شنبه 8 اردیبهشت 1403

آشنایی با ارز دیجیتال اوما (UMA)

در این مطلب بر اساس اطلاعات وبسایت مرجع ارز های دیجیتال Coinmarketcap.com به معرفی ارز دیجیتال اوما می پردازیم. UMA یا Universal Market Access پروتکلی برای ایجاد دارایی های مصنوعی مبتنی بر بلاک چین اتریوم است.

اوما در دسامبر 2018 راه اندازی شد. دارایی های مصنوعی دسته ای از دارایی ها هستند که دارایی های مختلف و اساسی را بازتاب می دهند و دارای ارزش یکسانی هستند. اوما به طور خاص کاربران خود را قادر می سازد تا قراردادهای مالی خوداجرا، خوداعمال و تضمین شده با مشوق های اقتصادی را طراحی و ایجاد و آنها را در بلاک چین اتریوم اجرا کنند.

در حقیقت، اوما به طرفین قرارداد اجازه می دهد تا مشتقات مالی دنیای واقعی، مانند قراردادهای آتی، قراردادهای ما به التفاوت را دیجیتالی و خودکار کنند. این امر همچنین ایجاد قراردادهای مشتقات خود متعهد بر اساس دارایی های دیجیتال، مانند سایر ارزهای دیجیتال را امکان پذیر می سازد.

چه کسانی بنیانگذار اوما هستند؟

اوما توسط هارت لامبر و آلیسون لو بنیانگذاری شد.

در سال 2005 ، لمبر با مدرک علوم کامپیوتر از دانشگاه کلمبیا فارغ التحصیل شد. وی علاوه بر بنیانگذاری اوما، مدیرعامل و بنیانگذار «آزمایشگاه های ریسک»، شرکت مسئول توسعه پروتکل Universal Market Access است.

لمبر همچنین اوپن فولیو، یک پلتفرم شخصی برای ردیابی امور مالی را تأسیس و ریاست کرده است که در سال 2017 به Stone Ridge Asset فروخته شد.

آلیسون لو مدرک اقتصاد و مدیریت را از موسسه فناوری ماساچوست دریافت کرده است.

او بین سال های 2009 و 2015 به عنوان نایب رییس در گلدمن ساکس، جایی که لو و لمبر با یکدیگر آشنا شدند، کار می کرد. پس از آن، لو به عنوان معاون اعتباری و تجزیه و تحلیل ریسک در اپ تلفن همراه خدمات مالی Tala کار کرد. وی همچنین مشاور One Daijo ، یک پلتفرم وام دهی همتا به همتا مبتنی بر اتریوم بود.

چه چیزی اوما را منحصر به فرد می کند؟

ایده اصلی دسترسی جهانی به بازار در نام آن منعکس شده است و با توسعه یک پروتکل ایجاد دارایی های مصنوعی و قراردادهای مالی در بلاک چین، می خواهد بازار مشتقات مالی را دموکراتیزه و تمرکززدایی کند.

بازارهای مالی سنتی از نظر مقررات و الزامات از موانع بالایی برای ورود برخوردارند، که مانع از شرکت افراد در آنها می شود. اغلب برای معامله گران و سرمایه گذاران احتمالی مشارکت در بازارهای خارج از سیستم مالی محلی خود دشوار است. این امر از ظهور یک بازار مالی جهانی واقعاً فراگیر جلوگیری می کند و مشارکت را به تعداد اندکی از موسسات محدود می کند که توانایی تحمل و رعایت رویه های قانونی را دارند.

از طرف دیگر، قراردادهای اوما مبتنی بر بلاک چین اتریوم هستند که ماهیت بدون اجازه آن به هر کاربر اجازه می دهد مشتقات دیجیتالی شده را از هرجای دنیا ایجاد، اجرا و معامله کند. این قابلیت دسترسی به ویژه برای اقتصادهای در حال توسعه در سراسر جهان که موسسات مالی غالباً از بلوغ به دور هستند مهم است.

چند سکه اوما (UMA) در گردش وجود دارند؟

UMA توکن حاکمیتی پروتکل اوما است، به این معنی که دارندگان آن حق رأی دادن در مورد تغییر پارامترهای پروتکل و به روزرسانی سیستم را دارند.

کل عرضه UMA کمی بیش از 100 میلیون توکن است که تا اکتبر 2020 حدود 55 میلیون واحد در گردش وجود داشته است.

از کل عرضه، 2 میلیون توکن در زمان عرضه اولیه سکه پروژه (ICO) فروخته شد، 48.5 میلیون برای بنیانگذاران پروژه اختصاص یافت، 35 میلیون به عنوان پاداش برای توسعه دهندگان پروتکل و 14.5 میلیون برای فروش های آینده اختصاص داده شد.

به منظور تشویق به مشارکت رای دهندگان، هر بار که فرآیند رای گیری در شبکه انجام می شود، پاداش تورمی برابر با 0.05 درصد از مقدار فعلی عرضه اوما، متناسب با میزان سهام فعلی آنها، بین رای دهندگان فعال توزیع می شود.

امنیت شبکه UMA چگونه است؟

اوما بر روی بلاک چین اتریوم اجرا می شود و در نتیجه، آنها با همان عملکرد هش اثبات کار ات هش محافظت می شوند.

اوما را از کجا می توان خرید؟

UMA را می توان در چندین صرافی بزرگ رمزارز خریداری کرد که برخی از بزرگترین آنها عبارتند از: کوین بیس پرو، بایننس، بیلکسی، و اکی اکس.

البته توجه به این نکته مهم است که سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال مانند هر فرصت سرمایه گذاری دیگر با خطراتی همراه است.

کد خبر: 1400012308MGMCMF

مطالب مرتبط:

آشنایی با ارز دیجیتال گراف (GRT)

آشنایی با ارز دیجیتال تزوس (XTZ)

آشنایی با ارز دیجیتال ثور چین (RUNE)

آشنایی با ارز دیجیتال پولیگان (MATIC)

آشنایی با ارز دیجیتال پنکیک سواپ (CAKE)

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال زی کی سواپ (ZKS)

زی کی سواپ یک صرافی غیر متمرکز لایه 2 است که از مدل بازارگردان خودکار (AMM) و فناوری zk-Rollup استفاده می کند. این صرافی...

آشنایی با ارز دیجیتال سینگل کولترال دای (SAI)

سینگل کولترال دای (SAI) یک استیبل کوین وابسته به دلار آمریکا است که روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است و هیچ متولی متمرکزی...

آشنایی با ارز دیجیتال اسکیل نتورک (SKL)

اسکیل نتورک (SKL) به عنوان یک شبکه انعطاف پذیر توصیف شده است که برای ایجاد مقیاس پذیری در اتریوم طراحی شده است. این پروژه...

آشنایی با ارز دیجیتال بیکری توکن (BAKE)

ارز بیکری توکن (BAKE) در سپتامبر سال 2020 راه اندازی شد و بخشی از اکوسیستم بیکری سواپ است. ارائه دهندگان نقدینگی از طریق توکن...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته