جمعه 7 اردیبهشت 1403

آشنایی با ارز دیجیتال گولم (GLM)

گولم در تاریخ 28 آوریل 2016 ،  با هدایت گولم فکتوری معرفی شد. این شبکه در تاریخ 10 آوریل 2018 از طریق شبکه اصلی خود راه اندازی شده است. شبکه گولم یک شبکه رایانشی غیرمتمرکز است، روشی جدید برای توزیع نیروی رایانشی اضافی به نیازمندان به آن، در صورت تقاضا. در این مطلب بر اساس اطلاعات موجود در وبسایت مرجع ارز های دیجیتال Coinmarketcap.com به معرفی این پروژه و سکه آن می پردازیم.

گولم یک شبکه همتا به همتا را ایجاد می کند که در آن کاربران به یک زیرساخت برابر برای خرید و فروش رایانش، و کارهای پیچیده به هم پیوسته در شبکه ای از کارهای جانبی کوچکتر می پیوندند. در گولم هیچ نهاد متمرکزی وجود ندارد و همه کاربران با هم برابر هستند.


ارز دیجیتال


GNT برای پرداخت هزینه رایانش در شبکه مورد نیاز است و ارزی است که این بازار را هدایت می کند. شما به عنوان یک درخواست کننده مبلغ GNT را که مایلید برای انجام کار خود پیشنهاد دهید پرداخت می کنید. و به عنوان یک ارائه دهنده، با انجام و محاسبه کارهای درخواست کنندگان، GNT به دست می آورید. همچنین می توانید آستانه های حداقل و حداکثر قیمت خود را در تنظیمات خود تعیین کنید.

گولم شامل موارد زیر است:

• بسته های توسعه نرم افزار گولم که شامل آموزش برای درخواست کنندگان و ارائه دهندگان است
• محیط انجام کار
• زبان برنامه نویسی پایتون، جاوا اسکریپت و Rust API
• Awesome Golem، لیستی جامعه محور از منابع، پیوندها، پروژه ها، ابزارها و برنامه ها در گولم که توسط جامعه تنظیم شده است.

چه تعداد سکه GNT / GLM در گردش وجود دارد؟

در 11 نوامبر 2016 ، فروش توکن GNT آغاز و پایان یافت. فروش توکن با ایجاد و توزیع 1 میلیارد GNT در 29 دقیقه به حداکثر سقف خود رسید. 82 درصد از GNT ها به شرکت کنندگان در فروش توکن، 12 درصد به شرکت عامل و 6 درصد به بنیانگذاران گولم تعلق گرفت.

در نوزدهم نوامبر سال 2020 ، توکن GNT مهاجرت به توکن جدید GLM را آغاز کرد که در آن افرادی که GNT را در اختیار داشتند توانستند توکن های GNT قدیمی خود را بسوزانند و GLM جدید با نسبت 1: 1 را دریافت کنند. انتقال GNT با نسبت GLM 1: 1 همیشه امکان پذیر خواهد بود.

شبکه گولم چگونه آغاز به کار کرد؟

گولم فکتوری در سال 2016 توسط جولیان زاویستوفسکی، آندره رگولسکی، پیوتر یانیوک، و الکساندرا اسکرزیپچاک در سوئیس تاسیس شد.

ایده شبکه گولم برای اولین بار در رویداد DevCon 0 در نوامبر 2014 ارائه شد. این پلتفرم غیرمتمرکز اولین محیط بدون پروکسی و مقاوم در برابر سانسور برای پروژه های فشرده رایانه ای در سراسر جهان است.

پس از معرفی این مفهوم در DevCon 0 ، تیم به طور خستگی ناپذیری در راستای توسعه شبکه گولم تلاش کرد و در 11 نوامبر 2016 یک رویداد عمومی تأمین سرمایه جمعی را راه اندازی کرد.

در سال 2019 ، این تیم براساس آموخته های جمعی خود متوجه شد که برای ساختن یک بستر گسترده تر جهت رایانش توزیع شده تعمیم یافته، به یک معماری کاملاً جدید نیاز دارد. در نهایت این امر منجر به ایجاد یک معماری بهتر و یک رویکرد جدید برای ایجاد امکاناتی بی حد و حصر برای کاربران هنگام ایجاد بر روی گولم شد.

در طول سال 2020 ، تیم شبکه گولم وظیفه ساخت پروتکل، معماری و پایگاه کد کاملا جدید را داشت.

از کجا می توان توکن های شبکه گولم (GLM) را خریداری کرد؟

GLM برای معامله در تعداد زیادی از صرافی ها در دسترس است، و در حال حاضر جفت های معاملاتی ارز دیجیتال و استیبل کوین موجود است.

بایننس بیشترین تعداد جفت های معاملاتی برای گولم را تا اکتبر 2020 ارائه می دهد، در حالی که هوبی گلوبال گزینه های بیت کوین، اتریوم، و تتر را نیز ارائه می دهد.

توجه به این نکته مهم است که سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال می تواند خطرناک باشد، زیرا قیمت این سکه ها به طور شدیدی بی ثبات است.

کد خبر: 1400021705MGMCMF

مطالب مرتبط:

آشنایی با ارز دیجیتال فلو (FLOW)

آشنایی با ارز دیجیتال وان اینچ (1INCH)

آشنایی با ارز دیجیتال وییجر توکن (VGX)

آشنایی با ارز دیجیتال وزیر ایکس (WRX)

آشنایی با ارز دیجیتال دنت (DENT)

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال اسکیل نتورک (SKL)

اسکیل نتورک (SKL) به عنوان یک شبکه انعطاف پذیر توصیف شده است که برای ایجاد مقیاس پذیری در اتریوم طراحی شده است. این پروژه...

آشنایی با ارز دیجیتال بیکری توکن (BAKE)

ارز بیکری توکن (BAKE) در سپتامبر سال 2020 راه اندازی شد و بخشی از اکوسیستم بیکری سواپ است. ارائه دهندگان نقدینگی از طریق توکن...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین BEP2 (BTCB)

یک توکن با استاندارد BEP2 است که 100 درصد توسط بیت کوین (BTC) پشتیبانی می شود. آدرس های ذخیره برای هر کسی جهت حسابرسی...

توکن و استاندارد ERC20 چیست؟

ERC-20 مجموعه ‌ای از قوانینی است که باید روی یک توکن پیاده‌ سازی شود تا امکان فعالیت روی شبکه اتریوم برای آن ایجاد شود. ERC-20ها...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته