پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

آشنایی با ارز دیجیتال هلیوم (HNT)

هلیوم (HNT) یک شبکه غیر متمرکز مبتنی بر بلاک چین برای دستگاه های اینترنت اشیا است. شبکه اصلی هلیوم که در ژوئیه سال 2019 راه اندازی شد، به دستگاه های بی سیم کم مصرف اجازه می دهد تا با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و داده ها را از طریق شبکه نود های خود ارسال کنند. در این مطلب بر اساس وبسایت مرجع ارز های دیجیتال Coinmarketcap.com به معرفی ارز دیجیتال بومی این شبکه می پردازیم.

هلیوم (HNT) یک شبکه غیر متمرکز مبتنی بر بلاک چین برای دستگاه های اینترنت اشیا است. نود ها به صورت اصطلاحا هات اسپات ها هستند که ترکیبی از درگاه بی سیم و دستگاه استخراج بلاک چین هستند. کاربرانی که با نود ها کار می کنند، بنابراین استخراج می کنند و از طریق رمزارز بومی هلیوم (HNT) پاداش دریافت می کنند.


بلاک چین چیست


هدف هلیوم آماده سازی ارتباطات اینترنت اشیا برای آینده، و شناسایی ناکافی بودن زیرساخت های فعلی، از بدو تولد در سال 2013 بوده است.

چه کسانی بنیانگذار هلیوم هستند؟

امیر حلیم، شاون فانینگ و شان کری سه بنیانگذار هلیوم این شرکت را در سال 2013 تاسیس کردند.

حلیم دارای پیش زمینه فعال در ورزش الکترونیکی و توسعه بازی است. در عوض، فانینگ به دلیل توسعه Napster ، سرویس اشتراک موسیقی که در اواخر دهه 1990 یکی از اولین سرویس های اصلی اینترنت همتا به همتا (P2P) بود، بسیار مشهور است.

در همین حال، کری چندین نقش توسعه را قبل از هلیوم بر عهده داشت، که شامل شرکت بهینه سازی تبلیغات Where ، خریداری شده توسط پی پال بود.

تیم هلیوم در حال حاضر متشکل از اعضایی است که به گفته این شرکت در زمینه رادیو و سخت افزار، تولید، سیستم های توزیع شده، فناوری های همتا به همتا و بلاک چین تجربه دارند.

چه چیزی هلیوم را منحصر به فرد می کند؟

هلیوم قصد دارد قابلیت های ارتباطی دستگاه های اینترنت اشیا بی سیم را بهبود بخشد. در سال 2013 ، زیرساخت های اینترنت اشیا هنوز در ابتدای راه بود، اما توسعه دهندگان می خواستند تمرکززدایی را به محصولات خود اضافه کنند، از این رو در مقاله رسمی خود از آن به عنوان «شبکه مردم» یاد می کنند.

جذابیت اصلی آن برای دارندگان دستگاه ها و علاقه مندان به فضای اینترنت اشیا خواهد بود، و انگیزه های مالی امکان دسترسی بیشتر را فراهم می کند.

شرکت کنندگان شبکه، هات اسپات ها را که ترکیبی از درگاه بی سیم و ماینر هستند، خریداری می کنند، یا خودشان آن را می سازند. هر هات اسپات پوشش شبکه را تا شعاع خاصی فراهم می کند و همچنین توکن بومی هلیوم، HNT را استخراج می کند.

این شبکه بر اساس اثبات پوشش، الگوریتم اجماع جدید مبتنی بر پروتکل BFT هانی بجر اجرا می شود که به نود های شبکه اجازه می دهد تا در صورت تغییر پذیری کیفیت اتصال، به توافق برسند.

علاوه بر HNT، کاربران کارمزد های تراکنش به وسیله توکن جداگانه ای به نام Data Credits پرداخت می کنند که قابل مبادله نیستند و مربوط به خود کاربران می باشد.

چند سکه هلیوم (HNT) در گردش وجود دارد؟

دوره های استخراج تقریبی 30 تا 60 دقیقه ای، منجر به آزاد شدن پاداش هایی می شود که طبق یک برنامه رشد متغیر توزیع می شود.

هلیوم توضیح می دهد که در ابتدا، دارندگان نود، HNT بیشتری برای ایجاد زیرساخت های شبکه به دست می آورند، در حالی که بعدا، انتقال داده های دستگاه سود بیشتری خواهد داشت. انتظار می رود این مکانیسم تنظیم برای توزیع توکن حدود 20 سال به طول انجامد.

تا ابتدای اکتبر سال 2020 ، 48،712،218 HNT در گردش بوده است. هنگامی که توکن راه اندازی شد، عرضه صفر و بدون هیچگونه استخراج اولیه بود. عرضه حداکثر هلیوم برابر با 223 میلیون توکن است.

امنیت شبکه هلیوم چگونه است؟

هلیوم از یک سازوکار اجماع قراردادی به نام اثبات پوشش (PoC) استفاده می کند که به کاربران برای کمک به استخراج (اعتبار سنجی تراکنش ها) و اطمینان از ثبات شبکه پاداش می دهد.

اثبات پوشش مبتنی بر پروتکل BFT هانی بجر است که به طور خاص برای ارتباط نود در شرایط غیرقابل اطمینان طراحی شده است.

برای دارندگان توکن، کیف پول خود این پلتفرم از کلیدهای نامتقارن برای کمک به کاربران با امنیت کلید خصوصی استفاده می کند.

هلیوم (HNT) را از کجا می توانید خریداری کنید؟

HNT یک توکن قابل معامله است که از اکتبر 2020 در صرافی های بزرگ پخش می شود. جفت های معاملاتی اصلی در بایننس و اف تی ایکس فعال هستند و شامل دلار آمریکا و استیبل کوین هایی مانند تتر می باشند.

کد خبر: 1400020411MGMCMF

مطالب مرتبط:

آشنایی با ارز دیجیتال رن (REN)

آشنایی با ارز دیجیتال دیجی بایت (DGB)

آشنایی با ارز دیجیتال آی او اس تی (IOST)

آشنایی با ارز دیجیتال کو کوین توکن (KCS)

آشنایی با ارز دیجیتال هدرا هشگراف (HBAR)

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

آشنایی با ارز دیجیتال هگز (HEX)

ارز هگز توسط ریچارد هارت در 2 دسامبر 2019 طراحی و راه اندازی شد و خود را به عنوان یک گواهی سپرده بر روی...

آشنایی با ارز دیجیتال سینتروپی (NOIA)

سینتروپی، اینترنت عمومی را به یک اینترنت ایمن و کاربر محور تبدیل می کند که در آن رمزگذاری و عملکردِ داخلی وجود دارد و...

آشنایی با ارز دیجیتال متال (MTL)

متال (MTL) واحد پول بومی محصولات متال و بخشی اساسی از اکوسیستم متال است. به گفته تیم سازنده، ارسال و دریافت هرگونه رمزارز به...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته