پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

آشنایی با ارز دیجیتال آلفا فایننس لب (ALPHA)

آلفا فایننس لب یک پلتفرم دیفای بین زنجیره ای (کراس چین) است که به دنبال ارائه آلفا به کاربران در انواع مختلف بلاک چین، از جمله بایننس اسمارت چین (BSC) و اتریوم است. در این مطلب بر اساس اطلاعات موجود در وبسایت مرجع ارز های دیجیتال Coinmarketcap.com به معرفی این پلتفرم و سکه کاربردی آن می پردازیم.

هدف این پلتفرم تولید یک اکوسیستم از محصولات دیفای است که نیازهای برآورده نشده صنعت را برطرف می کند، در حالی که استفاده و دسترسی به آن ساده است. اولین محصولی که توسط آلفا فایننس ساخته شده است، آلفا وام (Alpha Lending) ، یک پروتکل وام غیرمتمرکز با نرخ بهره تنظیم شده از طریق الگوریتم است.


فناوری بلاک‌چین و اپلیکیشن‌های مبتنی بر توکن


پلتفرم فارمینگ سود اهرمی «آلفا همورا» دومین محصولی بود که توسط این پلتفرم راه اندازی شد، در حالی که«آلفا ایکس» یک محصول مبادله دائمی (نوعی از معاملات آتی که تاریخ انقضا ندارد) بدون دفتر سفارش، قرار است در سال 2021 راه اندازی شود.

ALPHA توکن کاربردی بومی این پلتفرم است. دارندگان توکن می توانند با سهم گذاری (استیکینگ) توکن های ALPHA برای پوشش وام های پیش فرض، سهمی از کارمزد های شبکه را بدست آورند. سایر موارد استفاده از این توکن شامل استخراج نقدینگی و رأی دادن حاکمیتی است.

آلفا فایننس لب از طریق یک سازمان غیرمتمرکز خودگردان (دائو) حاکمیت را اجرا می کند که به دارندگان ALPHA اجازه می دهد در مورد ویژگی های محصولات آینده آلفا رای دهند و درباره نحوه همکاری آنها تصمیم بگیرند. این رویه حاکمیت به دو سطح تقسیم شده است: حاکمیت در سطح محصول و حاکمیت در سطح مالی، که به دارندگان توکن ها کنترل زیادی بر آینده آلفا می دهد.

چه کسانی بنیانگذار آلفا فایننس لب هستند؟

آلفا فایننس لب (ALPHA) در سال 2020 و پس از یک فروش توکن عمومی در بایننس لانچ پد راه اندازی شد.

این پلتفرم توسط تاسچا پونیانرامیتدی، مدیر پروژه آلفا فایننس لب و مدیر پیشین استراتژی بند پروتکل تاسیس شد.

پیش از سمت خود در آلفا فایننس لب، وی تجربه زیادی را در کار با شرکت های مالی جهانی کسب کرد. وی اخیراً به عنوان یک تحلیلگر بانکداری سرمایه گذاری در Jefferies از 2017تا 2018 و مدیر محصول در غول فناوری Tencent از 2018 تا 2020 کار می کرد.

علاوه بر پونیانرامیتدی، تیم اصلی آلفا فایننس لب همچنین شامل مهندس ارشد و محقق بلاک چین نیپون پیتیماناری، فارغ التحصیل ریاضیات و علوم کامپیوتر از موسسه فناوری ماساچوست (MIT) است که موفق به کسب مدال طلا در المپیاد بین المللی ریاضی (IMO) چهار سال پشت سر هم شده است.

بر اساس صفحه رسمی لینکدین، در مجموع، تیم آلفا حداقل از هفت عضو تشکیل شده است.

چه چیزی آلفا فایننس لب را منحصر به فرد می کند؟

آلفا فایننس لب با جستجوی فعال، شناسایی و رفع نیازهای برآورده نشده در فضای دیفای با یک چرخه توسعه شگرف، به نظر می رسد که خود را از سایر اکوسیستم های دیفای متمایز کند.

بر خلاف سایر پلتفرم ها، آلفا فایننس لب اطمینان حاصل می کند که راهکار های آن نه تنها ابزار مورد تقاضا را ارائه می دهند بلکه کاربر پسند نیز هستند و به دسترسی بیشتر به دیفای کمک می کنند. هر محصولی که توسط آلفا فایننس لب توسعه یافته است، با ارائه ابزار اضافی برای دارندگان توکن ALPHA ، کل اکوسیستم آلفا را نیز تقویت می کند.

اولین محصولات آلفا فایننس لب، هر کدام ادعا می کنند که یک راه حل کاملا جدید به بازار ارائه می دهند. آلفا هومورا اولین پلتفرمی است که مفهوم فارمینگ سود را معرفی می کند و با راه اندازی نسخه 2 آلفا هومورا در سال 2021 ، اولین قرارداد هوشمند را معرفی می کند که قادر است از یک قرارداد هوشمند دیگر (Cream Finance) به صورت کم وثیقه وام بگیرد .

علاوه بر این، آلفا ایکس پس از راه اندازی، به اولین صرافی غیر متمرکز بدون دفتر سفارش، به سبک یونی سواپ و سوشی سواپ تبدیل خواهد شد. این به افراد بیشتری امکان می دهد بدون نیاز به درک نحوه کار آن، به مزایای صرافی های دائمی (مانند تجارت با اهرم) دسترسی داشته باشند.

چند سکه آلفا فایننس لب (ALPHA) در گردش وجود دارد؟

توکن ALPHA در ابتدا با عرضه 174.1 میلیون توکن در گردش از مجموع 1 میلیارد ALPHA به بازار عرضه شد.

بر اساس مقاله تحقیقاتی بایننس درباره آلفا فایننس لب، کل عرضه توکن های ALPHA به شرح زیر تخصیص داده شده است:

• فروش بایننس لانچ پد: 10 درصد از کل عرضه توکن
• بایننس لانچ پول: 5 درصد از کل عرضه توکن
• فروش خصوصی: 13.33 درصد از کل عرضه توکن
• استخراج نقدینگی: 20 درصد از کل عرضه توکن
• تیم و مشاوران: 15 درصد از کل عرضه توکن
• اکوسیستم: 36.67 درصد از کل عرضه توکن

توکن های تیمی تا اوت 2021 قفل می شوند و تا مارس 2024 به طور کامل واگذار خواهند شد.

امنیت شبکه آلفا فایننس لب چگونه است؟

به عنوان یک توکن ERC-20 ، ALPHA توسط یکی از قوی ترین و ایمن ترین شبکه های بلاک چین در استفاده های رایج پشتیبانی می شود. اتریوم با شبکه اثبات کار (POW) استخراج، که از ارتشی از ماینر های اختصاصی برای حفظ یکپارچگی شبکه استفاده می کند، امنیت آن را حفظ می کند.

اگرچه آلفا فایننس لب توسعه دهندگان و محققانی را به کار گرفته است، اما برای اطمینان از امنیت قراردادهای هوشمند خود به بررسی های خارجی نیز اعتماد می کند. به عنوان مثال، پک شیلد و کوانت استمپ را برای بررسی کد قرارداد هوشمند نسخه 2 آلفا هومورا به خدمت گرفته است.

از کجا می توانید سکه آلفا فایننس لب (ALPHA) را خریداری کنید؟

تا ژانویه 2021 ، توکن ALPHA فقط در تعداد اندکی پلتفرم صرافی از جمله صرافی بایننس و یونی سواپ لیست شده است.

در حال حاضر هیچ جفت معاملاتی فیات برای ALPHA شناخته نشده است، اما ممکن است بتوانید بیت کوین را با فیات خریداری کنید و سپس آن را با ALPHA در بایننس معامله کنید.

توجه به این نکته مهم است که سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال می تواند خطرناک باشد، زیرا قیمت این سکه ها به طور شدیدی بی ثبات است.

کد خبر: 1400021707MGMCMF

مطالب مرتبط:

آشنایی با ارز دیجیتال فلو (FLOW)

آشنایی با ارز دیجیتال وان اینچ (1INCH)

آشنایی با ارز دیجیتال وییجر توکن (VGX)

آشنایی با ارز دیجیتال وزیر ایکس (WRX)

آشنایی با ارز دیجیتال دنت (DENT)

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال اسکیل نتورک (SKL)

اسکیل نتورک (SKL) به عنوان یک شبکه انعطاف پذیر توصیف شده است که برای ایجاد مقیاس پذیری در اتریوم طراحی شده است. این پروژه...

آشنایی با ارز دیجیتال بیکری توکن (BAKE)

ارز بیکری توکن (BAKE) در سپتامبر سال 2020 راه اندازی شد و بخشی از اکوسیستم بیکری سواپ است. ارائه دهندگان نقدینگی از طریق توکن...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین BEP2 (BTCB)

یک توکن با استاندارد BEP2 است که 100 درصد توسط بیت کوین (BTC) پشتیبانی می شود. آدرس های ذخیره برای هر کسی جهت حسابرسی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته