جمعه 31 فروردین 1403

اظهارات مدیرعامل پی پال درباره برنامه‌های جدید رمزارزی این شرکت

مدیر عامل پی پال جزئیاتی درباره جاه طلبی های رمزارزی این شرکت، برنامه های آن برای یک ایجاد یک سوپر اپلیکیشن، و احتمال سرمایه گذاری این شرکت در رمزارز رائه داد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از دکریپت، این شرکت ماه گذشته نتایج اقتصادی را در سه ماهه چهارم سال 2020 به لطف رشد چشمگیر اپلیکیشن اصلی اش و واحد «ونمو» و موفقیت سرویس جدید «خرید کنید و بعدا پرداخت کنید» منتشر کرد. این شرکت حتی انتظارات بزرگتری در سال 2021 دارد، زیرا پاندمی باعث می شود که مصرف کنندگان بیشتری تجارت الکترونیکی را بپذیرند و به طور کلی از پول نقد روی گردان شوند.

دن شولمن، مدیرعامل پی پال، در یک مصاحبه اختصاصی با دکریپت توضیح داد که پی پال چگونه می خواهد دوره بعدی فناوری مالی را بپذیرد، از جمله با راه اندازی واحد تجاری اختصاصی ارز دیجیتال، که اولین بار در ماه گذشته اعلام شد.
شولمن گفت: «یك فرصت برای ما وجود دارد كه می توانیم در ایجاد زیرساخت های نسل بعدی كمك كنیم. این (واحد تجاری رمزارز) در همین مورد است.»


ارز دیجیتال چیست؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمزارز و ارز مجازی


واحد جدید شامل انتقال برخی از تیم اصلی فناوری شرکت است و توسط یک هیئت مشاوره که متخصصان فن آوری، ارز دیجیتال و مقررات را در اختیار دارد، هدایت می شود. پی پال همچنین از ونسس کاسارس، بنیانگذار شرکت رمزارز «زاپو» و اسطوره ای در محافل رمزارز، برای مشاوره استفاده کرده است.

معلوم می شود که خود شولمن در دنیای ارزهای دیجیتال زبانزد است. وی توصیف می کند که چگونه واحد رمزارز پی پال با قراردادهای هوشمند آزمایش می کند و اتریوم و سایر بلاک چین ها را به عنوان کاندیداهای بالقوه برای کمک به شرکت در بهبود پرداخت ها و سایر تراکنش ها آزمایش می کند.

شولمن می گوید تلاش های رمزارزی پی پال، که در حال حاضر فقط در حال ارائه بیت کوین و تعداد انگشت شماری از ارزهای دیجیتال دیگر است، به زودی فراتر از خرید، فروش، و نگهداری گسترش می یابد.

در سطح گسترده تر، شولمن با ابراز ناامیدی از اینکه دیجیتالی کردن سیستم مالی نتوانسته هزینه ها را برای مصرف کنندگان کاهش دهد، خاطرنشان کرد که متوسط «نرخ گرفتن» تراکنش ها با لجاجت در 2.8 درصد باقی مانده است. وی افزود که این نرخ، کارمزدی که به بانک ها و پردازنده های کارت و سایر نهادها پرداخت می شود، برای مصرف کنندگان متمول معمولاً کمتر است، اما برای افراد فقیر می تواند به 5 تا 10 درصد هم برسد.

به گفته شولمن، فقط شرکت هایی مانند پی پال نیستند که چگونگی استفاده از بلاک چین و سایر فناوری های جدید را برای کاهش هزینه ها بررسی می کنند، بلکه دولت ها و بانک های مرکزی نیز در حال بررسی این مورد هستند.
وی گفت: «من فکر می کنم برخی از تکنولوژی های موجود در ارزهای دیجیتال همان فناوری هایی است که بانک های مرکزی به دنبال آن هستند و این می‌تواند یک مزیت بزرگ باشد.»

آیا پی پال بیت کوین را برای ترازنامه خود خریداری می کند؟

جالب اینجاست که شولمن هنوز تصور نمی کند پی پال به شرکتهایی مانند اسکوئر، تسلا و سایر شرکتهای عمومی که اخیراً بیت کوین را به خزانه شرکتهای بزرگ خود اضافه کرده اند، ملحق شود.
وی گفت: «این لزوماً روی صفحه رادار ما وجود ندارد. ما فراز و فرودهایی را که ممکن است در سرمایه گذاری بر روی یک کلاس خاص دارایی وجود داشته باشد، دوست نداریم.»

شولمن اضافه کرد که پی پال می خواهد پول اضافی خود را برای پیشرفت های احتمالی، از جمله موارد موجود در حوزه رمزارز، نگه دارد. در ماه های اخیر، شایعات رسانه ای نشان داده اند که پی پال خرید شرکت های ذخیره سازی رمزارز بیت گو و کرو را بررسی کرده است.

سوپر اپ ها و آینده کیف پول های دیجیتال

اظهارات شولمن در مورد ارز دیجیتال در زمانی است که پی پال و لیست رو به رشد شرکتهای فناوری مالی از جمله اسکوئر، کوین اپل و استرایپ برای تعریف مجدد کیف پول های دیجیتال به عنوان ابزاری بیشتر برای پرداخت های گاه به گاه، در حال رقابت هستند. در تماس تلفنی اخیر، شولمن ایده پی پال را در مورد یک سوپر اپلیکیشن تبلیغ کرد.

پی پال هنوز جزئیات کمی درباره آنچه ممکن است یک سوپر اپ به همراه داشته ارائه کرده است، اما شرایط در آسیا می تواند سرنخی برای شما ایجاد کند. به عنوان مثال، در چین، سوپر اپ «وی چت» نه تنها یک کیف پول پرداخت بلکه یک شبکه اجتماعی و یک پلتفرم تجاری است. در حالی که در آمریکای شمالی، اکثر مصرف کنندگان همچنان کشیدن کارت های پلاستیکی یا استفاده از پول نقد برای خرید را ترجیح می دهند، بنابراین ممکن است برای ترغیب مردم به پذیرفتن تجربه ای مشابه وی چت، کار سختی در پیش باشد.

با این وجود، بذرهای بالقوه چنین تحولی در حال رشد هستند. ونمو و همچنین برنامه های تجاری مانند رابینهود و پابلیک از قبل یک مولفه قوی در شبکه های اجتماعی ارائه می دهند. در همین حال، مواردی از قبیل پی پال و اسکوئر به عنوان درگاه اصلی پرداخت برای میلیون ها بازرگان در حال ظهور هستند و می توانند به موقع به عنوان پایگاه اصلی برای این شرکت ها فعالیت کنند تا توسعه بازاریابی خود را به مصرف کنندگان گسترش دهند.

شولمن خاطرنشان می کند پایگاه مشتری پی پال در حال حاضر شامل 377 میلیون کیف پول دیجیتال است، و می گوید: «این یک اکوسیستم است که در حال حاضر به طرز چشمگیری در حال پیشرفت است.»

با این وجود، یک چالش برای جاه طلبی های سوپر اپ پی پال، ممکن است در قالب رقابت ظاهر شود. در حالی که پی پال ممکن است از ظهور یک اپلیکیشن همه کاره استقبال کند، و در حالی که بسیاری از مصرف کنندگان این کار را راحت می دانند، اما بعید است رقبای پی پال برای رسیدن به این هدف کمک کنند. تاریخچه اپلیکیشن ها و «سیلیکون ولی» اغلب حول محور تلاش شرکت ها برای ایجاد باغ های محصور است که در آن می توانند تجربه مشتری را کنترل کنند (اپل به این دلیل مشهور است) و رقبای پی پال نیز احتمالاً جاه طلبی های مشابه خود را دارند.

شولمن درباره این چالش متفکر است و می گوید پی پال مشارکت های زیادی را دنبال می کند که به این شرکت کمک می کند تا دامنه خود را گسترش دهد. وی همچنین از شرکت ها برای همکاری نزدیک با دولت ها به منظور ایجاد دوره جدید پرداخت ها و خدمات مالی حمایت می کند.

به گفته شولمن: «اگر به سمت این فن آوری های جدید برویم، اگر بیشتر به سمت ارزهای دیجیتال بانک مرکزی برویم، چه چیزهای خوبی می تواند به وجود بیاید؟»

کد خبر: 1399121502MGMCMH

مطالب مرتبط:

امکان انجام پرداخت های محدود رمزارزی در پی پال

بیشتر بخوانید

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته