جمعه 31 فروردین 1403

افزایش بهای نفت با تضعیف دلار و کاهش ذخایر

قیمت نفت در روز سه شنبه افزایش یافت زیرا تضعیف دلار از کالاها حمایت کرد و انتظار می رود که ذخایر نفت خام در ایالات متحده بزرگترین مصرف کننده نفتی جهان کاهش یابد، اگرچه افزایش موارد ابتلا ویروس کرونا در آسیا منجر به محدود شدن این سوددهی ها شد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، معاملات آتی نفت خام برنت برای تحویل در ماه ژوئن با 54 سنت یا 0.8 درصد افزایش به 67.59 دلار در هر بشکه رسید.

معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) برای تحویل در ماه مه، که روز سه شنبه منقضی می شود، 53 سنت یا 0.8 درصد افزایش یافت و به 63.91 دلار بشکه رسید. قرارداد فعال تر ماه ژوئن 63.93 دلار بود که 0.8 درصد یا 50 سنت رشد داشت.

خریدارانی که از ارزهای دیگر استفاده می کنند در هنگام تضعیف ارزش دلار، هزینه کمتری پرداخت می کنند.
ING Economics در یادداشتی گفت: «ضعف دلار آمریكا همچنان از مجموعه كالاها حمایت می كند، علیرغم نگرانی در مورد تقاضای نفت در مناطق خاص جهان.»

به دنبال کاهش در سوددهی اوراق خزانه داری آمریکا در هفته گذشته، شاخص دلار در برابر سایر ارزهای اصلی به پایین ترین سطح شش هفته ای در روز دوشنبه سقوط کرد و روز سه شنبه در سطح 91.055 باقی ماند.

نظرسنجی اولیه رویترز که از قیمت ها حمایت می کند، روز دوشنبه نشان داد، انتظار می رود که ذخایر خام ایالات متحده هفته گذشته کاهش یافته باشد، در حالی که موجودی بنزین احتمالاً افزایش یافته است.

این نظرسنجی پیش از گزارش گروه صنعتی موسسه نفت آمریکا (API) در روز سه شنبه و اداره اطلاعات انرژی (EIA) ، بازوی آماری وزارت انرژی ایالات متحده، در روز چهارشنبه انجام شد.

شرکت ملی نفت لیبی (NOC) روز دوشنبه فورس ماژور را در مورد صادرات از بندر هاریگا اعلام کرد و گفت که به دلیل اختلاف بودجه با بانک مرکزی این کشور، می تواند این اقدامات را به سایر تاسیسات نیز گسترش دهد.

ING گفت، این اختلال می تواند تولید نفت لیبی را با 280،000 بشکه در روز کاهش دهد و تولید را برای اولین بار از ماه اکتبر به زیر 1 میلیون بشکه برساند.

صادرات نفت خام عربستان سعودی در ماه فوریه به کمترین میزان در هشت ماه گذشته کاهش یافت. این نشان دهنده تعهد بزرگترین صادرکننده نفت به کاهش داوطلبانه تولید خود برای حمایت از قیمت ها می باشد.

با این حال، افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در هند، سومین وارد کننده و مصرف کننده بزرگ نفت در جهان، خوش بینی را برای بهبود با ثبات تقاضای سوخت جهانی کاهش داد.

کد خبر: 1400013102MGMCMF

مطالب مرتبط:

ورود غول نفتی روسیه به حوزه استخراج رمزارز

شرکت نفتی روسیه مزرعه استخراج بیت‌کوین ایجاد کرد

شرکت نفتی شل روی استارتاپ مبتنی بر بلاک چین سرمایه گذاری کرد

استفاده شرکت نفتی بزرگ روسیه از بلاک چین برای سوخت گیری هواپیما

بیشتر بخوانید

کاهش بهای نفت خام با احتمال بازگشت عرضه ایران

پس از آنکه دیپلمات ها از پیشرفت در مذاکرات با ایران سخن گفتند، که می تواند باعث افزایش عرضه نفت خام شود، قیمت نفت...

کاهش بهای نفت خام با افزایش موارد کووید در آسیا

به دلیل افزایش نگرانی از کاهش تقاضا ناشی از افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آسیا، و ترس از رشد تورم و احتمال...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

کاهش بهای نفت خام با احتمال بازگشت عرضه ایران

پس از آنکه دیپلمات ها از پیشرفت در مذاکرات با ایران سخن گفتند، که می تواند باعث افزایش عرضه نفت خام شود، قیمت نفت...

مطالب داغ هفته