پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

آشنایی با ارز دیجیتال نانو (NANO)

نانو که با عنوان پول دیجیتال برای دنیای مدرن شکل گرفته است، یک ارز دیجیتال سبک است که برای تسهیل پرداخت های ایمن و عملی فوری و بدون کارمزد طراحی شده است و برخی از محدودیت های عمده زیرساخت های مالی قدیمی و بسیاری از ارزهای دیجیتال مدرن را برطرف می کند
توسعه این پروژه در سال 2014 با نام RaiBlocks آغاز شد و سکه آن که آن زمان XRB نامیده می شد سال بعد از طریق یک رویداد پاداش دهی راه اندازی شد، که به کاربران امکان می داد پس از اتمام چالش کپچا (CAPTCHA) مقادیر کمی XRB را دریافت کنند.


ارز دیجیتال چیست


RaiBlocks (XRB) در ژانویه 2018 به نانو (NANO) تغییر نام داد. نام جدید برای نشان دادن سرعت و سادگی این پروژه که به کاربران ارائه می شود انتخاب شده است.

این یک پلتفرم همتا به همتا است که از یک ساختار داده بلوک منظم منحصر به فرد استفاده می کند تا به کاربران اجازه دهد بدون اتکا به واسطه های متمرکز به راحتی ارزش را به یکدیگر منتقل کنند.

بر خلاف پلتفرم های دیگر که به طور معمول از اثبات کار یک شبکه استخراج گسترده برای دستیابی به اجماع استفاده می کنند، نانو در عوض از سیستمی موسوم به  OVRاستفاده می کند، که از طریق آن دارندگان حساب به نماینده منتخب خود رأی می دهند، کسی که سپس برای تایید بلوک های تراکنش ها به طور ایمن کار می کند.

ORV نانو را بسیار کارآمد ساخته و آن را به عنوان گزینه ای سازگار با محیط زیست برای ارزهای دیجیتال مبتنی بر اثبات کار (POW) قرار می دهد.

بنیانگذاران نانو چه کسانی هستند؟

نانو توسط کالین لوماهیو، توسعه دهنده و مهندس نرم افزار بسیار ماهر و دارای تجربیات زیادی با سابقه کار در شرکت های برجسته فناوری از جمله دل، ای ام دی و کوالکام، تاسیس شد.

لوماهیو که خود را به عنوان یک مخترع توصیف می کند دارای علایقی است که از فناوری فضایی گرفته تا فیزیک و پایداری محیط زیست را شامل می شود و نامی شناخته شده در فضای ارز دیجیتال است. او از سال 2017 کار تمام وقت بر روی نانو را آغاز کرد و همچنان مدیر عامل بنیاد نانو است، سازمانی است که برای توسعه و استفاده از نانو ایجاد شده است.

فراتر از لوماهیو، بنیاد نانو بیش از دوازده کارمند دیگر دارد، از جمله جورج کاکسون، فارغ التحصیل رشته انسان شناسی تکاملی و مدیر ارشد عملیات فعلی بنیاد نانو است.

چه چیزی نانو را منحصر به فرد می کند؟

همانطور که قبلاً گفتیم، نانو برای سریع بودن طراحی شده است. در واقع خیلی سریع، در حالی که اکثر تراکنش های نانو در کمتر از یک ثانیه به نتیجه نهایی می رسند، در مقایسه با چندین دقیقه یا حتی بیشتر برای ارزهای دیجیتال اصلی دیگر.

این سرعت باعث می شود نانو برای پرداخت های تجاری مناسب باشد، زیرا دیگر بازرگانان و خرده فروشان نگران تأخیر تراکنش ها هنگام پذیرش پرداخت نیستند.

علاوه بر این، تراکنش های نانو کاملا رایگان است. از آنجا که نمایندگان بخاطر تلاشهایشان برای تأمین امنیت شبکه خسارت مالی دریافت نمی کنند، دیگر نیازی به کارمزد تراکنش نیست. این باعث می شود نانو به یک راه حل ایده آل برای پردازش تراکنش های خرد تبدیل شود، زیرا کاربران هنگام پرداخت های ناچیز دیگر نگران پیش پرداخت کارمزد های بالقوه گران تراکنش نیستند.

این ویژگی ها توسط معماری منحصر به فرد آن فعال می شوند. برخلاف بسیاری از ارزهای دیجیتال که بر روی دفتر توزیع شده ای موسوم به بلاک چین ساخته می شوند، نانو در عوض حول یک فناوری مشابه دفتر کل ساخته می شود که گراف جهت دار غیرمدور (DAG) نامیده می شود.

این ساختار بسیار قابل اعتماد است و به نانو امکان می دهد تا 1000 تراکنش در ثانیه را پردازش کند، بدون اینکه برای حفظ یکپارچگی به یک شبکه استخراج با انرژی زیاد احتیاج داشته باشد، و این نانو را به عنوان یک گزینه پرداخت دیجیتال سازگار با محیط زیست تبدیل می کند.

چه تعداد سکه نانو (NANO) در گردش وجود دارد؟

مانند اکثریت قریب به اتفاق ارزهای دیجیتال، نانو دارای حداکثر عرضه ثابت است. این تعداد دقیقاً 133،248،290 توکن تعیین شده است.

حداکثر منبع اولیه بسیار بالاتر از این تنظیم شده بود، اما سایر توکن های باقیمانده NANO بیش از حد مجاز 133 میلیون برای همیشه سوزانده شد. در کل، حدود 39 درصد از عرضه اصلی اولیه توزیع شده است.

نانو در این واقعیت غیرمعمول است که کل عرضه آن در حال گردش است، این بدان معنی است که کاملاً رقیق شده است.

از آنجا که کاملاً رقیق شده است، نانو بسیار غیرمتمرکز است و توزیع خوبی دارد و اکثر قریب به اتفاق حساب های نانو کمتر از 100 توکن NANO دارند. تا دسامبر سال 2020 ، حدود 20 درصد از کل نانو در گردش (حدود 26 میلیون توکن) در یکی از کیف پول های سرد مرتبط با صرافی ارز دیجیتال بایننس نگهداری می شد.

در مجموع 5 درصد از منابع موجود برای ادامه توسعه پروژه متوقف شد، این مبلغ به اصطلاح به صندوق توسعه دهنده اختصاص یافت.

امنیت شبکه نانو چگونه است؟

امنیت نانو توسط شبکه ای از نمایندگان تأمین می شود که هر یک از آنها توسط دارندگان NANO به این جایگاه دست می یابند.

این نمایندگان وظیفه انداختن آرا خود را در صورت نیاز به اجماع در شبکه دارند و قدرت رأی دادن آنها مجموع وزن رای هایی است که توسط دارندگان NANO به آنها تفویض شده است. این رای در مورد اعتبار تراکنش ها در شبکه نانو، اطمینان از تأیید تراکنش های معتبر را به ارمغان می آورد.

این فرآیند از شبکه در برابر نوعی حمله معروف به دو بار خرج کردن محافظت می کند، وقتی مهاجم قادر به دستکاری شبکه می شود تا وجوه مشابه را دو بار خرج کند.

علاوه بر این، شبکه نانو از انواع مختلف دفاع اضافی در حملات احتمالی برخوردار است.

نانو (NANO) را از کجا می توانید خریداری کنید؟

از آنجا که نانو قابل استخراج نیست، محبوب ترین راه برای دستیابی به این توکن ها خریدن آن از یکی از بیش از 50 پلتفرم صرافی است که از آن پشتیبانی می کنند. بایننس، اکی اکس، و هوبی گلوبال در حال حاضر از محبوب ترین صرافی ها دارای جفت های معاملاتی رمزارزی برای خرید نانو هستند، در حالی که می توان از طریق کراکن و بایننس با ارز فیات نیز خریداری کرد.

کد خبر: 1400013107MGMCMF

مطالب مرتبط:

آشنایی با ارز دیجیتال درِپ (DREP)

آشنایی با ارز دیجیتال پولیگان (MATIC)

آشنایی با ارز دیجیتال نییر پروتکل (NEAR)

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین اس وی (BSV)

آشنایی با ارز دیجیتال توکن بیسیک اتنشن (BAT)

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته