جمعه 10 فروردین 1403

آشنایی با ارز دیجیتال دیسنترالند (MANA)

دیسنترالند (MANA) خود را به عنوان یک پلتفرم واقعیت مجازی تعریف می کند که توسط بلاک چین اتریوم پشتیبانی می شود و به کاربران امکان می دهد به ایجاد، تجربه، و کسب درآمد از طریق محتوا و اپلیکیشن ها بپردازند.

در این مطلب بر اساس اطلاعات وبسایت مرجع ارز های دیجیتال Coinmarketcap.com به معرفی ارز دیجیتال MANA که در پلتفرم واقعیت مجازی دیسنترالند مورد استفاده قرار می گیرد می پردازیم.

در این دنیای مجازی، کاربران قطعه زمینی را خریداری می کنند که بعداً می توانند در آن پیمایش کنند، از آن استفاده کنند و از آن درآمد کسب کنند.

دیسنترالند به دنبال عرضه اولیه سکه 24 میلیون دلاری (ICO) که در سال 2017 انجام شد راه اندازی گردید. این دنیای مجازی نسخه آزمایشی خود را در سال 2019 تعطیل کرد و در فوریه 2020 شبکه عمومی خود را راه اندازی نمود. از آن زمان، کاربران طیف گسترده ای از تجربیات را بر روی LAND (قطعه زمین مجازی)، از جمله بازی های تعاملی، صحنه های پراکنده سه بعدی و انواع دیگر تجارب تعاملی پیاده کرده اند.

دیسنترالند از دو توکن استفاده می کند: LAND و LAND. MANA یک توکن ERC-20 است که باید برای دستیابی به توکن های غیر قابل تعویض LAND که از نوع ERC-721 هستند، سوزانده شوند. از توکن های MANA همچنین می توان برای پرداخت انواع آواتارها، گجت ها، نام ها و موارد دیگر در بازار دیسنترالند استفاده کرد.

چه کسانی بنیانگذار دیسنترالند هستند؟

دیسنترالند توسط آریل مایلیچ و استبان اردانو تأسیس شد که هر دو از سمت های اصلی پروژه کنار رفته اند، اما هنوز هم در کنار دیسنترالند به عنوان مشاور کار می کنند.

آریل مایلیچ پیش از این بین سال های 2017 و 2020 نقش رهبری دیسنترالند را در پروژه به عهده داشت و یک کارآفرین زنجیره ای است که چندین استارت آپ دیگر از جمله یک آژانس ترجمه آنلاین و پلتفرم CRM را تأسیس کرده است. او همچنین به عنوان تحلیلگر در چارلز ریور ونچرز، یک صندوق سرمایه گذاری برجسته در سیلیکون ولی کار می کرد.

از طرف دیگر، استبان اردانو رهبر سابق فناوری دیسنترالند است و دارای سابقه طولانی و متنوعی در فضای ارزهای دیجیتال می باشد که به عنوان مهندس نرم افزار در بیت پی، و مشاور در شبکه Matic کار می کند و به طور خلاصه در شرکت توسعه قرارداد هوشمند خود به نام «اسمارت کانترکت سولوشنز» مشغول است.

استبان همچنین به عنوان یکی از بنیانگذاران Zeppelin Solutions ، یک شرکت زیرساخت فناوری بلاک چین، شهرت دارد.

اگرچه آریل و استبان دیگر پروژه را رهبری نمی کنند، اما توسعه دیسنترالند همچنان ادامه دارد و تلاش های آن توسط «بنیاد دیسنترالند» که اخیراً تاسیس شده است انجام می شود.

چه چیزی دیسنترالند را منحصر به فرد می کند؟

دیسنترالند برای سازندگان محتوا، مشاغل و افرادی که به دنبال یک رسانه هنری جدید، فرصت شغلی یا منبع سرگرمی هستند، ساخته شده است.

درمجموع، دنیای بازی دیسنترالند که اصطلاحا «متاورس» نامیده می شود، به 90601 قطعه LAND تقسیم شده است، كه هر كدام توسط یك توکن غیر قابل تعویض ERC-721 نشان داده می شوند. هر زمین دقیقاً 16 متر در 16 متر (100 متر مربع) است و می توان آن را در مختصات خاصی در متاورس یافت.

اگرچه دارندگان LAND آزادند که طرح خود را به هر آنچه می خواهند توسعه دهند، اما بیشتر متاورس به چندین منطقه تقسیم شده است که هر یک از آنها دارای اندازه و موضوع متفاوت هستند. این مناطق از طریق فروش انبوه توکن های MANA ایجاد شده اند و قطعه های LAND در این مناطق قابل معامله نیستند.

تا ژانویه 2021، «ایتریا» با موضوع سایبرپانک متشکل از مجموع 8008 LAND بزرگترین منطقه به شمار می رود.

دیسنترالند همچنین یکی از پروژه هایی است که برای تصمیم گیری های حاکمیتی از ساختار سازمان مستقل غیرمتمرکز (DAO) استفاده می کند.

در نتیجه، دارندگان توکن MANA با پیشنهاد و رأی دادن در مورد به روزرسانی های سیاست، جزییات حراج های آینده LAND و انواع محتوای مجاز در متاورس، نحوه رفتار دنیای دیسنترالند را کنترل می کنند.

بسیاری از کاربران دیسنترالند علاوه بر اینکه یک مرکز فروش خلاق هستند، در حال حاضر از طریق لیزینگ، تبلیغات و تجارب دیگر از LAND خود درآمد کسب می کنند. به همین ترتیب، سایر کاربران با ایجاد و فروش اقلام در بازار دیسنترالند از طریق کسب توکن های MANA درآمد کسب می کنند.

چند سکه دیسنترالند (MANA) در گردش وجود دارند؟

تا ژانویه 2021، دقیقا بیش از 1.49 میلیارد توکن MANA در گردش بود. این رقم معادل 68 درصد از کل عرضه فعلی 2.19 میلیاردی است.

میزان کل عرضه اصلی 2.8 میلیارد مانا تعیین شده بود، اما با سوختن بیش از 600 میلیون مانا در نتیجه حراج های LAND ، کاهش یافته است.

همچنین طیف وسیعی از مکانیسم های سوزاندن بیشتر برای کاهش بیشتر میزان در گردش MANA وجود دارد، از جمله سوزاندن 22.5 درصدیMANA در تراکنش های بازار دیسنترالند.

در مجموع، 40 درصد از عرضه MANA طی عرضه اولیه سکه 2017 (ICO) فروخته شد. علاوه بر این، 20 درصد برای ایجاد انگیزه در جامعه، 20 درصد به تیم توسعه دهنده و سایر عوامل اولیه اختصاص یافت و 20 درصد باقیمانده توسط دیسنترالند نگهداری می شد.

امنیت شبکه دیسنترالند چگونه است؟

MANA یک توکن ERC-20 است. این بدان معناست که مبتنی بر بلاک چین اتریوم است.

اتریوم توسط یک شبکه عظیم غیرمتمرکز از استخراج کنندگان که از هزاران نود برای اطمینان از امنیت بلاک چین کار می کنند، ایمن می شود، و از این رو توکن های MANA در برابر حملات محافظت می شوند.

اتریوم به عنوان یکی از بلاک چین هایی که مکررا مورد آزمایش قرار گرفته است، در حال حاضر محبوب ترین شبکه برای توکن های رمزارز است که بلاک چین بومی خود را ندارند.

دیسنترالند (MANA) را از کجا می توانید خریداری کنید؟

توکن MANA در حال حاضر از نقدینگی بسیار خوبی بهره مند است و می توان آن را در حدود 100 پلتفرم صرافی مختلف خریداری، معامله یا فروخت. تا ژانویه 2021، بایننس، اکی اکس، و کوین بیس پرو از جمله بهترین صرافی ها برای توکن های MANA هستند.

در حال حاضر MANA می تواند از طریق بیت کوین، اتر، تتر، و طیف وسیعی از ارزهای فیات، از جمله دلار آمریکا خریداری شود.

البته توجه به این نکته مهم است که سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال مانند هر فرصت سرمایه گذاری دیگر با خطراتی همراه است.

کد خبر: 1400012710MGMCMF

مطالب مرتبط:

آشنایی با ارز دیجیتال گراف (GRT)

آشنایی با ارز دیجیتال تزوس (XTZ)

آشنایی با ارز دیجیتال ثور چین (RUNE)

آشنایی با ارز دیجیتال پولیگان (MATIC)

آشنایی با ارز دیجیتال پنکیک سواپ (CAKE)

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

آشنایی با ارز دیجیتال هگز (HEX)

ارز هگز توسط ریچارد هارت در 2 دسامبر 2019 طراحی و راه اندازی شد و خود را به عنوان یک گواهی سپرده بر روی...

آشنایی با ارز دیجیتال سینتروپی (NOIA)

سینتروپی، اینترنت عمومی را به یک اینترنت ایمن و کاربر محور تبدیل می کند که در آن رمزگذاری و عملکردِ داخلی وجود دارد و...

آشنایی با ارز دیجیتال متال (MTL)

متال (MTL) واحد پول بومی محصولات متال و بخشی اساسی از اکوسیستم متال است. به گفته تیم سازنده، ارسال و دریافت هرگونه رمزارز به...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته