جمعه 31 فروردین 1403

افزایش قیمت طلا با انتظارات تورمی پیش از جلسه فدرال رزرو

قیمت طلا در روز چهارشنبه افزایش یافت تا در میان چشم انداز تورم بالاتر به بالاترین قیمت خود در بیش از دو هفته برسد، اگرچه معاملات با استراتژی همراه بود زیرا سرمایه گذاران پیش از نتیجه جلسه سیاستگذاری دو روزه فدرال رزرو ایالات متحده احتیاط می کردند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، هر اونس طلا با 0.3 درصد افزایش به 1،736.42 دلار در هر اونس رسید که پیش از این در 1 مارس به 1،740.90 دلار رسیده بود. معاملات آتی طلای ایالات متحده با 0.3 درصد افزایش به 1735.40 دلار رسید.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار OANDA ، گفت: «به نظر می رسد که طلا در نهایت حتی با افزایش سوددهی ایالات متحده و تقویت دلار محبوبیت کمتری پیدا می کند. شاید نقش یک محافظت کننده در برابر تورم طلا بی سر و صدا به سطح برجسته خود بازگردد و این از قیمت ها حمایت می کند.»

برخی از سرمایه گذاران طلا را به عنوان یک پرچین در برابر تورم بالاتر می دانند، اما در نتیجه افزایش سوددهی اوراق خزانه داری باعث می شود که جذابیت این کالای بدون بازده کاهش یابد.

هالی گفت: «آزمون واقعی طلا وقتی شروع می شود که جلسه کمیته فدرال بازار آزاد به پایان برسد و اگر بتواند در برابر افزایش دیگری در سوددهی اوراق خزانه داری ثابت بماند، از این آزمون با موفقیت عبور می کند.»

دلار آمریکا برای جلسه چهارم پس از امضای بسته امدادی 1.9 تریلیون دلاری در هفته گذشته تقویت شد، و همچنین افزایش سوددهی اوراق خزانه داری آمریكا و افزایش انتظارات برای بهبود اقتصادی، از آن پشتیبانی کرد.

انتظار می رود بانک فدرال روز چهارشنبه تصمیم خود را درباره نرخ های بهره در ساعت 1800 به وقت گرینویچ اعلام کند. سرمایه گذاران اظهارات سیاست گذاران در مورد افزایش اخیر سوددهی اوراق قرضه، ترس از افزایش تورم و چشم انداز اقتصادی را به دقت مورد توجه قرار خواهند داد.

آوتار ساندو، مدیر ارشد کالاها در فیلیپ فیوچرز، در یادداشتی گفت، در حالی که بازار در انتظار بیانیه بانک فدرال است، تصویر فنی همچنان نزولی باقی مانده است.

ساندو گفت: «روند اصلی هنگامی كه خریداران موقعیت بالاتر از 1760 دلار را در اختیار بگیرند، به سمت بالا تغییر خواهد كرد.»

در سایر فلزات، هر اونس نقره با 0.2 درصد افت به 25.90 دلار رسید. پالادیوم 0.3 درصد کاهش یافت و به 2490.16 دلار رسید، در حالی که در روز سه شنبه به بالاترین قیمت یک ساله 2520.31 دلار رسیده بود و پلاتین با 0.4 درصد کاهش به 1607.56 دلار رسید.

کد خبر: 1399122705MGMMMF

مطالب مرتبط:

مقام سابق آمریکایی: رمزارزها استفاده دارند، اما طلا ندارد

سرمایه گذاری بیشتر استرالیایی ها در رمزارز نسبت به طلا و نقره

بیشتر بخوانید

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

افزایش قیمت طلا با رشد تورم در آمریکا

قیمت طلا روز پنجشنبه با کمک فشار ناشی از رشد تورم در ایالات متحده افزایش یافت، اگرچه پس از آنکه سیاست گذاران فدرال رزرو...

ثبات قیمت طلا نزدیک به بالاترین سطح در چهار ماه گذشته

پیش از انتشار آخرین صورتجلسه سیاستگذاری فدرال رزرو ایالات متحده که انتظار می رود دیدگاه سیاست گذاران در مورد تورم را روشن کند، قیمت...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

مطالب داغ هفته