چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

آشنایی با ارز دیجیتال بالانسر (BAL)

بالانسر یک بازارگردان خودکار (AMM) است که در بلاک چین اتریوم توسعه یافت و در مارس 2020 راه اندازی شد. در این مطلب بر اساس اطلاعات موجود در وبسایت مرجع ارزهای دیجیتال Coinmarketcap.com به معرفی این پروتکل و سکه بومی آن می پردازیم.

ارز بالانسر bal  توانست یک سرمایه 3 میلیون دلاری را در مرحله کشت ایده جمع آوری کند. پروتکل بالانسر به عنوان یک پورتفوی خود متعادل کننده، سنسور قیمت و ارائه دهنده نقدینگی عمل می کند. بالانسر این امکان را به کاربران می دهد تا از طریق توزیع نقدینگی قابل تنظیم، از طریق توکن BAL سود کسب کنند.

این پروتکل انواع مختلفی از استخرها را اداره می کند:

  • استخرهای خصوصی، حاکمیت را بر استخر ایجاد می کنند و شخص را به عنوان تنها عامل نقدینگی در استخر قرار می دهند. همچنین، تمام پارامترها توسط مالک قابل تغییر هستند.
  • استخرهای مشترک، برای کسانی است که می خواهند تأمین کننده نقدینگی باشند. تامین کنندگان نفدینگی به وسیله توکن BPT پاداش می گیرند.
  • استخر هوشمند، مانند استخرهای خصوصی هستند اما با یک قرارداد هوشمند کنترل می شوند. آنها همچنین با استفاده از BPT پاداش می دهند و به هر کسی اجازه می دهند نقدینگی خود را به این مجموعه تزریق کند.

چه کسانی بنیانگذار بالانسر هستند؟

آزمایشگاه بالانسر توسط فرناندو مارتنلی و مایک مک دونالد تأسیس شد، اما این پروژه به عنوان یک برنامه تحقیقاتی در شرکت نرم افزاری BlockScience در سال 2018 آغاز شد.
فرناندو مارتنلی، یک کارآفرین سریالی و یکی از اعضای جامعه سازنده، سال ها تجربه کار در خارج از بالانسر را دارد. او قبل از اینکه بالانسر را با شریک خود مایک مک دونالد راه اندازی کند، بسیاری از شرکت های دیگر را تأسیس کرده بود.
مایک مک دونالد بنیانگذار و مدیر ارشد فناوری در بالانسر است. او یک مهندس امنیت و خالق mkr.tools است. او برای ساخت پلتفرم بالانسر به فرناندو مارتنلی پیوست.
کریستن استون، مدیر ارشد عملیات در بالانسر، بیش از پنج سال در صنعت رمزارز کار کرده است. او مدیر محصول در کوین بیس بود و تیم هایی را در زمینه مهندسی و تولید ایجاد کرده است.
تیمور بدرتدینوف، توسعه دهنده خط مقدم است و قبل از کار در بالانسر روی چندین پروژه کار کرده است. وی شرکتی به نام لانگ کالر تاسیس کرد، پلتفرمی که در ارائه بررسی ارزهای دیجیتال و محتوای آموزشی بلاک چین متمرکز بود.

چه چیزی بالانسر را منحصر به فرد می کند؟

بالانسر مانند یونی سواپ و کرو است، از این جهت که هر کسی را قادر می سازد استخری از توکن ها ایجاد کند. استخر، خود را تنظیم می کند تا توکن ها را بدون توجه به تغییر قیمت آنها به طور برابر هم وزن نگه دارد. با این حال، یک ویژگی منحصر به فرد بالانسر این است که می توان بیش از یک توکن اضافه کرد و اتریوم مورد نیاز نیست.
اگرچه، بالانسر اولین پروتکل دیفای نیست که از بازارگردان خودکار استفاده می کند، با این وجود چهره و رویکرد جدیدی برای نقدینگی به ارمغان آورده است. ویژگی منحصر به فرد پروتکل این است که به ارائه دهندگان نقدینگی اجازه می دهد تا حداکثر هشت دارایی در هر بازار داشته باشند که به صورت وزنی تنظیم شده و به صورت خودکار متعادل می شوند.
با استفاده از بالانسر، کاربران مجبور نیستند 50 درصد از دارایی مورد نظر را واریز کنند، بلکه مجاز به تصمیم گیری در مورد میزان دارایی پشتیبانی شده خود هستند. یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد آزمایشگاه بالانسر این است که کاربران می توانند از طریق فرصت های آربیتراژ و کاهش لغزش، سود بالایی از دارایی های با تقاضای کم کسب کنند.

چند توکن بالانسر (BAL) در گردش وجود دارد؟

بالانسر توکن بومی پلتفرم بالانسر است. از کل 100 میلیون توکن ایجاد شده، 25 میلیون برای تیم توسعه دهندگان اصلی، سرمایه گذاران و مشاوران اختصاص داشت. 5 میلیون توکن برای صندوق اکوسیستم بالانسر اختصاص داده شد که به عنوان مشوق شرکای استراتژیک مورد استفاده قرار می گیرد. 5 میلیون توکن دیگر به صندوق جمع آوری کمک های مالی اختصاص یافت. این صندوق توسط بالانسر برای پشتیبانی از عملکرد و رشد خود در جمع آوری کمک های مالی آینده استفاده خواهد شد.
توکن های باقیمانده توسط ارائه دهندگان نقدینگی با نرخ 145 هزار توکن در هفته در پلتفرم استخراج می شوند. به شرطی که نرخ توزیع ثابت بماند، تقریباً بیش از 8 سال طول می کشد تا تمام توکن ها توزیع شوند.

امنیت شبکه بالانسر چگونه است؟

برای بالانسر، امنیت اولویت اصلی است و به همین دلیل است که پروتکل سه بار توسط  Trail of Bits، ConsenSys و OpenZeppelin کاملاً بازرسی شده است. هیچ کلید مدیریتی وجود ندارد، از این رو آن را بی نیاز از مجوز می کند و استخرهای بالانسر قابل ارتقا نیستند. بالانسر از توکن هایی که مطابق با استاندارد ERC-20 نیستند پشتیبانی نمی کند، حتی اگر در بعضی از استخرها قابل استفاده باشند.
توکن هایی که در استخرهای بالانسر نگهداری می شوند توسط بالانسر کنترل نمی شوند بلکه توسط قراردادهای هوشمند کنترل می شوند. با این وجود، این خطرات ذاتی قراردادهای هوشمند را برطرف نمی کند.

از کجا می توان بالانسر (BAL) خرید؟

بالانسر به کاربران این امکان را می دهد تا برای بدست آوردن BAL دلار که به طور خودکار و هفتگی به کاربران تعلق می گیرد، به استخرها نقدینگی اضافه کنند. صرافی های برتر پشتیبانی برای خرید این سکه شامل صرافی بایننس، زن گو، اچ بی تی سی، کراکن، اکی اکس، هوبی و غیره هستند.
البته توجه به این نکته مهم است که سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال مانند هر فرصت سرمایه گذاری دیگر با خطراتی همراه است.

کد خبر: 1400022813MGMCMH

مطالب مرتبط:

آشنایی با ارز دیجیتال استاتوس (SNT)

آشنایی با ارز دیجیتال کازماس (ATOM)

آشنایی با ارز دیجیتال آکیتا اینو (AKITA)

آشنایی با ارز دیجیتال اینجکتیو پروتکل (INJ)

آشنایی با ارز دیجیتال ای بی بی سی کوین (ABBC)

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

آشنایی با ارز دیجیتال هگز (HEX)

ارز هگز توسط ریچارد هارت در 2 دسامبر 2019 طراحی و راه اندازی شد و خود را به عنوان یک گواهی سپرده بر روی...

آشنایی با ارز دیجیتال سینتروپی (NOIA)

سینتروپی، اینترنت عمومی را به یک اینترنت ایمن و کاربر محور تبدیل می کند که در آن رمزگذاری و عملکردِ داخلی وجود دارد و...

آشنایی با ارز دیجیتال متال (MTL)

متال (MTL) واحد پول بومی محصولات متال و بخشی اساسی از اکوسیستم متال است. به گفته تیم سازنده، ارسال و دریافت هرگونه رمزارز به...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته