پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

آشنایی با ارز دیجیتال اوشن پروتکل (OCEAN)

اوشن پروتکل یک اکوسیستم مبتنی بر بلاک چین است که به افراد و مشاغل اجازه می دهد تا به راحتی ارزش داده های خود را قفل گشایی کرده و از طریق استفاده از توکن های داده (دیتاتوکن) مبتنی بر ERC-20 از آنها درآمد کسب کنند.

از طریق  ارز اوشن پروتکل، ناشران می توانند با حفظ حریم خصوصی و کنترل، از داده های خود کسب درآمد کنند، در حالی که اکنون مصرف کنندگان می توانند به مجموعه داده هایی دسترسی پیدا کنند که قبلا در دسترس نبوده یا یافتن آنها دشوار است. این مجموعه داده ها را می توان در اوشن مارکت کشف کرد، جایی که می توان آنها را خریداری و بعدا مصرف کرد یا فروخت.

در  ارز اوشن پروتکل، هر سرویس داده با یک توکن داده منحصر به فرد نشان داده می شود، که برای پوشش یک مجموعه داده یا سرویس محاسبه به داده استفاده می شود. این اساساً به اشخاص ثالث اجازه می دهد تا بر روی داده ها عملیات انجام دهند بدون اینکه داده ها هرگز از محوطه امن ناشر دور شوند.

OCEAN یک توکن کاربردی است که علاوه بر خرید و فروش داده ها به عنوان واحد مبادله اصلی در اوشن مارکت، برای حاکمیت جامعه و سهم گذاری بر روی داده ها مورد استفاده قرار می گیرد. قیمت این توکن های داده توسط یک استخر بازارگردان خودکار توکن داده اوشن تعیین می شود، که قیمت توکن داده را هنگام خرید و فروش بر اساس عرضه و تقاضا تنظیم می کند.

چه کسانی بنیانگذار اوشن پروتکل هستند؟

اوشن پروتکل در سال 2017 توسط یک گروه با تجربه از مشاوران و کارآفرینان، که با هم تجربه زیادی در زمینه توسعه و رشد مشاغل با فناوری پیشرفته دارند، بنیان گذاشته شد.

تیم اصلی اوشن پروتکل شامل: بروس پان، یک مدیر پروژه بین المللی با تجربه و مدیر عامل فعلی بیگ چین دی بی، ترنت مک کانهی، مهندس با تجربه و متخصص هوش مصنوعی، کریستینا پان، مدیر بازاریابی هم در اوشن پروتکل و هم در بیگ چین دی بی، و رزوان اولتیانو که بیش از 20 سال تجربه فنی و مدیریتی در نقش های ارشد دارد، تشکیل شده است.

تیم اصلی اوشن پروتکل در حال حاضر از 15 نفر تشکیل شده است و این پلتفرم توسط لیست گسترده ای از مشاوران پشتیبانی می شود که بسیاری از آنها متخصص هوش مصنوعی، بلاک چین، داده های بزرگ و تجارت هستند و شرکت های موفق خود را توسعه داده اند و مدیریت کرده اند.

چه چیزی اوشن پروتکل را منحصر به فرد می کند؟

اوشن پروتکل دسترسی به داده هایی را که قبلا در دسترس نبوده و یا دسترسی به آنها چالش برانگیز است، را امکان پذیر می کند، با اجازه دادن به هر کسی که دارای مجموعه داده های جستجو شده است برای توکنیزه کردن داده های خود و قرار دادن در اوشن مارکت.

این یک درآمد اضافی برای ناشران داده ایجاد می کند در حالی که به دانشمندان، محققان، تحلیلگران داده و هر شخص دیگری امکان دسترسی به داده های معتبرتر را می دهد.

از اوشن پروتکل ابزارهای مورد نیاز شرکت ها را برای ساخت و راه اندازی بازار داده های خود فراهم می کند، یا مستقیما از طریق فورک کردن اوشن پروتکل، یا با استفاده از هوک های React Protocol Ocean ارائه شده. اوشن همچنین مستندات گسترده ای برای کمک به این روند فراهم می کند.

دارندگان توکن های OCEAN می توانند با سهم گذاری (استیکینگ) توکن های خود بر روی مجموعه داده ها در اوشن مارکت، به طور مستقیم در اقتصاد مجموعه داده ها مشارکت کنند. سپس سهم گذاران به ارائه دهندگان نقدینگی در استخر منتخب توکن های داده OCEAN تبدیل می شوند و بخشی از کارمزد تراکنش های تولید شده توسط این استخر را کسب می کنند.

چند سکه اوشن پروتکل (OCEAN) در گردش وجود دارد؟

تا نوامبر 2020 ، مجموعا 414 میلیون توکن OCEAN در گردش بودند. این رمزارز دارای محدودیت عرضه 1.41 میلیارد سکه است.

در مجموع 50 سال طول می کشد تا عرضه کامل OCEAN آزاد شود، در حالی که پیش بینی می شود تا ماه مه 2022 مجموعاً 600 میلیون توکن و تا ژانویه 2031 یک میلیارد توکن در گردش باشند.

از کل عرضه اوشن، 20 درصد به بنیانگذاران پروژه، 15 درصد به شرکتهای متصرف، 5 درصد به بنیاد اوشن و 60 درصد باقیمانده به نگهبانان (کسانی که نودهای شبکه اوشن را اجرا می کنند) اختصاص یافت.

امنیت شبکه اوشن پروتکل چگونه است؟

OCEAN در حال حاضر یک توکن ERC-20 است که بر روی بلاک چین اتریوم فعالیت می کند. در نتیجه، با استفاده از شبکه نود و اثبات کار گسترده اتریوم، در برابر حملات مختلف محافظت می شود.

اوشن پروتکل قبلا بر روی ساید چین اثبات اقتدار (PoA) کار می کرد، اما این اطمینان حاصل شد که توکن های داده با اکوسیستم گسترده تر اتریوم سازگار هستند.

اوشن پروتکل (OCEAN) را از کجا می توانید خریداری کنید؟

در حال حاضر توکن های اوشن پروتکل (OCEAN) در بیش از دوازده صرافی، از جمله چندین پلتفرم سطح بالا مانند بایننس، کو کوین، بیت ترکس، و پولونیکس، قابل معامله هستند. تا نوامبر 2020 بایننس، لیکوییدترین صرافی متمرکز برای OCEAN بوده است، در حالی که یونی سواپ لیکوییدترین صرافی غیرمتمرکز برای OCEAN است.

در حال حاضر OCEAN را نمی توان مستقیما با ارزهای فیات در هیچ کدام از صرافی های پشتیبانی شده خریداری کرد.

کد خبر: 1400021304MGMCMH

مطالب مرتبط:

آشنایی با ارز دیجیتال فلو (FLOW)

آشنایی با ارز دیجیتال وان اینچ (1INCH)

آشنایی با ارز دیجیتال وییجر توکن (VGX)

آشنایی با ارز دیجیتال وزیر ایکس (WRX)

آشنایی با ارز دیجیتال دنت (DENT)

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

آشنایی با ارز دیجیتال هگز (HEX)

ارز هگز توسط ریچارد هارت در 2 دسامبر 2019 طراحی و راه اندازی شد و خود را به عنوان یک گواهی سپرده بر روی...

آشنایی با ارز دیجیتال سینتروپی (NOIA)

سینتروپی، اینترنت عمومی را به یک اینترنت ایمن و کاربر محور تبدیل می کند که در آن رمزگذاری و عملکردِ داخلی وجود دارد و...

آشنایی با ارز دیجیتال متال (MTL)

متال (MTL) واحد پول بومی محصولات متال و بخشی اساسی از اکوسیستم متال است. به گفته تیم سازنده، ارسال و دریافت هرگونه رمزارز به...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته