چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

آشنایی با ارز دیجیتال توکن بیسیک اتنشن (BAT)

توکن بیسیک اتنشن یا BAT توکنی است که برای یک پلتفرم تبلیغاتی دیجیتال مبتنی بر بلاک چین طراحی شده است تا از طریق مقدار توجه کاربران به آنها پاداش عادلانه بدهد، در حالی که بازدهی بهتر تبلیغات را برای تبلیغ کنندگان فراهم می کند. در این مطلب بر اساس اطلاعات وبسایت مرجع ارز های دیجیتال Coinmarketcap.com به معرفی توکن بیسیک اتنشن و کاربرد های آن در دنیای تبلیغات می پردازیم.


فناوری بلاک‌چین و اپلیکیشن‌های مبتنی بر توکن


تجربه بیسیک اتنشن از طریق «مرورگر بریو» ارائه می شود، جایی که کاربران می توانند با حفظ حریم خصوصی خود، آگهی ها را مشاهده کنند و پاداش BAT را برای این کار دریافت کنند. از طرف دیگر، تبلیغ کنندگان می توانند تبلیغات هدفمندی را برای به حداکثر رساندن تعامل و کاهش ضررهای ناشی از تقلب و سوء استفاده در تبلیغات ارائه دهند.

BAT به خودی خود واحد پاداش در این اکوسیستم تبلیغاتی است و بین تبلیغ کنندگان، ناشران و کاربران مبادله می شود.

تبلیغ کنندگان هزینه های تبلیغات خود را از طریق توکن های BAT پرداخت می کنند. از این بودجه، بخش كمی بین تبلیغ دهندگان توزیع می شود، در حالی كه 70 درصد بین كاربران توزیع می شوند، و همچنین واسطه هایی كه معمولاً هزینه های تبلیغات را افزایش می دهند، برای بهبود صرفه جویی هزینه، از معادله خارج می شوند.

توکن BAT در سال 2017 به دنبال یکی از سریع ترین فروش های اولیه سکه (ICO) در همه زمان ها راه اندازی شد، و این پلتفرم در کمتر از یک دقیقه 35 میلیون دلار جمع آوری کرد. از آن زمان، این برنامه تجربه تبلیغات توجه محور خود را از طریق برنامه Brave Rewards خود در بیشتر کشورها به کاربران ارائه داده است.

تا نوامبر 2020، ایالات متحده، انگلستان و کانادا بیشترین فعالیتهای تبلیغاتی را داشتند.

چه کسانی بنیانگذار توکن BAT هستند؟

توکن BAT دو بنیانگذار دارد: برندان ایچ و برایان باندی. دو فرد بسیار برجسته در صنعت نرم افزار مرورگر اینترنت.

برندان ایچ مدیر عامل Brave Software، است، شرکت مادر در پشت مرورگر بریو و توکن بیسیک اتنشن. قبل از حضور در بریو، ایچ بنیانگذار و مدیر ارشد فناوری موزیلا بود و همچنین جاوا اسکریپت را در 1995 اختراع کرد. او همچنین در راه اندازی یکی از محبوب ترین مرورگرهای وب جهان در سال 2004 یعنی «موزیلا فایرفاکس» نقش داشت.

به همین ترتیب، برایان باندی به عنوان مدیر ارشد فناوری بیسیک اتنشن و بریو مشغول است. باندی یک مهندس مجرب و با تجربه قبلی کار به عنوان مهندس ارشد نرم افزار در موزیلا، توسعه دهنده نرم افزار در شرکت کورل و رهبر توسعه نرم افزار در آکادمی خان است. ایچ و باندی جمعا دارای بیش از 50 سال تجربه در توسعه نرم افزار می باشند.

در مجموع، وب سایت بیسیک اتنشن، 16 عضو تیم را لیست می کند که بسیاری از آنها دارای سابقه توسعه، مهندسی یا تحقیق هستند.

چه چیزی توکن BAT را منحصر به فرد می کند؟

مورد اصلی استفاده از توکن بیسیک اتنشن، به عنوان توکن پرداختی برای اجرای کمپین های تبلیغاتی از طریق Brave Ads است. تا نوامبر 2020 ، تبلیغ کنندگان باید حداقل 2500 دلار در ماه برای تبلیغات متعهد شوند تا بتوانند کمپین خود را راه اندازی کنند، اما در حال حاضر یک پلتفرم خود-سرویس با کاهش محدودیت های بالقوه در دست تولید است.

در حال حاضر، این بودجه تبلیغاتی باید به طور کامل در BAT پرداخت شود، که تبلیغ کنندگان می توانند از انواع پلتفرم های تبادل شخص ثالث خریداری کنند. از این تعداد، بریو کمیسیون کمی می گیرد و بقیه به ناشران و کاربران توزیع می شود.

یکی از ویژگی های اصلی متمایز در مورد بسیک اتنسن و مرورگر بریو، توانایی پاداش دادن به کاربرانی است که هنوز عضوی از شبکه نیستند. این شامل هر دو وب سایت و هر یک از کاربران توییتر است. سپس این کاربران می توانند به صورت ایمن در پلتفرم ثبت نام کنند تا پاداشی را که کسب می کنند جمع آوری کنند.

توکن بیسیک اتنشن و مرورگر بریو از زمان راه اندازی به جذب قابل توجهی از کاربران دست یافته اند. تا اکتبر سال 2020، مرورگر بریو در کل 20.5 میلیون کاربر فعال ماهانه داشته است، در حالی که BAT اکنون در بیش از 368000 کیف پول منحصر به فرد نگهداری می شود.

چه تعداد BAT در گردش وجود دارند؟

BAT حداکثر در کل 1.5 میلیارد توکن دارد. این مقدار بدون تغییر به یک قرارداد هوشمند توکن جدید قابل افزایش نیست. تقریباً تمام این عرضه برابر با 1,490,891,170 توکن در گردش هستند.

در عرضه اولیه سکه 2017 آن، در مجموع 1 میلیارد توکن BAT به سرمایه گذاران فروخته شد، در حالی که 200 میلیون توکن باقیمانده در یک استخر توسعه قفل شده بود و 300 میلیون BAT برای استخر رشد کاربر (UGP) اختصاص داده شد. تا نوامبر 2020 ، آدرس های استخر توسعه و UGP تقریباً خالی است.

امنیت شبکه BAT چگونه است؟

توکن اصلی شبکه (BAT) توکن ERC-20 است. بنابراین، بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است. مانند هر توکن ERC-20 ، BAT با الگوریتم اجماع اثبات کار (POW) که توسط یک شبکه گسترده استخراج اتریوم پشتیبانی می شود، ایمن می شود.

این الگوریتم اجماع اطمینان حاصل می کند که فقط تراکنش های معتبر تأیید می شوند، در حالی که کار ترکیبی شبکه استخراج اتریوم اطمینان حاصل می کند که تراکنش های BAT پس از تأیید اساساً برگشت پذیر نیستند.

از کجا می توانید توکن بیسیک اتنشن (BAT) بخرید؟

BAT در حال حاضر می تواند در اکثر پلتفرم های محبوب صرافی ارز دیجیتال مبادله شود و در حال حاضر نقدینگی بسیار خوبی دارد. بایننس، هوبی گلوبال، و کوین بیس پرو از معتبرترین صرافی ها برای معاملات BAT محسوب می شوند.

مانند بسیاری از ارزهای دیجیتال، BAT را می توان مستقیماً با استفاده از فیات در کارگزاری های مختلف خریداری کرد و یا می توان با دارایی های فیات در پلتفرم هایی مانند کراکن و بیت هامب معامله کرد.

البته توجه به این نکته مهم است که سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال مانند هر فرصت سرمایه گذاری دیگر با خطراتی همراه است.

کد خبر: 1400012708MGMCMF

مطالب مرتبط:

آشنایی با ارز دیجیتال امنی (OMNI)

آشنایی با ارز دیجیتال درِپ (DREP)

آشنایی با ارز دیجیتال پولیگان (MATIC)

آشنایی با ارز دیجیتال نییر پروتکل (NEAR)

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین اس وی (BSV)

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال اسکیل نتورک (SKL)

اسکیل نتورک (SKL) به عنوان یک شبکه انعطاف پذیر توصیف شده است که برای ایجاد مقیاس پذیری در اتریوم طراحی شده است. این پروژه...

آشنایی با ارز دیجیتال بیکری توکن (BAKE)

ارز بیکری توکن (BAKE) در سپتامبر سال 2020 راه اندازی شد و بخشی از اکوسیستم بیکری سواپ است. ارائه دهندگان نقدینگی از طریق توکن...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین BEP2 (BTCB)

یک توکن با استاندارد BEP2 است که 100 درصد توسط بیت کوین (BTC) پشتیبانی می شود. آدرس های ذخیره برای هر کسی جهت حسابرسی...

توکن و استاندارد ERC20 چیست؟

ERC-20 مجموعه ‌ای از قوانینی است که باید روی یک توکن پیاده‌ سازی شود تا امکان فعالیت روی شبکه اتریوم برای آن ایجاد شود. ERC-20ها...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته