شنبه 1 اردیبهشت 1403

ارسال اخطاریه مالیاتی به دارندگان رمزارز اسپانیا

مقامات اسپانیایی موضع سخت خود را در مورد صنعت ارزهای دیجیتال اعمال می کنند و به نظر می رسد سازمان مالیات ملی این کار را بسیار جدی می گیرد. اکنون، این سازمان 14800 نامه هشدار دهنده به اسپانیایی های تحت نظارت خود صادر کرده که ادعا می شود نتوانسته اند یا ملزم هستند که دارایی های رمزارز خود را اعلام کنند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از بیت کوین نیوز، به گفته تله مادرید، آژانس مالیاتی اسپانیا در مورد مالیات ارز های دیجیتال صریح بوده و اخطاریه هایی را قبلاً نیز به برخی از گیرندگان رسانده است.


ارز دیجیتال چیست؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمزارز و ارز مجازی


دارندگان رمزارز اسپانیایی باید درآمد خود را در پرونده های مالیاتی اعلام کنند و اگر موفق به انجام این کار نشوند، به گفته سازمان مالیات ممکن است بیش از 5000 یورو (5900 دلار) جریمه نقدی شوند.

با این حال، سازمان تصریح کرد دارندگان رمزارز داخلی در قبال عملیات خرید رمزارز مسئولیتی ندارند، بلکه فقط باید مقدار فروش های سودآور را اعلام کنند. کارشناسان به نقل از رسانه های محلی توضیح دادند که اسپانیایی ها باید عملیات فروش سودآور در طول سال 2020 را اعلام کنند.

طبق گفته کارشناسان، اگر کسی 10 بیت کوین در سال 2017 به ارزش 10،000 یورو (11،880 دلار) خریداری کرده و در سال 2020 به قیمت 200،000 (237،700 دلار) یورو فروخته باشد، صاحب توکن باید سود سرمایه 190،000 یورویی (225،800 دلار) خود را اعلام کند.

سازمان مالیاتی 66000 مالک رمزارز را در سال 2020 هدف قرار داد

اما تعداد نامه هایی که این بار توسط سازمان مالیات ارسال شده است بسیار کمتر از مقداری است که در سال 2020 ارسال شده است. سازمان مالیاتی اسپانیا سال گذشته نیز اقدام به ارسال اخطاریه به صاحبان رمزارز کرد، اما 66000 دارنده رمزارز را هدف قرار داد.

چنین رقمی از 14700 نامه مالیاتی که سازمان برای صاحبان رمزارز در سال 2019 ارسال کرده، افزایش چشمگیری داشته است.

همانطور که بیت کوین نیوز در فوریه سال 2021 گزارش داد، آنا دلا کوئوا، وزیر اقتصاد، گفت رمزارز هایی مانند بیت کوین به طور پیش فرض خطرناک هستند، با توجه به اینکه کاربر از حمایت سیستم های پرداخت سنتی برخوردار نیست.

در همان ماه، آژانس دولتی امور مالیاتی اسپانیا دستورالعمل هایی را برای کاهش فرار مالیاتی ارزهای دیجیتال منتشر کرد.

کد خبر: 1400012404MGMMMF

مطالب مرتبط:

اعمال مالیات رمزارز در کره جنوبی از سال 2022

پرداخت مالیات از طریق رمزارز در زوگ سوئیس

خرید NFT توسط سود رمزارز ها شامل مالیات می شود

رمزارز می‌تواند سودآور باشد اما برای مالیات آن هم آماده هستید؟

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته