شنبه 6 مرداد 1403

آشنایی با ارز دیجیتال سرم (SRM)

سرم یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) و یک اکوسیستم است که سرعت بالا و کارمزد های تراکنش کم را برای امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) به ارمغان می آورد. این صرافی بدون نیاز به مجوز است و بر روی بلاک چین سولانا ساخته شده است.

سرم برای از بین بردن آسیب پذیری های موجود در فضای فعلی دیفای به دلیل عدم تمرکز کامل، ایجاد شده است. سرم ادعا می کند که کاملاً غیرمتمرکز است و بر روی یک صرافی غیر حضانتی با پشتیبانی از معاملات بین زنجیره ای (کراس چین) اجرا می شود و الزامات شناخت مشتری (KYC) در آن وجود ندارد.

سولانا یک بلاک چین در مقیاس وب است که می تواند در هر ثانیه به 50،000 تراکنش دست یابد. این امر از طریق یک عملکرد تأخیر قابل تأیید، معروف به هش چین SHA 265، امکان پذیر است.

سرم توسط بنیاد سرم ساخته شده است، که توسط گروهی از متخصصان ارز دیجیتال، معاملات و امور مالی غیرمتمرکز پشتیبانی می شود. این پروژه همچنین مورد حمایت بسیاری از شرکت ها قرار گرفته است.

بنیانگذاران سرم چه کسانی هستند؟

سرم توسط سم بنكمن فرید تاسیس شد. وی همچنین مدیرعامل صرافی مشتقات ارز دیجیتال اف تی ایکس و یکی از بنیانگذاران شرکت معاملاتی Alameda Research است. بنكمن فرید همچنین قبلاً به عنوان مدیر توسعه در The Centre for Effective Altruism و به عنوان تریدر در جین استریت كار می كرد.

بنكمن فرید از موسسه فناوری ماساچوست (ام آی تی) در رشته فیزیك فارغ التحصیل شد.

چه چیزی سرم را منحصر به فرد می کند؟

SRM یک توکن کاربردی است که در اکوسیستم سرم استفاده می شود. پروتکل صرافی بین زنجیره ای آن به کاربران امکان می دهد دارایی خود را بین بلاک چین ها به روشی مطمئن مبادله کنند.

سرم یک دفتر سفارشات کاملاً خودکار غیرمتمرکز ارائه می دهد که کنترل کامل بر هر سفارش را در اختیار معامله گران قرار می دهد. یکپارچه سازی کامل اتریوم و سولانا باعث سریعتر و کارآمدتر شدن سرم می شود و در عین حال امکان همکاری با توکن های ERC20 را نیز فراهم می کند.

قراردادهای میان زنجیره ای که از نظر فیزیکی تسویه شده اند، موقعیت های مارجین آسان در دیفای را برای دارایی های سینتتیک امکان پذیر می کند. سروم بی تی سی مدلی برای ایجاد توکن های مبتنی بر ERC20 یا سولانا برای بیت کوین، و سروم یو اس دی مدلی برای ایجاد یک استیبل کوین غیر متمرکز مبتنی بر دلار آمریکا است.

جوایز سهم گذاری (استیکینگ) بر اساس عملکرد نود ها توزیع می شوند، که اقدامات مهم زنجیره ای مانند تهیه تاریخچه های بلاک چین برای اعتبار سنجی بین زنجیره ای را بر عهده دارند.

کاربران همچنین می توانند از طریق نود دیگری سهم گذاری کنند. بخشی از کارمزد های سهام نود به لیدر منتقل می شود و همه نود ها نتایج سهم گذاری را دریافت می کنند. این پاداش ها از طریق افزایش مشارکت در وظایف نود افزایش می یابد.

چند سکه سرم (SRM) در گردش وجود دارد؟

تا ماه فوریه 2021، عرضه در گردش SRM برابر با 50 میلیون سکه بود. این برابر با نیمی از عرضه حداکثری 100 میلیون سکه آن است.

امنیت شبکه سرم چگونه است؟

SRM توکن مدیریتی سرم است که مبتنی بر بلاک چین سولانا می باشد و دارای یک نسخه ERC20 است. این از کراس چین پشتیبانی می کند که امکان مبادله دارایی بین بلاک چین های مختلف را فراهم می کند. سرم از یک پل قابل اعتماد از طریق یک اعتبار سنج برتر برای فناوری دفتر کل توزیع شده (DLT) استفاده می کند.

از کجا می توانید سرم (SRM) بخرید؟

سرم (SRM) در تعدادی از صرافی ها از جمله این موارد قابل خرید و فروش است: صرافی بایننس، اکی اکس، اچ بی تی سی، بیت زی، و ایکس تتا گلوبال.

توجه به این نکته مهم است که سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال می تواند خطرناک باشد، زیرا قیمت این سکه ها به طور شدیدی بی ثبات است.

کد خبر: 1400021706MGMCMF

مطالب مرتبط:

آشنایی با ارز دیجیتال فلو (FLOW)

آشنایی با ارز دیجیتال وان اینچ (1INCH)

آشنایی با ارز دیجیتال وییجر توکن (VGX)

آشنایی با ارز دیجیتال وزیر ایکس (WRX)

آشنایی با ارز دیجیتال دنت (DENT)

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال اسکیل نتورک (SKL)

اسکیل نتورک (SKL) به عنوان یک شبکه انعطاف پذیر توصیف شده است که برای ایجاد مقیاس پذیری در اتریوم طراحی شده است. این پروژه...

آشنایی با ارز دیجیتال بیکری توکن (BAKE)

ارز بیکری توکن (BAKE) در سپتامبر سال 2020 راه اندازی شد و بخشی از اکوسیستم بیکری سواپ است. ارائه دهندگان نقدینگی از طریق توکن...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین BEP2 (BTCB)

یک توکن با استاندارد BEP2 است که 100 درصد توسط بیت کوین (BTC) پشتیبانی می شود. آدرس های ذخیره برای هر کسی جهت حسابرسی...

توکن و استاندارد ERC20 چیست؟

ERC-20 مجموعه ‌ای از قوانینی است که باید روی یک توکن پیاده‌ سازی شود تا امکان فعالیت روی شبکه اتریوم برای آن ایجاد شود. ERC-20ها...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته