پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

سقوط سهام کوین بیس و شرکت های مرتبط با رمزارز

COIN (کوین بیس)، MARA (هلدینگ ماراتون دیجیتال)، RIOT (رایوت بلاک چین)، و سایر سهام مرتبط با بلاک چین همچنان به ریزش ادامه می دهند، در حالی که بیت کوین نیز به لغزش خود ادامه می دهد.
به گزارش سکه نیوز به نفل از کوین تلگراف، ثابت شده است که معمولا بیت کوین به هر سویی برود، سایر بازار ارزهای دیجیتال نیز به همان سو می رود، زیرا بارها و بارها، حرکت های عمده قیمتی بیت کوین باعث ایجاد پس لرزه در بازار آلت کوین ها شده و بر احساسات و روند تأثیر می گذارد.


بیت کوین چیست؟ هرآنچه که باید بدانید


به نظر می رسد این مورد به سهام مرتبط با بلاک چین نیز مربوط می شود که در بازارهای مالی سنتی تجارت می کنند و یک نگاه اجمالی به نمودارها نشان می دهد که آن ها عملکرد بیت کوین طی چندین ماه گذشته را منعکس کرده اند.
اکوسیستم ارز دیجیتال بیش از یک ماه پیش هنگامی که سهام کوین بیس در تاریخ 14 آوریل وارد لیست شد، پر جنب و جوش بود.
از زمان آغاز به کار، قیمت COIN به طور پیوسته به زیر قیمت لیستینگ مستقیم آن یعنی 381 دلار و قیمت مرجع آن 250 دلار رسیده و به ارزش فعلی 245 دلار کاهش یافته است، همزمان با کاهش تقریبا 35 درصدی قیمت بیت کوین، که فشارهایی را به دیگر سهام های مرتبط با بلاک چین از جمله RIOT و MARA وارد کرده است.
تلاش های COIN از زمان راه اندازی، که منجر به کاهش ارزش آن از بالغ بر 100 میلیارد دلار به ارزش فعلی 49 میلیارد دلار شده است، نگرانی هایی را در مورد توانایی این سهام برای برآوردن انتظارات آینده در مورد سوددهی در فضای رقابتی بازیگران متمرکز و غیرمتمرکز ایجاد کرده است.
متیو ویلر، رئیس بخش جهانی تحقیقات بازار در Forex.com، اخیرا به فضای رقابتی اشاره کرده، که اکنون کوین بیس با افزایش پذیرش ارزهای دیجیتال در مقیاس جهانی با آن روبرو شده است.

وی گفت:
«در حالی که کوین بیس تاکنون توانسته است به اولین مزیت مربوط به عرضه و شهرت نام تجاری خود اتکا کند، رقابت ها همچنان بین کارگزاران سیفای مانند بلاک فای و جایگزین های دیفای مانند یونی سواپ فشرده تر می شود.»
این نگرانی ها برخی از تحلیلگران، از جمله دیوید ترینر، مدیرعامل New Constructs را بر آن داشته است که ممکن است قیمت COIN به زیر 100 دلار نیز برسد.

وی افزود:
«سرمایه گذاران باید انتظار داشته باشند كه این سهام همچنان ضعیف عمل كند، زیرا این سهام ممکن است به 100 دلار یا كمتر سقوط كند و رفته رفته مشخص می شود كه این شركت نمی تواند انتظارات سوددهی در آینده را برآورده کند.»

گسترش فروش بیت کوین

در حالی که چالش های پیش روی COIN می تواند به این دلیل باشد که این سهام تازه وارد بورس شده است و هنوز به دنبال تعیین ارزش منصفانه خود در بازار است، روند نزولی در رایوت بلاک چین و هلدینگ ماراتون دیجیتال نیز نشان دهنده تاثیر قیمت بیت کوین در سهام مرتبط با رمزارز است.
بررسی بازارهای گسترده مالی نشان می دهد که عقب نشینی کلی بخش فناوری و نگرانی های مربوط به افزایش تورم، رشد قیمت سهام مرتبط با بلاک چین را با مشکل روبرو کرده است و علائم کمی وجود دارد که نشان دهد این فشارها در کوتاه مدت برطرف می شوند.
قیمت هر دو RIOT و MARA در بازار صعودی 2017-2018 دنباله روی تغییرات قیمت بیت کوین بودند، بنابراین به احتمال زیاد رشد بیشتر قیمت این سهام و سایر سهام های مرتبط با بلاک چین به عملکرد پیش روی بیت کوین بستگی دارد.
جالب است بدانید که قیمت RIOT و MARA پیش از صعود بیت کوین در سال 2021 افزایش یافته و به بالاترین سطح جدید رسیده بودند و این نشان می دهد که این ها می توانند به عنوان یک شاخص اصلی برای حرکت های بعدی بیت کوین و آلت کوین ها استفاده شوند.

کد خبر: 1400022816MGMCMH

مطالب مرتبط:

بیت کوین یک پرچین در برابر چیزی نیست

بیت کوین بزرگترین کلاهبرداری تاریخ است؟

بیل گیتس: بیت کوین برای کره زمین مضر است

سناتور آمریکایی: بیت کوین پایان بدی خواهد داشت

هشدار بیل گیتس به سرمایه‌گذاران خرد برای خرید بیت کوین

بیشتر بخوانید

هاوینگ (Halving) چیست؟

میزان تولید شبکه بیت کوین هر چهار سال یک بار طی یک رویداد ویژه به نام "Halving" نصف می شود. هاوینگ در لغت نیز...

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته