چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

اظهارات رییس سابق SEC در مورد وضعیت حقوقی رمزارز ها

رئیس سابق کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده جی کلیتون اظهار داشت که بیت کوین برای یک مدت طولانی به عنوان یک اوراق بهادار طبقه بندی نمی شود و هشدار می دهد که رگولاتوری های مستقیم و غیرمستقیم در راه هستند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، کلیتون در تاریخ 31 مارس با Squawk Box CNBC مصاحبه ای انجام داد، و هشدار داد که وضعیت یک رمزارز به عنوان یک دارایی غیر اوراق بهادار به این معنی نیست که از آن در برابر مقررات رگولاتوری محافظت خواهد شد.


بیت کوین چیست؟ هرآنچه که باید بدانید


جی کلیتون، رئیس سابق SEC ، می گوید: «در حالی که دارایی های دیجیتال با این سرعت رونق می گیرند، باید توسط مقررات داخلی و بین المللی هدایت شوند، و من انتظار دارم که این مقررات به طور مستقیم و غیرمستقیم در این زمینه وضع شود.»

مجری اندرو راس سورکین اشاره کرد که تحت نظارت کلیتون، SEC در مورد رگولاتوری بیت کوین موضع نمی گرفت.

کلیتون پاسخ داد که این امر به این دلیل بود که حتی قبل از اینکه وی سمت خود را به عنوان رئیس این سازمان نظارتی به عهده بگیرد، بیت کوین یک اوراق بهادار محسوب نمی شد.

« تصمیم گرفته شد تا بیت کوین اوراق بهادر نباشد، قبل از زمانی که من به SEC رفتم. بنابراین، تعیین تکلیف SEC در مورد بیت کوین غیر مستقیم بود.»

اگرچه او اظهار داشت که بینش خاصی در مورد قوانین جدیدی که از زمان ترک او در حال تصویب است ندارد، اما او معتقد است که فضای رگولاتوری به لرزه درآمده است.

«اکنون به عنوان یک شهروند صحبت می کنم، این مقررات به طور مستقیم یا غیر مستقیم در این زمینه اعمال می شود خواه از طریق نحوه نگهداری این موارد در بانک ها باشد یا، حساب های اوراق بهادار، مالیات و مواردی از این دست. ما در نهایت شاهد تکامل این محیط رگولاتوری خواهیم بود.»

اظهارات کلیتون فقط یک هفته پس از گفته شد که، سرمایه گذار و کارآفرین مطرح آمریکایی، ری دالیو، اظهار داشت که مقامات باید بیت کوین را ممنوع کنند، همانطور که در دهه 1930 این کار را با طلا انجام دادند.

نظرات کلیتون از یک منظر دیگر هم جالب به نظر می رسد: اخیرا ریپل از SEC درخواست کرد که اسناد این آژانس درباره تعیین وضع حقوقی بیت کوین و اتریوم به عنوان دارایی های غیر اوراق بهادر منتشر شود.

این شرکت و حامیان آن بارها و بارها استدلال کرده اند که XRP یک اوراق بهادار نیست اما SEC معتقد است که به دلیل متمرکز بودن بیشتر با آنها (بیت کوین و اتر) تفاوت چشمگیری دارد. وكیل سابق SEC ، مارك پاورز به کوین تلگراف گفت كه SEC در پرونده خود علیه ریپل و مدیران آن اقدامات جدی انجام می دهد.

کد خبر: 1400011303MGMMMF

مطالب مرتبط:

انتشار چهارچوب آینده رگولاتوری رمزارز توسط SEC

گری جنسلر، یک قدم نزدیک تر به ریاست SEC

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

هاوینگ (Halving) چیست؟

میزان تولید شبکه بیت کوین هر چهار سال یک بار طی یک رویداد ویژه به نام "Halving" نصف می شود. هاوینگ در لغت نیز...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته