پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

کاهش ارزش طلا با افزایش شاخص سوددهی خزانه داری

پس از رسیدن به بالاترین سطح هفت هفته ای در جلسه قبلی، قیمت طلا روز سه شنبه کاهش یافت، زیرا افزایش سوددهی اوراق خزانه داری ایالات متحده باعث کمرنگ کردن تضعیف دلار شد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، هر اونس طلا تا ساعت 02:45 به وقت گرینویچ 0.2 درصد کاهش یافت و به 1،766.32 دلار رسید، پس از آنکه در روز دوشنبه به بالاترین حد از 25 فوریه با 1789.77 دلار رسیده بود.
معاملات آتی طلای ایالات متحده با 0.3 درصد کاهش به 1766.10 دلار در هر اونس رسید.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارز DailyFX گفت: «طلا نسبت به دیروز به دلیل افزایش سوددهی کاهش یافت. اما، افزایش سوددهی بر روی دلار بازتابی نداشت. عملکرد ضعیف دلار آمریکا از طلا حمایت می کند.»

شاخص 10 ساله سوددهی اوراق خزانه داری ایالات متحده پس از رسیدن به پایین ترین سطح پنج هفته ای در هفته گذشته به بالای 1.6 درصد رسید و هزینه فرصت نگهداری شمش های بدون بازده را افزایش داد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریكا روز دوشنبه با یك گروه دو حزبی از قانونگذاران كه همگی به عنوان فرماندار یا شهردار خدمت كرده اند، ملاقات كرد، زیرا كاخ سفید به دنبال تصویب لایحه بسته محرک مشاغل و زیرساخت 2 تریلیون دلاری وی است. طلا که به عنوان یک پرچین در برابر تورم دیده می شود می تواند این اقدامات محرک را دنبال کند، اما سوددهی بالاتر اوراق خزانه داری برخی از جذابیت های آن را در سال جاری کاهش داده است.

اگرچه بانک مرکزی ایالات متحده بار دیگر موضع خود را برای انطباق پذیری سیاست های پولی تکرار کرده است، مقامات فدرال رزرو گفته اند که احتمالا افزایش هرگونه تورم موقتی است. با امان دادن به شمش، شاخص دلار در برابر رقبای خود به پایین ترین سطح در بیش از شش هفته سقوط کرد و باعث شد طلا برای دارندگان ارزهای دیگر ارزان شود.

به گفته تحلیلگر فنی رویترز، وانگ تائو، پس از عدم موفقیت در شکستن مقاومت 1785 دلاری، هر اونس طلا ممکن است به محدوده 1744 تا 1758 دلار سقوط کند.

نقره با 0.2 درصد کاهش به 25.75 دلار در هر اونس، پالادیوم با 0.9 درصد کاهش به 2،786.78 دلار و پلاتین با 0.3 درصد کاهش به 1202.32 دلار رسید.

کد خبر: 1400013101MGMCMF

مطالب مرتبط:

مقام سابق آمریکایی: رمزارزها استفاده دارند، اما طلا ندارد

سرمایه گذاری بیشتر استرالیایی ها در رمزارز نسبت به طلا و نقره

بیشتر بخوانید

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

افزایش قیمت طلا با رشد تورم در آمریکا

قیمت طلا روز پنجشنبه با کمک فشار ناشی از رشد تورم در ایالات متحده افزایش یافت، اگرچه پس از آنکه سیاست گذاران فدرال رزرو...

ثبات قیمت طلا نزدیک به بالاترین سطح در چهار ماه گذشته

پیش از انتشار آخرین صورتجلسه سیاستگذاری فدرال رزرو ایالات متحده که انتظار می رود دیدگاه سیاست گذاران در مورد تورم را روشن کند، قیمت...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

مطالب داغ هفته