر در بازار منطقی می باشد و برای کسانی که تبادل روزانه سبک کار آنها است مناسب نمی باشد. همچنین نکته ی دیگری که در تبادل نوسانی وجود دارد این است که دیگر احتیاجی نیست نوسانات بازار به طور دائم بررسی شوند چرا که نوسانات کوچک و کوتاه مدت نقش مهمی در این نوع روش ندارند.

 

تبادل نوسانی اموزش تریدینگ

 

تبادل کنندگانی که از روش نوسانی استفاده می کنند نیز باید بدانند که در زمان مناسب از بازار بیرون بکشند تا ضرر نکنند. اما این مسئله در بازه های زمانی بسیار بزرگ رخ می دهد و در صورت رخ دادن نوسانات کوچک در بازار و رخ دادن رویه های روزانه نباید در این روش دست از کار کشید، چرا که بازه زمانی طولانی مدت در این روش مد نظر است. این روش برای تبادل کنندگانی خوب است که وقت و سرمایه زیادی دارند و نمی خواهند تمام روز وقت خود را صرف تبادل کنند.

تبادل موقعیتی

تبادل به روش موقعیتی بیشتر شبیه به سرمایه گذاری است و بازه زمانی آن حداقل چند ماه است. در مقایسه با دیگر روش های تبادل، در این نوع روش علاوه بر مسائل مربوط به تحلیل چارت یک دارایی، نکات بنیادین و اساسی خود دارایی نیز دارای اهمیت است، چرا که در این روش باید مطمئن بود که یک دارایی در طولانی مدت، در بازه زمانی طولانی تر از دیگر روش ها، سودآور خواهد بود.

شما به چه سبکی تبادل انجام می دهید: تبادل روزانه یا موقعیتی یا نوسانی یا …

 

بیشتر بخوانید

نمودار تیک (Tick Chart) چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از ابزار های مهم و بسیار کمک کننده در حوزه ترید ، نمودار تیک (Tick Chart) است.معامله (Trade) به فعالیت خرید و فروش...

معاملات بر خط (Online Trading) چیست؟

معاملات بر خط (Online Trading) یعنی افراد می توانند به راحتی از منزل خود و از طریق نرم افزارها و سایت های معاملاتی سفارشات...

آموزش خرید و فروش ارزهای دیجیتال

با فراگیر شدن صنعت ارزهای دیجیتال و خرید و فروش آن ها، بسیاری از مردم اقدام به ورود به این بازار می کنند. در...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

ربات معاملاتی (Trading Bot) چیست و چگونه کار می کند؟

در معاملات رمزنگاری، کسب سود معمولاً به سرعت خرید و فروش دارایی های دیجیتال بستگی دارد. در نتیجه، حتی یک تأخیر جزئی در این...

مطالب داغ هفته