جمعه 7 اردیبهشت 1403

افزایش ارزش طلا با توقف رشد شاخص دلار

با کاهش سوددهی اوراق خزانه داری و شاخص دلار آمریکا، قیمت طلا که روز گذشته به پایین ترین سطح در سه هفته گذشته رسیده بود امروز افزایش یافت. این در حالی که طرح زیرساختی 2 تریلیون دلاری به همراه نقشه اشتغال زایی رئیس جمهور بایدن از جذابیت این فلز به عنوان یک پرچین در برابر تورم حمایت کرد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، پس از آنکه طلا روز چهارشنبه پایین ترین سطح خود از 8 مارس رسید، امروز هر اونس 0.4 درصد افزایش یافت و به 1713.31 دلار رسید. معاملات آتی طلای ایالات متحده با 0.1 درصد کاهش به 1713.80 دلار در هر اونس رسید.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار OANDA ، گفت: «پس از آنکه رییس جمهور بایدن جزییات اولیه بسته زیرساختی را اعلام کرد، سوددهی اوراق قرضه و شاخص دلار کاهش یافتند و این ها از طلا حمایت کردند.»

شاخص دلار پس از رسیدن به بالاترین حد در پنج ماه گذشته، عقب نشینی کرد و باعث شد طلا برای دارندگان ارزهای دیگر مقرون به صرفه تر شود.

هالی افزود: «بایدن دومین پیشنهاد قانونی چند تریلیون دلاری خود را طی دو ماه ریاست جمهوری از جمله 621 میلیارد دلار برای بازسازی زیرساخت ها اعلام کرد. این بسته خود به طور معقولی درآمد خنثی دارد، به این معنی که انتشار اوراق قرضه کمتر از حد انتظار است. این اجازه داد که سوددهی اوراق قرضه ثابت بماند، که به حرکت طلا در طول روز کمک می کند.»

به گفته کایل روددا، تحلیلگر IG Market ، «برای تغییر در روند بهبود دلار و روند نزولی طلا، احتمالاً باید شاهد قیمت گذاری فعالان بازار بر اساس چشم انداز بهتر اقتصادی اروپا و همچنین منطقه آسیا باشیم.»

طبق گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، «طلا با مقاومت 1716 دلار در هر اونس مواجه می شود و ممکن است برای یک روز در زیر این سطح قرار گیرد یا تا 1691 دلار عقب نشینی کند.»

در فلزات دیگر، نقره 0.2 درصد کاهش یافت و به 24.34 دلار رسید، در حالی که پلاتین 0.4 درصد کاهش یافت و به 1182.73 دلار رسید و پالادیوم با 0.1 درصد کاهش به 2617.30 دلار رسید.

کد خبر: 1400011205MGMCMH

مطالب مرتبط:

مقام سابق آمریکایی: رمزارزها استفاده دارند، اما طلا ندارد

سرمایه گذاری بیشتر استرالیایی ها در رمزارز نسبت به طلا و نقره

بیشتر بخوانید

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

افزایش قیمت طلا با رشد تورم در آمریکا

قیمت طلا روز پنجشنبه با کمک فشار ناشی از رشد تورم در ایالات متحده افزایش یافت، اگرچه پس از آنکه سیاست گذاران فدرال رزرو...

ثبات قیمت طلا نزدیک به بالاترین سطح در چهار ماه گذشته

پیش از انتشار آخرین صورتجلسه سیاستگذاری فدرال رزرو ایالات متحده که انتظار می رود دیدگاه سیاست گذاران در مورد تورم را روشن کند، قیمت...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

مطالب داغ هفته