پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

آشنایی با ارز دیجیتال مدکس (MDX)

مدکس یک پروتکل معاملاتی غیرمتمرکز جدید است که در ژانویه 2021 راه اندازی شده، و به شدت محبوبیت کسب کرده است، و موفق شد از ماه مارس 2021 در رتبه بندی صرافی های غیرمتمرکز کوین مارکت کپ از یونی سواپ پیشی بگیرد و به مقام اول برسد.

مدکس یک پروتکل صرافی غیرمتمرکز (DEX) و بازارگردان خودکار (AMM) است که بر اساس مفهوم استخر های سرمایه عمل می کند، و برخی شباهت ها را با DEX های استاندارد به اشتراک می گذارد، اما با استفاده از یک مدل دو زنجیره ای که هم از شبکه اتریوم و هم از هوبی اکولوجیکال چین (HECO) الگو گرفته است، خود را از رقبا متمایز می کند. این ویژگی به مدکس اجازه می دهد تا از مزایای کارمزد بسیار کم تراکنش های HECO و نقدینگی عمیق اکوسیستم اتریوم بهره مند شود.

مدکس به عنوان یک پلتفرم معاملاتی بر روی HECO ساخته شده است، و در حال حاضر یونی سواپ را از نظر هزینه و سرعت پشت سر می گذارد. هزینه برآورد شده برای مبادله توکن ها می تواند به 0.001 دلار برای هر تراکنش کاهش یابد. علاوه بر این، سرعت تراکنش در این DEX میزبان HECO می تواند در کمتر از سه ثانیه به نتیجه نهایی برسد.

چه چیزی مدکس را منحصر به فرد می کند؟

اکثریت قریب به اتفاق پروژه های دیفای بر اساس دارایی های ERC-20 در شبکه اتریوم پا بر جا هستند، اما با توجه به وضعیت موجود و کارمزد های گران قیمت گس و سرعت پایین تراکنش، بسیاری از پروژه های DEX ترجیح می دهند که به بلاک چین های دیگری مهاجرت کنند.

اکثر پروتکل های تازه توسعه یافته اگر بخواهند نرخ پذیرش سریع تری داشته باشند به شدت فاکتورهای مقیاس پذیری را در انتخاب شبکه های بلاک چین در نظر می گیرند. یونی سواپ یکی از اولین پروژه هایی بود که از مزایای اتریوم در هنگامی که چنین تراکمی نداشت بهره برد، اما امروزه به عقیده بسیاری خود از دلایل ناکارآمدی شبکه اتریوم است.

در همین حال، هوبی با شدت قصد توسعه بیشتر اکوسیستم HECO را دارد.

امنیت شبکه مدکس چگونه است؟

تا زمانی که اتریوم 2.0 کاملا کارآمد نباشد، DEX هایی که در شبکه های کم ازدحام مانند بایننس اسمارت چین کار می کنند، حداقل به طور موقت از لحاظ کارایی از یونی سواپ پیشی می گیرند.

هوبی، صرافی رمزارز مستقر در سیشل که در چین تاسیس شده و در هنگ کنگ لیست شده است، یک پلتفرم معاملاتی پیشرو با ردپای عمیق در بازارهای آسیا و میلیون ها کاربر است. هوبی به طور رسمی HECO زنجیره زیست محیطی خود را در دسامبر سال 2020 راه اندازی کرد، جایی که این پلتفرم جدید به لطف نرخ 500 تراکنش در ثانیه (TPS) ، زمان تأیید تراکنش فقط سه ثانیه و هزینه گس پایین، به سرعت محبوبیت خود را افزایش داد. این ها باعث جذب توسعه دهندگان جدید دیفای و سایر کاربران شده است که به دنبال یک پلتفرم با کارایی بالاتر و سرعت تراکنش بهتر هستند.

نوآوری استخراج دوگانه مدکس

مواردی وجود دارند که در آنها تراکنش های انجام شده با مدکس تقریبا هزینه ای ندارد و حتی در نتیجه هزینه های منفی نیز در پی دارد، زیرا به کاربران پاداش معامله و استخراج داده می شود و در نتیجه هزینه های تراکنش در شبکه لغو می شود. گزارش های اخیر می گویند که مدکس پیش از این بالغ بر 280 میلیون دلار پاداش استخراج تراکنش ها و 200 میلیون دلار برای تشویق استخراج نقدینگی اهدا کرده است.

توکنومیک منحصر به فرد مدکس

توکنومیک مدکس از یک مدل بازخرید و سوزاندن پیروی می کند، که با گذشت زمان میزان عرضه توکن MDX را کاهش و ارزش آن را افزایش می دهد. این مدل ارزش MDX را در طولانی مدت پایدار نگه می دارد. توکنومیک آن همچنین توسط مدل بازخرید و پاداش بیشتر پشتیبانی می شود، که دارندگان MDX را برای حفظ توکن های خود بیشتر ترغیب می کند.

علاوه بر پاداش سود، از توکن های MDX می توان برای مشارکت در مکانیسم حاکمیت یکی از DEX های با رشد سریع در بازار نیز استفاده کرد. دارندگان می توانند درباره لیست شدن یک توکن در صرافی یا وثیقه گذاری یک دارایی، پیشنهاد و رای بدهند.

سازگاری پروتکل مدکس باعث جذب مشارکت می شود

مدکس برای کاربران و توسعه دهندگان پروژه ها طراحی شده است زیرا یک بازارگردان خودکار (AMM) را اجرا می کند که باعث می شود لغزش کمتر در معاملات، عمق خوب بازار، سوددهی بالا برای ماینر های تراکنش ها و نقدینگی تسهیل شود. این امر آن را به محیطی جذاب برای پروژه های دیفای تبدیل می کند.

پروژه های مستقر در هوبی و HECO نیز از استقرار مدکس لذت می برند زیرا معامله دارایی های پشتیبانی شده این شبکه ها را تسهیل می کند. حتی پروتکل های دیفای مبتنی بر اتریوم مانند AAVE ، BAL ، LINK و YFI نیز استخراج نقدینگی را در مدکس آغاز کرده اند.

از کجا می توانید مدکس (MDX) بخرید؟

سکه مدکس در بازارهایی از جمله هوبی گلوبال ، Gate.io و صرافی مدکس معامله می شود.

البته توجه به این نکته مهم است که سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال می تواند خطرناک باشد، زیرا قیمت این سکه ها به طور شدیدی بی ثبات است.

کد خبر: 1400021518MGMCMF

مطالب مرتبط:

آشنایی با ارز دیجیتال فلو (FLOW)

آشنایی با ارز دیجیتال وان اینچ (1INCH)

آشنایی با ارز دیجیتال وییجر توکن (VGX)

آشنایی با ارز دیجیتال وزیر ایکس (WRX)

آشنایی با ارز دیجیتال دنت (DENT)

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال اسکیل نتورک (SKL)

اسکیل نتورک (SKL) به عنوان یک شبکه انعطاف پذیر توصیف شده است که برای ایجاد مقیاس پذیری در اتریوم طراحی شده است. این پروژه...

آشنایی با ارز دیجیتال بیکری توکن (BAKE)

ارز بیکری توکن (BAKE) در سپتامبر سال 2020 راه اندازی شد و بخشی از اکوسیستم بیکری سواپ است. ارائه دهندگان نقدینگی از طریق توکن...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین BEP2 (BTCB)

یک توکن با استاندارد BEP2 است که 100 درصد توسط بیت کوین (BTC) پشتیبانی می شود. آدرس های ذخیره برای هر کسی جهت حسابرسی...

توکن و استاندارد ERC20 چیست؟

ERC-20 مجموعه ‌ای از قوانینی است که باید روی یک توکن پیاده‌ سازی شود تا امکان فعالیت روی شبکه اتریوم برای آن ایجاد شود. ERC-20ها...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته