پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

آشنایی با ارز دیجیتال کاوا (KAVA)

کاوا یک پلتفرم وام بین زنجیره ای (کراس چین) دیفای است که به کاربران امکان می دهد استیبل کوین USDX را وام بگیرند و انواع ارزهای دیجیتال را برای دریافت سود، سپرده گذاری کنند. در این مطلب بر اساس اطلاعات موجود در وبسایت مرجع ارزهای دیجیتال Coinmarketcap.com به معرفی این پلتفرم و سکه بومی آن می پردازیم.

ارز کاوا مانند یک بانک غیرمتمرکز برای دارایی های دیجیتال عمل می کند و به کاربران اجازه می دهد تا به طیف وسیعی از خدمات مالی غیرمتمرکز، از جمله استیبل کوین بومی وابسته به دلار آمریکا یعنی USDX، و همچنین مصنوعات و مشتقات دسترسی پیدا کنند. از طریق کاوا، کاربران می توانند با واریز وثیقه، توکن های USDX را وام بگیرند و به طور موثر از دارایی های رمزارز استفاده کنند.
ارز دیجیتال کاوا که بر روی بلاک چین کازماس ساخته شده است، از سیستم موقعیت بدهی وثیقه ای (CDP) استفاده می کند تا اطمینان حاصل کند که وام های استیبل کوین همیشه به اندازه کافی دارای وثیقه هستند. اگر یک وام گیرنده نتواند وثیقه خود را بالاتر از حد مجاز نگه دارد، سیستم تسویه کننده کاوا وثیقه های ناموفق را توقیف کرده و برای فروش به سیستم حراج می فرستد.
علاوه بر استیبل کوین USDX کاوا، بلاک چین کاوا همچنین دارای توکن بومی KAVA است. این یک توکن کاربردی است که برای رأی دادن به پیشنهادهای حاکمیتی مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین به عنوان ارز ذخیره برای زمانی که سیستم وثیقه با کمبود مواجه است عمل می کند.

موسسان ارز کاوا چه کسانی هستند؟

آزمایشگاه های کاوا، شرکت مادر اصلی کاوا، توسط برایان رواریز ادانل و اسکات استوارت تأسیس شد.
برایان کر مدیر عامل فعلی این پلتفرم است و قبلاً به عنوان مشاور چندین پلتفرم بلاک چین و رمزارز از جمله اسنوبال و دی مارکت کار کرده است. کر دوران حرفه ای متنوع و موفقی داشته و در زمینه مدیریت بازرگانی تحصیل کرده است.
ادانل، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد فیزیک، به عنوان دومین بنیانگذار کاوا ذکر شده است و مهندس سابق و تحلیلگر داده در Levelworks است. بنیانگذار نهایی کاوا، اسکات استوارت، در حال حاضر به عنوان مدیر محصول در آزمایشگاه های کاوا کار می کند.
آزمایشگاه های کاوا همچنین ده نفر از کارمندان و پیمانکاران دیگر را ذکر می کند، که می توان گفت برجسته ترین آنها دنالی مارش است، یک توسعه دهنده و بازرس قراردادهای هوشمند که نقش مهندس بلاک چین را در کاوا به عهده دارد.

چه چیزی ارز کاوا را منحصر به فرد می کند؟

کاوا به لطف پشتیبانی از دارایی های کراس چین، خود را از سایر پلتفرم های وام غیرمتمرکز مشابه متمایز می کند.
به لطف فناوری های کازماس، کاربران کاوا می توانند طیف وسیعی از دارایی های بومی را از جمله بیت کوین، XRP، بایننس کوین و بایننس یو اس دی سپرده گذاری کنند.
به همین ترتیب، کاوا همچنین به کاربران امکان می دهد تا با ضرب استیبل کوین های USDX خود سود کسب کنند. این توکن ها پس از ضرب می توانند به بازار پول کاوا کمک کنند، که به پروتکل HARD معروف است و به کاربر یک درصد سود سالانه متغیر می دهد در حالی که وثیقه آن ها توسط کاوا تأمین می شود.
کاربران کاوا می توانند از طریق سهم گذاری (استیکینگ)، نود خود را اجرا کنند تا پاداش KAVA را مستقیماً از پروتکل کسب کنند. با این حال، فقط 100 نود برتر کاوا (همچنین به عنوان اعتبار سنج شناخته می شوند) واجد شرایط دریافت این پاداش ها هستند. فراتر از این، دارندگان KAVA می توانند توکن های خود را در انواع پلتفرم های صرافی سازگار مانند بایننس و هوبی پول سهم گذاری کنند.
فراتر از این، کاربران می توانند با ضرب USDX روی پلتفرم پاداشهای منظم KAVA را کسب کنند. این سیستم همچنین از چندین مکانیسم برای سوزاندن توکن های KAVA استفاده می کند که به کاهش میزان در حال گردش کمک می کند.

چه تعداد سکه کاوا (KAVA) در گردش وجود دارد؟

توکن KAVA اولین بار در سال 2019 و پس از چندین فروش خصوصی و عرضه اولیه صرافی از طریق بایننس لانچ پد راه اندازی شد. در کل، 40 درصد از توکن های KAVA به سرمایه گذاران در فروش خصوصی فروخته شد، در حالی که 6.52 درصد از کل عرضه در بایننس لانچ پد فروخته شد و 3 میلیون دلار جمع آوری شد.
از باقی مانده توکن ها، 25 درصد به سهامداران آزمایشگاه های کاوا اختصاص یافت، در حالی که 28.48 درصد نهایی به خزانه کاوا اختصاص یافت که برای رشد اکوسیستم کاوا استفاده می شود.
تا نوامبر 2020، تقریباً 47 میلیون توکن KAVA در گردش بوده است و حداکثر عرضه برابر با 111.5 میلیون توکن است. با این حال، از آنجا که KAVA تورمی است، این حداکثر عرضه با گذشت زمان افزایش می یابد، بسته به نسبت توکن های KAVA که سهم گذاری می شوند، بین 3 تا 20 درصد در سال متغیر است. در صورت نیاز به ضرب KAVA برای اطمینان از وثیقه کافی بازار، حداکثر میزان عرضه نیز می تواند افزایش یابد.

امنیت شبکه کاوا چگونه است؟

کاوا بر روی کازماس ساخته شده است و از یک مکانیسم اجماع اثبات سهام (POS) مبتنی بر تندرمینت برای اطمینان از یکپارچگی شبکه استفاده می کند.
کاوا از شبکه ای از نودهای اعتبارسنج برای تأیید تراکنش ها استفاده می کند. این نودهای اعتبارسنج باید وثیقه های خود را ارائه دهند تا وظیفه اعتبار سنجی تراکنش ها را بر عهده بگیرند. اگر اعتبارسنجان بدرفتاری کنند یا نتوانند حداقل شرایط را برآورده کنند، سهام آنها شامل جریمه خواهد شد.
قراردادهای هوشمند کاوا توسط چندین شرکت امنیتی مستقل بلاک چین و رمزارز از جمله CertiK، B-Harvest و Quantstamp کنترل و بازرسی شده است. تا به امروز هیچ گونه آسیب پذیری پیدا نشده است.

از کجا می توان ارز کاوا (KAVA) خرید؟

توکن های KAVA در ده ها صرافی رمزارز قابل خرید و فروش است، و بسیاری از جفت های معاملاتی در برابر آن موجود هستند، که محبوب ترین آنها شامل تتر، بیت کوین، و بایننس کوین می باشند.
بهترین صرافی ها برای معامله این سکه شامل صرافی بایننس، هوبی گلوبال، اف تی ایکس، کوین تایگر و آپ بیت هستند.
البته توجه به این نکته مهم است که سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال مانند هر فرصت سرمایه گذاری دیگر با خطراتی همراه است.

کد خبر:1400022817MGMCMH

مطالب مرتبط:

آشنایی با ارز دیجیتال استاتوس (SNT)

آشنایی با ارز دیجیتال کازماس (ATOM)

آشنایی با ارز دیجیتال آکیتا اینو (AKITA)

آشنایی با ارز دیجیتال اینجکتیو پروتکل (INJ)

آشنایی با ارز دیجیتال ای بی بی سی کوین (ABBC)

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

آشنایی با ارز دیجیتال هگز (HEX)

ارز هگز توسط ریچارد هارت در 2 دسامبر 2019 طراحی و راه اندازی شد و خود را به عنوان یک گواهی سپرده بر روی...

آشنایی با ارز دیجیتال سینتروپی (NOIA)

سینتروپی، اینترنت عمومی را به یک اینترنت ایمن و کاربر محور تبدیل می کند که در آن رمزگذاری و عملکردِ داخلی وجود دارد و...

آشنایی با ارز دیجیتال متال (MTL)

متال (MTL) واحد پول بومی محصولات متال و بخشی اساسی از اکوسیستم متال است. به گفته تیم سازنده، ارسال و دریافت هرگونه رمزارز به...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته