جمعه 31 فروردین 1403

آشنایی با ارز دیجیتال استراتیس (STRAX)

استراتیس یک پلتفرم بلاک چین به عنوان یک سرویس است که چندین محصول و خدمات را برای شرکتها ارائه می دهد، از جمله راه اندازی زنجیره های جانبی (ساید چین) خصوصی، اجرای نود های کامل، توسعه و استقرار قراردادهای هوشمند، یک پلتفرم عرضه اولیه سکه، و یک اپلیکیشن اثبات هویت. این شرکت همچنین کیف پول ارزهای دیجیتال و خدمات مشاوره بلاک چین را ارائه می دهد. در این مطلب بر اساس اطلاعات موجود در وبسایت مرجع ارز های دیجیتال Coinmarketcap.com به معرفی این پلتفرم و سکه بومی آن می پردازیم.

استراتیس از بلاک چین اختصاصی خود که از توکن بومی STRAX پشتیبانی می کند، استفاده می کند و از آن برای خرید و فعالیت در سرویس هایی مانند اجرای قراردادهای هوشمند، پرداخت هزینه های ساید چین و سهم گذاری (استیکینگ) به عنوان وثیقه برای استفاده از مستر نود استفاده می کند. مستر نود، نودی در شبکه است که سرویس های مورد نیاز خاصی را فراهم می کند.

این پلتفرم برای اولین بار در ژوئن 2016 معرفی شد و در آگوست 2016 راه اندازی شد. در نوامبر سال 2020 ، استراتیس بلاک چین جدیدی را به کار گرفت که از STRAX به جای توکن قبلی STRAT خود استفاده می کند.

بنیانگذاران استراتیس چه کسانی هستند؟

استراتیس گروپ، شرکت پشت پلتفرم استراتیس، در سال 2016 توسط کریس ترو تاسیس شد. او این شرکت را با هدف توسعه یک پلتفرم بلاک چین متمرکز بر سازمان ها تأسیس کرد. وی تصمیم گرفت این پلتفرم را بر اساس پروتکل بیت کوین (BTC) پایه گذاری کند، زیرا معتقد بود که بیت کوین در فضای رمزارز مسلط می شود، به این معنی که پایگاه کد آن با گذشت زمان به طور مداوم بهبود می یابد.

پیش از شروع استراتیس، سابقه ترو در زمینه فناوری اطلاعات شرکت بود. او به خودش زبان برنامه نویسی C # را آموخت و 10 سال را در سمت های مختلف فناوری اطلاعات در بخش های حقوقی، هواپیمایی و دولتی و همچنین با موسسات مالی مانند بارکلیس گذراند. وی همچنین مشغول فعالیت بر روی بازاریابی اینترنتی و بهینه سازی موتور جستجو بود.

در صنعت رمزنگاری و بلاک چین، ترو یک توسعه دهنده داوطلب برای پروژه ارز دیجیتال بلیتز و پلتفرم شبکه های اجتماعی The Viral Exchange بود.

چه چیزی استراتیس را منحصر به فرد می کند؟

بر اساس وایت پیپر، پلتفرم استراتیس برای ارائه دهندگان خدمات مالی و سایر شرکت ها طراحی شده است، تا اپلیکیشن های مبتنی بر بلاک چین را آزمایش، توسعه و استقرار دهند، به گونه ای که از نگرانی های بالقوه و امنیتی ناشی از فعالیت شبکه های خود جلوگیری کنند. برای انجام این کار، استراتیس به مشاغل این امکان را می دهد که ساید چین های خصوصی مجاز و تعامل کننده با زنجیره اصلی آن، و همچنین میزبانی اپلیکیشن های غیرمتمرکز، قرارداد های هوشمند و استفاده از ابزارهای مختلف تأیید حریم خصوصی و هویت را به کار گیرند. در وایت پیپر استدلال می شود که این روش به شرکتها این آزادی را می دهد تا کاملاً پلتفرم های خود را بدون نیاز به اتکا به بلاک چین های اصلی مانند بیت کوین یا اتریوم شخصی سازی کنند.

استراتیس همکاری های تجاری خود را با شرکت هایی مانند مایکروسافت، شرکت اطلاعاتی بازارهای فناوری International Data Corporation و شرکت توسعه بلاک چین دارویی مدی کانکت و غیره اعلام کرده است.

علاوه بر این، از ورزشکاران حرفه ای به عنوان راهی برای افزایش آگاهی از این پلتفرم حمایت مالی کرده است.

استراتیس با راه اندازی بلاک چین جدید مبتنی بر STRAX خود در نوامبر سال 2020 ، از نقشه راه به روز شده خود برای پایان سال 2020 و نیمه اول سال 2021 رونمایی کرد. این شامل قابلیت همکاری با اتریوم، بسته توسعه نرم افزار اینترنت اشیا، یک کتابخانه نرم افزاری غیرمتمرکز امور مالی، و راه اندازی یک سازمان غیرمتمرکز خودگردان (دائو) و موارد دیگر می باشد.

چند سکه استراتیس (STRAX) در گردش وجود دارد؟

استراتیس در ابتدا توکن STRAT خود را با عرضه 98 میلیونی عرضه کرد، در حالی که 84 میلیون STRAT (85.7٪) در یک عرضه اولیه سکه که در ژوئیه 2016 به پایان رسید به ازای 915 بیت کوین به فروش رسید که در آن زمان تقریبا 600،000 دلار ارزش داشت. از میزان عرضه باقیمانده، 8 میلیون توکن (8.2٪) برای تیم استراتیس، 2 میلیون توکن (2٪) برای مشاوران و شرکا و 4 میلیون توکن (4.1٪) برای هدایا و فعالیت ها اختصاص داده شده است.

در اکتبر سال 2020 ، استراتیس فرآیند تعویض توکن را برای دارندگان STRAT آغاز کرد تا توکن های خود را با نسبت یک به یک با STRAX مبادله کنند. به عنوان بخشی از انتقال، 25 میلیون STRAX به تازگی ضرب شده است که 8.125 میلیون از آنها برای بنیاد استراتیس، 6.375 میلیون برای تشویق شبکه، 5.5 میلیون برای تشویق سازمان ها و 5 میلیون برای دائو اختصاص یافته است. توکن ها در طی پنج سال عرضه می شوند.

STRAX جدید از طریق یک فرآیند استخراج اثبات سهام معرفی شدند و هر بلوک پاداش بلوک 18 توکن را ایجاد می کند و نرخ تورم سالانه خود را در حدود 10 درصد حفظ می کند. نیمی از پاداش بلوک به تولیدكننده بلوك تعلق می گیرد، در حالی كه نیمی دیگر به ساید چین Cirrus آن ارسال می شود و بین مسترنود های تولید کننده بلوك توزیع می شود.

امنیت شبکه استراتیس چگونه است؟

شبکه استراتیس از طریق پروتکل اجماع اثبات سهام خود ایمن می شود که در آن نود ها باید STRAX را سهم گذاری کنند تا در روند اعتبار سنجی شرکت کنند و هرچه STRAX بیشتری سهم گذاری شود، احتمال ایجاد بلوک بیشتر است. به گفته استراتیس، این امر امنیت شبکه را بیشتر می کند زیرا هرچه کاربر بیشتر سهم گذاری کند، احتمال اینکه بخواهد شبکه را دستکاری کنند کمتر است، زیرا خطر از دست دادن سهام خود و یا سقوط ارزش سهام خود را احساس می کند. اکثر نود ها باید توافق کنند که تراکنش برای افزودن به بلاک چین معتبر است.

با راه اندازی بلاک چین مبتنی بر STRAX خود در نوامبر 2020 ، استراتیس از ویژگی های جدید افزایش امنیت، از جمله قابلیت «سهم سرد» (Cold stake) از طریق یک کیف پول سرد و آفلاین پرده برداشت که باعث افزایش امنیت با امکان دادن به کاربران بیشتری برای شرکت در روند اجماع می شود. همچنین گزارش داد که «شاهد مجزا» یا SegWit را فعال می کند، که امنیت تراکنش را افزایش می دهد زیرا شناسه های معامله دیگر قابل تغییر نیستند.

در حالی که استراتیس یک شرکت خصوصی است، پایگاه کد بلاک چین آن منبع باز است، به این معنی که برای بررسی توسط جامعه در دسترس است.

استراتیس (STRAX) را از کجا می توانید خریداری کنید؟

STRAX را می توان در صرافی هایی مانند صرافی بایننس، آپ بیت، و بیت هامب خریداری کرد. این معاملات را می توان در بازارهای اسپات با ارزهای فیات مانند دلار آمریکا و یورو، ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتر و استیبل کوین هایی مانند تتر و بایننس یو اس دی انجام داد.

البته توجه به این نکته مهم است که سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال مانند هر فرصت سرمایه گذاری دیگر با خطراتی همراه است.

کد خبر: 1400023011MGMCMF

مطالب مرتبط:

آشنایی با ارز دیجیتال استاتوس (SNT)

آشنایی با ارز دیجیتال کازماس (ATOM)

آشنایی با ارز دیجیتال آکیتا اینو (AKITA)

آشنایی با ارز دیجیتال اینجکتیو پروتکل (INJ)

آشنایی با ارز دیجیتال ای بی بی سی کوین (ABBC)

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

توکن و استاندارد ERC20 چیست؟

ERC-20 مجموعه ‌ای از قوانینی است که باید روی یک توکن پیاده‌ سازی شود تا امکان فعالیت روی شبکه اتریوم برای آن ایجاد شود. ERC-20ها...

آشنایی با ارز دیجیتال تتا (THETA)

تتا یک شبکه مبتنی بر بلاک چین است که برای پخش ویدئو ساخته شده است. در مارس 2019 راه اندازی شد، و شبکه اصلی...

آشنایی با ارز دیجیتال آرپا چین (ARPA)

آرپا یک راهکار لایه 2 مبتنی بر بلاک چین برای محاسبات حفظ حریم خصوصی است که توسط محاسبات چند طرفه (MPC) فعال می شود....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته