جمعه 10 فروردین 1403

ثبات قیمت طلا در انتظار داده های تورمی آمریکا

قیمت طلا در روز سه شنبه بدون تغییر بود زیرا مشارکت کنندگان بازار پیش از اعلام داده های مربوط به تورم ایالات متحده که انتظار می رود امیدواری بیشتری به بهبود بزرگترین اقتصاد جهان ببخشد، در حاشیه بودند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، با افزایش سوددهی اوراق خزانه داری ایالات متحده، طلا تا ساعت 03:54 به وقت گرینویچ با 1،731.69 دلار در هر اونس بدون تغییر باقی ماند. معاملات آتی طلای آمریکا نیز بدون تغییر معادل 1732.80 دلار در هر اونس بود.

استفان اینس، استراتژیست ارشد بازار جهانی در شرکت خدمات مالی Axi ، گفت: «انتظارات درباره اعلام داده های نرخ تورم بالاتر از طلا حمایت می کند.»

یک نظرسنجی که روز دوشنبه توسط بانک فدرال رزرو نیویورک منتشر شد، نشان داد که مصرف کنندگان آمریکایی پس از بهبود تدریجی در ماه های اخیر، انتظارات تورمی خود را در ماه مارس دوباره افزایش داده و نسبت به بازار کار مثبت تر می اندیشند.

اینس افزود: «تصور اینکه در صورت نشان دادن تورم بالاتر طلا افزایش پیدا نکند سخت است، اما اگر داده های فروش خرد در روز پنج شنبه مثبت شود، احتمال زیادی وجود دارد که طلا اواخر این هفته عقب نشینی کند.»

اریک روزنگرن، رئیس بانک فدرال بوستون گفت که اقتصاد ایالات متحده ممکن است در نتیجه سیاست های پولی و مالی سازگار امسال تغییرات اساسی داشته باشد، اما بازار کار هنوز فضای زیادی برای رشد دارد. به عنوان یک پرچین در برابر تورم، هنگامی که بانک های مرکزی موضع در جهت بازار می گیرند، طلا به گزینه جذاب تری برای سرمایه گذاری تبدیل می شود.

کایل روددا، تحلیلگر IG Market می گوید که با این حال اختلافاتی بین بازار و بانک فدرال وجود دارد.

با فشار بر طلا، سوددهی اوراق خزانه داری ایالات متحده بیشتر شد و هزینه فرصت نگهداری این فلز بدون بازده را افزایش داد.

نقره در هر اونس 24.83 دلار ثابت ماند، در حالی که هر اونس پالادیوم با 0.2 درصد افزایش به 2680.20 دلار رسید. پلاتین با 0.2 درصد کاهش، به 1،168.13 دلار رسید.

کد خبر: 1400012401MGMCMF

مطالب مرتبط:

مقام سابق آمریکایی: رمزارزها استفاده دارند، اما طلا ندارد

سرمایه گذاری بیشتر استرالیایی ها در رمزارز نسبت به طلا و نقره

بیشتر بخوانید

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

افزایش قیمت طلا با رشد تورم در آمریکا

قیمت طلا روز پنجشنبه با کمک فشار ناشی از رشد تورم در ایالات متحده افزایش یافت، اگرچه پس از آنکه سیاست گذاران فدرال رزرو...

ثبات قیمت طلا نزدیک به بالاترین سطح در چهار ماه گذشته

پیش از انتشار آخرین صورتجلسه سیاستگذاری فدرال رزرو ایالات متحده که انتظار می رود دیدگاه سیاست گذاران در مورد تورم را روشن کند، قیمت...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

مطالب داغ هفته