جمعه 10 فروردین 1403

مدیر انجمن بلاک چین آمریکا شایعات سرکوب رمزارزها را رد کرد

مدیر گروه لابی بلاک چین آمریکا شایعات مبنی بر قصد وزارت خزانه داری این کشور برای تعقیب برخی موسسات مالی مرتبط با رمزارزها را که باعث سقوط بازار شده بود، رد کرد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، کریستین اسمیت (Kristin Smith)، مدیر اجرایی انجمن بلاک چین ایالات متحده، نگرانی ها درباره تصمیم وزارت خزانه داری آمریکا برای سرکوب رمزارزها را بی مورد دانست.

در روزهای گذشته شایعاتی درباره تصمیم وزارت خزانه داری آمریکا برای ایراد اتهام پولشویی با استفاده از رمزارزها علیه برخی از موسسات مالی در شبکه های اجتماعی منتشر شد.

این شایعات همزمان با فروش گسترده در فضای رمزارزها مطرح شد که با کاهش بیش از 240 میلیون دلار از ارزش کل بازار و سقوط قیمت بیت کوین به زیر 52,000 دلار همراه بود.

اسمیت در مصاحبه ای با شبکه خبری سی ان بی سی (CNBC) این شایعات را رد کرده و گفت كه رسیدگی به اتهام پولشویی وظیفه وزارت دادگستری است.

جانت یلن (Janet Yellen)، وزیر خزانه داری آمریکا، منتقد رمزارزها است و در ماه فوریه از سوء استفاده آشکار از رمزارزها برای فعالیت های غیرقانونی انتقاد کرده و آن را «نگرانی فزاینده» توصیف کرد.

در همین حال، مطالعات نشان می دهد که استفاده مجرمانه از رمزارزها تنها بخش ناچیزی از تجارت جهانی ارزهای دیجیتال را در بر می گیرد.

مایکل مورل (Michael Morell)، مدیر پیشین آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA)، به تازگی در مقاله ای تعمیم گسترده تأمین مالی مجرمانه را به ارزهای دیجیتال اغراق آمیز دانست.

مورل در این مقاله همچنین نتیجه گرفت که ابزارهای کشف جرم بلاک چین به اندازه کافی قوی هستند تا تراکنش های رمزارزی غیرقانونی را تشخیص دهند.

از سوی دیگر، اسمیت در اظهاراتی پیرامون تلاش دارندگان رمزارز برای اصلاح دروغ پراکنی در واشنگتن در مورد این صنعت، گفت كه چندین فعال بازار اقدام به اختصاص منابع بیشتری برای تلاش های مثبت در راستای لابی گری در کنگره آمریکا کرده اند.

اوایل ماه آوریل، شرکت های برجسته ای در فضای رمزارز مانند کوین بیس و اسکوئر از یک ابتکار لابی گری جدید با عنوان شورای رمزارز برای نوآوری (Crypto Council for Innovation) خبر دادند.

به جز انجمن بلاک چین، گروه های دیگری مانند کوین سنتر (Coin Center) نیز برای تنظیم مقررات معقول ارزهای دیجیتال در آمریکا تلاش می کنند.

از نظر اسمیت، رویدادهایی مانند عرضه عمومی سهام کوین بیس در بورس نزدک (Nasdaq) اعتبار رو به رشد بازار برای صنعت رمزارزها را اثبات می کند؛ اتفاقی که مقامات واشنگتن به سختی می توانند آن را نادیده بگیرند.

کد خبر: 1400013103AAMMMF

مطالب مرتبط:

پرداخت مالیات از طریق رمزارز در زوگ سوئیس

خرید NFT توسط سود رمزارز ها شامل مالیات می شود

پرداخت از طریق رمزارز به بزرگترین شرکت بیمه سوئیس

کریپتو مام: ممنوعیت رمزارز مانند خاموش کردن اینترنت است

رمزارز می‌تواند سودآور باشد اما برای مالیات آن هم آماده هستید؟

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

شاخص ترس و طمع چیست؟

بازارهای مالی بر مدار عوامل مختلفی می گردند که به روندهای آن شکل داده و قیمت دارایی ها را تعیین می کنند. بخشی از...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته